کد خبر 592483
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۶

وزرای خارجه اتحادیه اروپا با تصویب قطعنامه‌ای از شروع مجدد روند سازش پشتیبانی کرده و ارائه مشوق به طرفین مناقشه برای شروع مذاکرات تا پیش از شروع سال 2017 را خواستار شده‌اند.

به گزارش مشرق، شورای وزرای خارجه اتحادیه اروپا امروز با تصویب قطعنامه‌ای، از طرح فرانسه برای ازسرگیری مذاکرات سازش میان صهیونیست‌ها و فلسطینیان پشتیبانی کرد.

آنطور که نشریه صهیونیستی هاآرتص خبر داده، وزرای خارجه اتحادیه اروپا همچنین توافق کرده اند که این بلوک سیاسی-اقتصادی، برای محقق شدن طرح فرانسه، در ماه های آینده مشوق های دیپلماتیک و امنیتی ارائه دهد.

در قطعنامه حمایتی وزرای خارجه اتحادیه آمده است: «شورا(ی وزرای خارجه اتحادیه اروپا)  مجدداً بر حمایت خود از راهکاری عادلانه، پایدار و جامع برای مناقشه فلسطین-اسرائیل و برقراری صلح و ثبات در منطقه تأکید می‌کند.

وزرای خارجه اتحادیه البته در این قطعنامه، به پیشنهاد سال 2013 که موقعیت اسرائیل را به عنوان «شریک ویژه و ارجح» اتحادیه ارتقا داده بود، اشاره کرده است.

صهیونیست‌ها که با محتوای پیشنهاد سال 2013 موافق و با طرح فرانسه برای شروع مذاکرات تا پیش از پایان سال جاری میلادی مخالف است، گفته که طرح پاریس هیچ ارتباطی با طرح 3 سال پیش ندارد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس