محمدعلی مجاهدی با حضور در بنیاد شعر و ادبیات داستانی ضمن تاکید بر ضرورت توجه ویژه به شعر آیینی گفت: شعر آیینی، به رغم پشت سر گذاردن فراز و فرودهای تاریخی فراوان با قدمت حدود 1100 سال هنوز طلایه‌دار ادبیات مذهبی جهان اسلام به شمار می‌رود.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، استاد محمدعلی مجاهدی در دیدار با مهدی قزلی، مدیرعامل این بنیاد، ضمن تاکید بر اهمیت برنامه‌ریزی مجموعه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی کشور برای معرفی بهتر و دقیق‌تر زوایای شعر آیینی به آحاد جامعه و نیز شناساندن این ظرفیت به جهان اسلام، شکل‌گیری مجالس روضه اهل بیت علیهم‌السلام را برگرفته از ایده و محافل انس دانست و خاطرنشان کرد: به باور بنده، امروزه دیگر نیازی نیست معاندان دین و کسانی که سرسپرده صهیونیسم هستند، مانند سال‌های نخست عنادورزی‌شان، منابع شیعی را ببینند و بر اساس آن برای انحراف فرهنگ شیعی تلاش کنند، بلکه کافی است آن‌ها در ذهن و زبان شاعران و مداحان ما نفوذ یابند. به همین دلیل، همه ما مسئولیم تا نسبت به گسترش فرهنگ مذهبی خودمان در عرصه ادبیات اهتمام ورزیم.

بر اساس این گزارش، مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان نیز در این دیدار، ضمن ابراز خرسندی از حضور پیشکسوتانی چون استاد مجاهدی در کنار برنامه‌های بنیاد اظهار داشت: شعر آیینی همواره به عنوان هویت مذهبی ما در حوزه ادبیات به شمار رفته و نیز در حکم حلقه ارتباطی ادبیات و زبان هنری ما برای توسل به اهل بیت علیهم‌السلام بوده و هست.

مهدی قزلی افزود: بنیاد شعر و ادبیات داستانی، حسب وظیفه ذاتی خود و نیز به اعتبار تاکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، همواره در برنامه‌‌‌ریزی‌های خود توجه ویژه‌ای به حوزه شعر آیینی داشته است.

قزلی ضمن اشاره به سابقه برگزاری محافل شعر آیینی در نهمین و دهمین جشنواره شعر فجر اضافه کرد: علاوه بر این برنامه‌ها، برگزاری چند محفل از سری برنامه‌‌های «شب‌های شعر ترانگیزان» با عناوینی چون: «شب شعر عاشورایی»، «شب شعر قرآنی» و «شب شعر وحدت» نشان‌دهنده توجه ویژه بنیاد به موضوع شعر آیینی است.

جواد محقق، معاون حوزه شعر بنیاد نیز در این نشست با اشاره به جایگاه رفیع شعر آیینی در عرصه ادبیات کشور و تلاش بنیاد برای اجرای برنامه‌های مفید و موثر در این حوزه گفت: طی سال گذشته و امسال، برنامه‌ریزی و رایزنی‌های فراوان با هدف بهره‌مندی از ظرفیت مساجد، مدارس و هیات‌های مذهبی برای معرفی درست ادبیات فاخر و خلاقه دینی و مذهبی به جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان کرده‌ایم که از آن جمله می‌توان به گنجاندن یک دوره از سری دوره‌های متمرکز آموزش شعر، با نام «دوره متمرکز شعر آیینی» در تقویم اجرایی بنیاد اشاره کرد.

در پایان این دیدار، تفاهم‌نامه همکاری در حوزه شعر، بین بنیاد شعر و ادبیات داستانی و انجمن ادبی شعر آیینی برای برگزاری برنامه‌های آموزشی ـ ترویجی، همچنین انجام چند طرح پژوهشی و نیز تالیف کتاب در حوزه شعر آیینی به امضای دو طرف رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس