کد خبر 593346
تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰

معاون رئیس جمهوری آمریکا در سفری رسمی و شش روزه به ایرلند رفته است تا علاوه بر دیدار از محل تولد اجدادش در این کشور با مقام‌های محلی نیز دیداری داشته باشد.

 به گزارش مشرق، به نقل از خبرگزاری فرانسه، سفر جوزف بایدن، معاون باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا به ایرلند برای تاکید و اشتراک میراث میان آمریکا و ایرلند و همچنین ارزش‌های موجود میان دو کشور صورت گرفته است.

وی همچنین قرار است با اندا کنی، نخست وزیر ایرلند و مایکل هیگینز، رئیس جمهوری این کشور دیداری داشته باشد.

وی همواره ریشه‌های ایرلندی خود را به عنوان یک عامل افتخار بیان کرده است.

جمیز فینگان، جد جوزف بایدن اصالتا اهل ایرلندی است و تمامی نوه‌ها و نتیجه‌های مادری بایدن نیز متولد  ایرلند هستند.

بایدن در جریان مصاحبه‌ای با شبکه خبری آر تی ای ایرلند گفت: پدر بزرگ و مادربزرگ جد پدری من، به تمامی برادران من و پدرم به من درباره این مساله گفتند که تمامی خویشاوندان ما از ایرلند و به دلیل تراژدی مربوط به جزر و مد آب  و آبگرفتگی سواحل مجبور شدند به آمریکا سفر کنند. این سفر  اقدامی بزرگ محسوب می‌شود. من قصد داشتم با پسر خودم که سال گذشته میلادی به دلیل ابتلا به سرطان درگذشت به این سفر بیایم.

معاون رئیس جمهوری آمریکا همچنین قرار است از این سفر برای انتقاد از موضع ضد مهاجرت دونالد ترامپ، نامزد پیشرو جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به انتقاد بپردازد.

ترامپ قرار بود در جریان این سفر بایدن به زمین گلفی واقع در دونبگ در ایرلند بروند. اما این مساله هنوز تایید نشده است.

معاون رئیس جمهوری آمریکا همچنین سه شنبه شب در ساختمان دولتی واقع در مرکز دوبلین پایتخت ایرلند با رئیس جمهوری این کشور دیدار کرد.

وی روز جمعه به ایراد سخنرانی در کالج تیرینیتی و کاخ دوبلین می‌پردازد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس