از ايوبي پرسيده شد كه آيا احتمال انتشار فيش‌هاي حقوقي مديران سازمان سينمايي هم وجود دارد و وي پاسخ داد: من خيلي دوست دارم كه اين فضاي آرام در سينما را حفظ كنيم. ما آمادگي داريم فيش‌هاي حقوقي مديران فعلي و قبلي را منتشر كنيم هرچند اين كار‌ها را خيلي درست نمي‌دانيم اما اگر اين كار را كنيم شما‌ متحير مي‌شويد.

به گزارش مشرق، روزنامه جوان نوشت: انتشار فيش‌هاي حقوقي برخي از مديران ارشد بيمه و بانك‌هاي كشور و مشخص شدن ارقام هنگفتي كه آنها به عنوان حقوق ماهانه دريافت مي‌كنند سبب‌ساز شكل‌گيري كمپيني شده است با نام «كمپين انتشار فيش حقوقي». اين كمپين از سوي كاربران ايراني براي دعوت از مديران دولتي به انتشار فيش‌هاي حقوقي‌شان در فضاي مجازي شكل گرفته است.

رضا صالحي اميري، رئيس سازمان اسناد و كتابخانه ملي و حجت‌الاسلام حميد رسايي نماينده مجلس نهم از جمله چهره‌هايي بودند كه به اين كمپين پيوسته و با انتشار فيش‌هاي حقوقي خويش كوشيده‌اند خود را به عنوان چهره‌هايي صادق معرفي كنند.

هرچند به نظر مي‌رسيد مديران فرهنگي كشور و به خصوص مديران سينما و تلويزيون كه در اين سال‌ها مدام از كمبود بودجه در نهادهاي تحت مديريتشان گلايه كرده‌اند هم خيلي زود به اين كمپين بپيوندند اما تا اينجا هيچ كدام از مديران سينما و تلويزيون فيش حقوقي خود را منتشر نكرده‌اند شايد به همين دليل بود كه حجت‌الله ايوبي رئيس سازمان سينمايي در حاشيه جلسه امضاي تفاهمنامه سه جانبه ميان «تهيه‌كنندگان سينما، شركت‌هاي عرضه‌كننده سامانه ويدئوي درخواستي و مؤسسه رسانه‌هاي تصويري» مجبور شد به پرسشي در اين باره پاسخ گويد.

 از ايوبي پرسيده شد كه آيا احتمال انتشار فيش‌هاي حقوقي مديران سازمان سينمايي هم وجود دارد و وي پاسخ داد: من خيلي دوست دارم كه اين فضاي آرام در سينما را حفظ كنيم. ما آمادگي داريم فيش‌هاي حقوقي مديران فعلي و قبلي را منتشر كنيم هرچند اين كار‌ها را خيلي درست نمي‌دانيم اما اگر اين كار را كنيم شما‌ متحير مي‌شويد.

    اميد كه شما پيشقدم شويد

اينكه رئيس سازمان سينمايي آمادگي خود را براي انتشار فيش‌هاي حقوقي مديران فعلي بيان كرده است به شدت مثبت است و مي‌تواند در پاسخگويي به برخي از پرسش‌هايي كه درباره عملكرد مديران مياني اين سازمان وجود دارد هم كارآمد باشد.

به نظر مي‌رسد رئيس سازمان سينمايي اگر خودش در اين امر پيشقدم شود و آخرين فيش حقوقي‌اش كه مربوط مي‌شود به ارديبهشت ماه ۹۵ را منتشر كند در آن صورت مديران زيرمجموعه وي و از جمله مديران بنياد سينمايي فارابي، مركز گسترش سينماي مستند و تجربي، انجمن سينماي جوانان، گروه سينمايي هنروتجربه و البته مديران ده‌ها جشنواره ريز و درشتي كه مستقيم يا غيرمستقيم بودجه خود را از سازمان سينمايي مي‌گيرند نيز شايد با تأسي به رئيس سازمان به انتشار فيش‌هاي حقوقي خود دست زنند.

پس چه خوب كه حجت‌الله ايوبي هر چه زودتر فيش حقوقي خود را منتشر كند و البته به اين هم فكر نكند كه خودش چقدر حقوق گرفته و مديران قبلي سازمان سينمايي چقدر؟ چون اگر همانطور كه ايوبي اعلام كرده اگر فيش‌هاي مديران فعلي و مديران قبلي سينماي ايران در كنار هم منتشر شود آنگاه قضاوت مخاطبان خواهد بود كه بزرگ‌ترين محك پيش‌روي كارآمدي مديران برمبناي دريافتي‌شان را رقم خواهد زد.

    پرسش‌هاي متعاقب انتشار فيش حقوقي

البته كه در كنار انتشار فيش‌هاي حقوقي بد نيست يك بار براي هميشه به اين پرسش هم پاسخ داده شود كه آيا آن گروه از مديران سينمايي كه در بحبوحه‌هايي مانند برگزاري جشنواره‌هاي مختلف و از جمله فجر با حفظ سمت، مسئوليت‌هاي تازه‌اي در بدنه جشنواره‌ها مي‌گيرند با حداقل دستمزد و صرفاً براي كمك به سازمان سينمايي اين مسئوليت‌ها را مي‌پذيرند يا آنكه حقوقي جداگانه براي اين امر به آنها اختصاص مي‌يابد؟

آيا كارمندان يك گروه سينمايي حقوق‌بگير سازمان سينمايي وقتي به عنوان مديران جشنواره‌اي بين‌المللي معرفي مي‌شوند، صرفاً براي كمك به سازمان سينمايي در اين جشنواره مسئوليت قبول مي‌كنند و به همان حقوق ثابت كارمندي خود بسنده مي‌كنند يا مجدداً برايشان حقوق جداگانه‌اي درنظر گرفته مي‌شود؟

در سيستم‌هاي خصوصي معمولاً هنگام فعاليت پرسنل براي يك همايش يا مناسبت خاص فقط ساعات اضافه‌كاري آنهاست كه مشمول حقوق اضافه مي‌شود و اينطور نيست كه براي اين حضور حقوقي جداگانه تخصيص يابد. آيا در جشنواره فجر كه در دو سال اخير دو بخش شده و بخشي از آن در زمستان با انبوه مخاطبان و بخشي در بهار با اندك مخاطب برگزار مي‌شود نيز اين قواعد رعايت مي‌شود؟ اگر رعايت مي‌شود دليل هزينه‌زا بودن بيش از حد اين جشنواره‌ها و تخصيص بودجه‌هاي چند ميلياردي به آنها چيست؟

    اگر ايوبي جرئت كند

انتشار فيش‌هاي حقوقي مديران سينمايي مي‌تواند قياسي هم ايجاد كند ميان دستمزد مديران آن دسته از ارگان‌هاي سينمايي كه دستاورد چشمگيري در سال‌هاي اخير نداشته‌اند با مديران ارگان‌هايي فعال‌تر. به عنوان مثال بنياد سينمايي فارابي كه در سال گذشته جز مشاركت در توليد دو فيلم و برگزاري يك جشنواره- كه احتمالاً براي آن هم رديف بودجه جداگانه گرفته- خروجي ديگري نداشته كه توجيه‌گر بودجه‌اي باشد كه همه ساله به اين ارگان تخصيص مي‌يابد.

 انتشار فيش‌هاي حقوقي مديران اين نهاد اين فضا را ايجاد مي‌كند كه شائبه‌ها درباره متناسب نبودن دريافتي با حجم فعاليت را از بين ببرد. آيا فيش‌هاي حقوقي مديران سينمايي دولت يازدهم منتشر خواهد شد؟ و آيا انتشار اين فيش‌ها مجالي را براي پاسخگويي به پرسش‌هاي بالا فراهم مي‌كند؟

همه چيز بستگي دارد به شخص حجت‌الله ايوبي. اگر ايوبي جرئت كند و فيش حقوقي خود را منتشر كند آنگاه مديران زيردست او نيز اين جرئت را خواهند كرد كه فيش‌هايشان را منتشر كنند و آنگاه است كه مشخص خواهد شد فلان كارمند حقوق بگير سازمان سينمايي كه در بهمان جشنواره پست مديريتي گرفته در طول سه ماه ابتدايي سال چقدر دريافتي داشته است و آيا اين دريافتي حقش بوده يا نه؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
    0 0
    جناب ایوبی در "چالش انتشار فیش های حقوقی " افراد باید فیشهای حقوقی خودشان را منتشر کند نه رقبایشان را! حرف شما مثل این است که در "چالش سطل آب یخ " برای نشان دادن شجاعت خودت به روی رقیبت آب یخ بریزی! جناب ایوبی شما اگه به خودت شک نداری! اول باید فیش حقوقیت را منتشر کنی بعد از رقبات دعوت کنی به انتشار فیش حقوقیشان!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس