ساعتی پس از انتشار خبر رسمی جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا اتفاقات جالبی در خاک فرانسه رخ داده که زیر ذره بین سان لندن و گاردین انگلیس قرار گرفته است.

خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و یورو 2016

ویژه‌نامه یورو 2016 مشرق - در نگاه اول موضوع خروج کشور انگلیس از اتحادیه اروپا و محدوده یورو لباسی سیاسی بر تن دارد و قرار نیست ارتباطی به رقابت های یورو 2016 فرانسه داشته باشد.

البته که از ابتدا هم قرار نبود یورو 2016 ارتباطی به دنیای سیاست و اقتصاد و فرهنگ و هر چیز غیر فوتبالی داشته باشد اما وقتی زیردریایی پوتین نزدیک آبهای تحت کنترل بریتانیا رویت شد و گاردین از ارتباط این شیطنت قدرت طلبانه با دیدار دو تیم ملی فوتبال انگلیس و روسیه نوشت، وقتی وزیر اقتصاد ایسلند از افزایش رونق اقتصادی و وزیر فرهنگ این کشور از افزایش ضریب شادی و نشاط مردم پس از صعود تیم ملی این کشور به یک هشتم نهایی مسابقات سخن گفتند، وقتی نامه وزیر ورزش روسیه خطاب به پوتین درباره هشداری راجع به آبرو ریزی فرهنگی به بهانه یورو 2016 رسانه ای شد و خلاصه وقتی بسیاری از سیاسیون کشورهای جهان متوجه اهمیت یک تورنمنت به ظاهر ساده به نام یورو 2016 شدند، دیگر مشخص بود که یورو 2016 ارتباطی عمیق با مقولات مختلف داشته و کمی به فوتبال ربط دارد.

اتفاق اخیر مبنی بر جدایی کشور انگلیس از اتحادیه اروپا نیز یکی همین مقولات است که شاید به ظاهر با یورو 2016 بیگانه و بی ربط باشد اما پشت پرده ماجرا چیز دیگری است.

خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و یورو 2016

پس از همه پرسی در انگلیس، مقرر شد این کشور از اتحادیه اروپا جدا شود که البته این جدایی و ساز مخالف زدن، شاید از همان روز اتحاد با اتحادیه به چشم می خورد، عدم تبدیل پوند به یورو، عدم تبدیل واحدهای اندازه گیری به واحدهای تحت استاندارد اروپا، عدم همکاری بورسهای لندن و منچستر با بورسهای اروپایی و بین المللی تنها بخش کوچکی از شنا در جهت مخالف رودخانه منطقه یورو بوده است.

خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و یورو 2016

تیم ملی فوتبال انگلیس در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت های اروپا 2016 به حضور در جمع بزرگان و حتی قهرمانی در رقابت بزرگ می اندیشد اما درست ساعتی پس از انتشار خبر رسمی جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا اتفاقات جالبی در خاک فرانسه رخ داده که زیر ذره بین سان لندن و گاردین انگلیس قرار گرفته است.

بیشتر مغازه های بزرگ و فروشگاه های بین المللی و زنجیره ای از دریافت پوند انگلیس که تا چند روز پیش مورد قبول بازار فرانسه هم بود، خودداری کرده و حتی تابلوهایی بر سر در فروشگاه خود نصب کرده اند که نشان از عدم دریافت پوند و لزوم تغییر آن به یورو دارد.

خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و یورو 2016

گردشگران انگلیسی که پیش از این به خاطر درگیری را روسها در خیابانهای مارسی و بوردو و پاریس، خاطره خوشی از فرانسه ندارند، این به اطلاح توهین فرهنگی را نیز باید به کلکسیون سفر پر مخاطره خود به یورو 2016 اضافه کنند.

داوطلبان تازه نفس برای کمک به برگزار کنندگان یورو 2016 از همه کشورهای اروپایی و حتی برخی کشورهای عربی و آسیای جنوب شرقی از پیش ثبت نام کرده اند و نکته قابل تامل در این بخش این که از میان بیش از 400 داوطلب تازه نفس برای کمک به مقامات فرانسوی، فقط 20 جوان انگلیسی پذیرفته شده و بقیه این شهروندان با پاسخ منفی به درخواست خود برای سفر از انگلیس به فرانسه مواجه شده اند. این در حالی است که شرط انتخاب داوطلبان، به صورت مشخص شایستگی آنها بوده و بعید است از میان حداقل 200 داوطلب جوان انگلیسی فقط 20 نفر مورد قبول یوفا باشند!

خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و یورو 2016
طبق قانون اتحادیه اروپا، ارسال ملزومات و مایحتاج اردوها و کاروان های فرهنگی، اقتصادی و ورزشی در شاخه نمایشگاه ها، تورنمنتهای ورزشی و بازارهای مشترک اروپایی شامل گمرک و یا هزینه پست بین المللی و اخذ مالیات نخواهد شد اما نکته جالب این که دو بسته سفارشی از سوی اتحادیه فوتبال انگلیس که روز گذشته از لندن به سمت پاریس ارسال شده، شام مالیات بر درآمد و هزینه گمرکی شده است، این مرسولات شامل مواد اولیه جهت بخش آشپزخانه کاروان تیم ملی فوتبال انگلیس و 4 سری کامل، لباس تیم ملی بوده که اتحادیه فوتبال انگلیس به خاطر گرداخت مالیات و هزینه گمرک این بسته های پستی بسیار دلخور شده و این را عادلانه ندانسته است.

به هر حال انگلیس یا عضو اتحادیه اروپا هست یا نیست! یوفا هم یک سازمان اروپایی و به ظاهر مردم نهاد و ورزشی است که چه بخواهد و چه نخواهد مطیع دستورات اتحادیه اروپا بوده و خواهد بود. امنیت نداشته یورو 2016 را نیز نیروهای ناتو تامین کرده اند و فارغ از عملکرد آنها، به هر حال از همین نقطه می شود به نفوذ اتحادیه اروپا در فوتبال اروپا هم پی برد.

حامیان مالی یوفا نیز با ضمانت اجرایی اتحادیه اروپایی تصمیم به حمایت از فوتبال اروپا گرفته اند و اگر مقامات منطقه یورو اراده کنند، صدها مالک باشگاه عرب و سنگاپوری و چینی یک روزها خاک قاره سبز را به مقصد کشورشان ترک خواهند کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • امیرعلی ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
    0 0
    بعضی زبان ها خاصیت یاوه گویی دارند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس