کد خبر 592772
تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱

مدرس بین‌المللی والیبال ایران گفت: لوزانو هم اشتباه کواچ را تکرار و مثل او عمل می‌کند.

به گزارش مشرق، علیرضا معمری در مورد عملکرد تیم ملی والیبال ایران در هفته نخست لیگ جهانی والیبال در برزیل اظهار داشت: با توجه به مسافتی که ملی‌پوشان از توکیو به تهران و سپس به ریو طی کردند، زمانی برای ریکاوری و آماده‌سازی نداشتند. به همین خاطر طبیعی بود که بازیکنان نتوانند با توان اصلی خود در لیگ جهانی به میدان بروند.

معمری ادامه داد: با این حال ترکیب تیم ملی به غیر از جواد معنوی‌نژاد، همان ترکیبی بود که در لیگ‌های جهانی و مسابقات مهم قبلی به میدان رفته بود در حالی که به اعتقاد خیلی از مربیان تیم‌های ملی مطرح جهان، لیگ جهانی باید سکویی برای انتخاب و اوج گرفتن بازیکنان جوان باشد.

سرمربی پیشین پیکان گفت: یکی از نقاط ضعف تیم ملی در هفته نخست لیگ جهانی، دریافت اول بود. تیم‌های بزرگ دنیا پس از آنالیز سرویس‌های حریف در صورتی که تیم مقابل از سرویس‌های پرشی و قدرتی استفاده کند، 4 دریافت کننده مقابل آن قرار می‌دهند اما لوزانو هم اشتباه کواچ را تکرار می‌کند و همچنان 3 دریافت مقابل سرویس‌های قدرتمند حریف قرار می‌دهد. ما در بازی مقابل آمریکا و برزیل، امتیازات زیادی از دریافت سرویس به حریف دادیم. علاوه بر این دریافت‌های تیم ایران هم مقابل این سرویس‌های حریفان به خوبی نرسید و 2 یا 3 مدافع مقابل اسپکرهای ایران قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: از نوع حرکات بازیکنان مشخص بود که محمودی و معروف، خسته هستند و فرهاد ظریف هم اجازه بازی ندارد به همین دلیل بهتر بود که در این تورنمنت از بازیکنان جوان بیشتری استفاده می‌شد.

معمری در ادامه گفت: نقطه ضعف دیگر تیم ملی، سرویس‌های بی‌ثبات بازیکنان بود. تیم ملی ایران، المپیکی شده و قابل قبول نیست که یک بازیکن 3 سرویس متوالی خود را به تور بزند. برای رفع این نقاط ضعف باید تمرینات اختصاصی بیشتری برای هر بازیکن در نظر گرفته شود.

مربی تیم ملی والیبال نشسته ایران در پایان گفت: کادر فنی باید در فرصت باقی‌مانده تا المپیک بررسی کند که آیا بازیکنی می‌تواند به ترکیب تیم در المپیک اضافه شود یا خیر چون بعد از المپیک، 7 یا 8 بازیکن فعلی تیم ملی باید کنار گذاشته شوند. والیبال هر روز در حال رشد است و انگیزه زیادی می‌خواهد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس