کد خبر 593519
تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱

اگر با شرکت Silent Circle آشنایی داشته باشید به خوبی می‌دانید که این شرکت چندی پیش گوشی هوشمند Blackphone 2 را که به اذعان متخصصان یکی از امن ترین گوشی های هوشمند حال حاضر دنیا است، عرضه و منتشر کردند.

 به گزارش مشرق، اکنون این شرکت اقدام به انتشار نسخه ای از سیستم عامل امن خود با عنوان SilentOS 3.0 بر مبنای اندروید مارشمالو و با بهره گیری از امکانات و ابزارهای امنیتی فوق العاده کرده است.
 
اگر با شرکت Silent Circle آشنایی داشته باشید به خوبی میدانید که این شرکت چندی پیش گوشی هوشمند Blackphone 2 را که به اذعان متخصصان یکی از امن ترین گوشی های هوشمند حال حاضر دنیا است، عرضه و منتشر کردند. اکنون این شرکت اقدام به انتشار نسخه ای از سیستم عامل امن خود با عنوان SilentOS 3.0 بر مبنای اندروید مارشمالو و با بهره گیری از امکانات و ابزارهای امنیتی فوق العاده کرده است.
 
در ماه سپتامبر سال گذشته شرکت Silent Circle اقدام به عرضه گوشی هوشمند فوق امنیتی Blackphone 2 کرد. اکنون این گوشی هوشمند قرار است یک بروزرسانی کامل و جالب توجه را با انتشار سیستم عامل SilentOS 3.0 تجربه کند. سیستم عاملی که در نسخه جدید، ابزارهایی نظیر Privacy Meter – برای ارزیابی میزان امنیت گوشی – سیستم Cellular Intrusion Detection برای رصد شبکه و پیشگیری از نفوذهای مبتنی بر اپراتور و Zero-touch Managed Secures Space برخوردار است.
 
ابزار Privacy Meter در این سیستم عامل با بخش Security Center یکپارچه شده و در پس زمینه فعال میماند تا کاربر را از هرگونه احتمال نقض و نقص امنیتی گوشی مطلع کرده و هشیار سازد. سیستم CIDS یا Cellular Intrusion Detection System نیز همانگونه که ذکر شد در پس زمینه فعال است و کاربر را از ریسک ها و خطرات امنیتی مبتنی بر شبکه مطلع میکند.
 
اما کاربرد Zero-touch Managed Secures Space کمی متفاوت است و کارکردی مشابه با حالت های «منزل» و «محل کار» را در بسیاری از نرم افزارها دارد که بر اساس آن کاربر میتواند برخی از عملکرد های گوشی را بر اساس محلی که در آن قرار گرفته مشخص کند. در واقع این ابزار تنظیمات امنیتی گوشی را بر اساس میزان ریسک محیطی که در آن قرار دارید مشخص میکند و مشابه قابلیت MDM در گوشی های بلکبری است.
منبع: تابناک

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس