کد خبر 593029
تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۷

مهدي تاج مدتي است سكوت اختيار كرده، گويا اصلاً نيست ...

مشرق- مهدي تاج مدتي است سكوت اختيار كرده، گويا اصلاً نيست. سكوت مهدي تاج در اوج دعواي لفظي سرمربي تيم ملي فوتبال با سرمربي پرسپوليس و بيانيه صادر كردن‌هاي طرفين و اختلافات موجود ميان مربيان ليگ برتر با سرمربي تيم ملي چه معنايي مي‌تواند داشته باشد؟

انتقادهاي برانكو،‌ خيلي زود با واكنش‌هاي مخالفان كرش روبه‌رو شد، خيلي‌ها كه منتظر چنين روزي بودند رفتند پشت سر برانكو قرار گرفتند كه بله حق با سرمربي پرسپوليس است و اين انتقادها حرف دل ماست و ما مدت‌هاست كه اين انتقادها را به زبان مي‌آوريم و كسي به آنها توجه نمي‌كند. در اين ميان اما سكوت مهدي تاج به عنوان رئيس فدراسيون فوتبال قابل تأمل است. اين سكوت ناخودآگاه، ما را به ياد روزهايي مي‌اندازد كه كفاشيان روزه سكوت گرفته بود و در مقابل شيطنت‌هاي عربستان حرف نزد و نزد تا شد آنچه كه نبايد اتفاق مي‌افتاد. حالا رئيس خنده‌رو رفته و تاج جاي او را گرفته و گويا ميراث‌داري خلف هم براي كفاشيان است، چراكه با سكوت خود اين اجازه را به همه مي‌دهد كه هرگونه دلشان مي‌خواهد رفتار و نتيجه‌گيري كنند و خود را در ماجراي بين تيم ملي و باشگاه‌ها محق جلو دهند.

اختلاف بين كارلوس كرش و فدراسيون مربوط به امروز يا ديروز نيست. اين اختلاف مدت‌هاست كه روشن شده و همه مي‌دانيم كه سرمربي تيم ملي چه مي‌خواهد و اين را هم خوب مي‌دانيم كه فدراسيون از عهده بسياري از توقعات او برنمي‌آيد، اما اختلاف امروز از جنسي ديگر است. به نظر مي‌رسد نوعي لجبازي و اختلاف شخصي مي‌رود تا هم به فوتبال ملي و هم به فوتبال باشگاهي ايران ضربه بزند، ضربه‌اي جبران‌ناپذير.

تمام علاقه‌مندان به فوتبال، كارشناسان و منتقدان بر اين باورند كه تيم ملي فوتبال در اولويت برنامه‌هاست، اما در اين ميان نبايد منافع باشگاه‌ها نيز به خطر بيفتد، باشگاه‌هايي كه خوراك تيم ملي را تأمين مي‌كنند، طبيعي است باشگاه و تيم‌هاي آماده و ليگي پويا تأثير غيرقابل انكاري بر رشد و موفقيت تيم ملي فوتبال دارند، پس لازم به ذكر نيست كه اين دو بايد در كنار هم حركت كرده و در نهايت موفقيت فوتبال را سبب شوند، فقط يك مسئله در اين ميان مي‌ماند و آن اولويت‌بندي برنامه‌هاست كه البته تنها بايد از سوي فدراسيون فوتبال و شخص اول آن يعني مهدي تاج صورت گيرد، يعني همان كسي كه اين روزها سكوت اختيار كرده و با سكوت خود اين اجازه را مي‌دهد كه انواع و اقسام برداشت‌ها از رفتارش صورت گيرد.

مهدي تاج بايد حرف بزند، بايد تكليف را روشن كند، كارلوس كرش اردوي ارمنستان را لغو كرد و بلافاصله بيانيه داد كه ديگر نمي‌تواند دلسوزانه كار كند و مثل خيلي‌ از بي‌تفاوت‌هاي حاضر در فدراسيون مي‌شود. برانكو، سرمربي پرسپوليس كرش را متهم به دخالت در امور ليگ و حتي تعيين قهرماني كرد و ... اما مهدي تاج فقط نگاه مي‌كند، نه حرفي، نه سخني، نه اظهارنظري، اين مي‌شود كه نتيجه بگيريم تاج مي‌خواهد يك طرف از رده خارج شود. آيا او مي‌خواهد قيد كرش را بزند يا مي‌خواهد باشگاه‌ها را قرباني تيم ملي كند؟ سكوت تاج نتيجه‌اي جز اختلاف و عقبگرد فوتبال ندارد درست مانند سكوت كفاشيان كه فوتبال باشگاهي ايران مقابل عربستان را تحقير كرد. تحقيري كه هنوز هم ادامه دارد و شايد تبعات آن با كسر شدن سهميه تيم‌هاي باشگاهي ايران در ليگ قهرمانان آسيا همراه باشد. پس آقاي تاج لطفاً اعلام موضع و اولويت‌هاي فدراسيون فوتبال را مشخص كنيد كه سكوت شما چيزي جز دامن زدن به آتش اختلاف در پي نخواهد داشت.

* فریدون حسن (سردبیر بخش ورزشی روزنامه جوان)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس