مستند مسجد شب زنده‌دارها که به روایت اقدامات مرحوم آیت‌الله شاه آبادی، مرحوم شیخ حسین زاهد و مرحوم حق‌شناس در مسجد امین‌الدوله می‌پردازد، پنج شنبه 3 تیر ماه از شبکه اول سیما پخش می‌شود.

به گزارش مشرق، مستند مسجد شب زنده‌دارها که به روایت اقدامات مرحوم آیت‌الله شاه آبادی، مرحوم شیخ حسین زاهد و مرحوم حق‌شناس در مسجد امین‌الدوله می‌پردازد، پنج شنبه 3 تیر ماه از شبکه اول سیما پخش می‌شود.

مسجد امین‌الدوله با ورود آیت‌الله شاه‌آبادی به عنوان امام جماعت، به دلیل توجه ویژه ایشان به شب زنده‌داری مؤمنین در لحظات قبل از اذان صبح، به مسجد شب زنده‌دار معروف شد. مسجدی که روز به روز با استقبال گسترده‌تر مردمی برای شب زنده‌داری و عبادت در این مسجد روبه‌رو گردید. پس از آیت‌الله شاه آبادی، مرحوم شیخ حسین زاهد نیز موفق می‌شوند در ادامه همان مسیر، مسجد شب زنده‌دار را به یک مرکز تربیتی و اخلاقی در قلب تهران تبدیل می‌کنند و به گواه بازاریان قدیم، تأثیر شگرفی بر رعایت اخلاقیات و معنویات در اهالی منطقه بازار برجای بگذارند. پس از ارتحال شیخ حسین زاهد، بنا بر وصیت ایشان آیت‌الله حق‌شناس به این مسجد وارد می‌شوند که حضور ایشان باعث رونق بیش از پیش جلسات اخلاقی در این مسجد می‌شود تا آنجا که مسجد شب‌زنده‌دار به یک قطب معنوی در شهر تهران بدل می‌نمایند.


روایتی از بندگی در مستند «مسجد شب زنده‌دارها»

مستند «مسجد شب‌زنده‌دارها» ضمن مصاحبه با فرزندان علمای این مسجد، توانسته روایتی جذاب و تأثیر گذار از حدود 50 سال فعالیت این مسجد را به تصویر کشد و علل رونق روز افروزن این مسجد قدیمی در قلب بازار تهران را بیان نماید. این مستند که به تهیه کنندگی و کارگردانی حسین نصیری در سازمان رسانه‌ای اوج تهیه شده است، پنج شنبه سوم تیر ماه، ساعت 10 از شبکه اول سیما پخش می‌گردد.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس