کد خبر 592826
تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸

سرمربی پیشین تیم‌های ملی انگلیس و روسیه، هموطنانش در تیم ملی ایتالیا را جزو تیم‌های دارای پتانسیل قهرمانی در جام ملت‌های اروپا می‌داند.

به گزارش مشرق، فابیو کاپلو معتقد است که می‌توان ایتالیا را جزو تیم‌های مدعی قهرمانی در یورو 2016 دانست. پیش از آغاز یورو بسیاری از کارشناسان شانس ایتالیا را برای پیشروی در این رقابت‌ها کم می‌دانستند، به‌خصوص که این تیم در سخت‌ترین گروه تورنمنت و در کنار تیم‌هایی مانند سوئد، بلژیک و ایرلندجنوبی قرار گرفته بود. با این حال ایتالیایی‌ها دو بازی اول‌شان را برابر دو رقیب اصلی‌شان یعنی بلژیک و سوئد بردند تا به‌عنوان تیم اول گروه صعودشان را به مرحله یک هشتم نهایی قطعی کنند، موفقیتی که نظر خیلی‌ها را نسبت به تیم تحت‌ِهدایت آنتونیو کونته تغییر داده است.

اطلاعات کامل هر تیم، تاریخچه مسابقات، ستاره های ادوار مختلف را اینجا می توانید ببینید
 
اکنون فابیو کاپلو برای کشورش در یورو 2016 حتی شانس قهرمانی قائل است. او به شبکه رادیویی آنچیو اسپورت ایتالیا گفت: به باور من ایتالیا را می‌توان جزو مدعیان قهرمانی دانست، چون نشان داده است که برای رقبایش حریفی سرسخت است. در عین حال ایتالیا تیمی با بازیکنان متواضع است که اساس کارش بر نظم و کار گروهی استوار است و بدون شک بهترین خط دفاعی یورو را هم دارد.

کاپلو ادامه داد: همه تیم‌ها از رویارویی با این تیم واهمه دارند، چون در هر لحظه از بازی توانایی گلزنی از روی یک ضربه آزاد یا کرنر را دارد، اما نقطه قوت اصلی این تیم سخت بودن باز کردن دروازه‌‌اش است. در جام ملت‌های اروپای امسال هیچ تیمی وجود ندارد که بتوان گفت یک سروگردن از بقیه بالاتر است.

سرمربی پیشین تیم‌های ملی انگلیس و روسیه تأکید کرد: تیم‌هایی بوده‌اند که بازی‌‌های‌شان را برده‌اند اما عملکردشان در حد انتظار نبوده است. هیچ تیمی به‌عنوان قدرتمندترین تیم وجود ندارد، اما در اغلب تورنمنت‌ها شاهد چنین وضعیتی هستیم. بازی‌های واقعی جام از این به بعد آغاز می‌شوند و از اینجا به بعد است که شما می‌توانید واقعاً درک کنید که کدام تیم‌ها خطرناک هستند و مدعی واقعی قهرمانی. ما هنوز هیچ ستاره‌ای ندیده‌ایم، اما قوی‌ترین خط دفاع مشخص است. پیدا کردن مدافعانی نظیر مدافعان یوونتوس که کارشان را می‌دانند و هماهنگی بی‌عیب و نقصی دارند، سخت است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس