واکاوی خواسته‌های برانکو و کی‌روش نشان می‌دهد که هر دو درست می‌گویند و نباید اجازه داد اتفاقی که برای امیر قلعه نویی چهار سال قبل رخ داد و استقلال ضرر کرد برای پرسپولیس و تیم ملی رخ دهد.

به گزارش مشرق،‌ لغو اردوی ارمنستان قطعا به ضرر تیم ملی ایران است و شاید در پی جنگ مستقیم بین برانکو و کی روش. پرسش این است که کدامیک از این دو مربی درست می گویند؟ فراموش نکنید که امیر قلعه نویی هم چهار سال قبل حرف هایی مشابه برانکو زد و در نهایت در آستانه رسیدن به فینال آسیا به دلیل  از دست دادن ملی پوشانش به اف سی سئول باخت. بحث اصلی این است که باید راهکاری پیدا کرد که دو طرف متضرر نشوند.

حرف های قانونی برانکو
واکاوی حرف های برانکو این است: «من تیمم را می‌خواهم، برای آنها هزینه شده و نمی‌توانم در اوج بدنسازی و در روزهایی که تیم را برای یک سال آینده می‌سازم ضعف نشان بدهم. من قهرمانی در ایران و رسیدن حداقل به جمع چهار تیم برتر آسیا را لازم دارم. من باید پرسپولیس را قهرمان کنم و طبق قانون فیفا حق با من است و تیم ملی تنها سه روز قبل از مسابقات رسمی و فیفا دی می‌تواند بازیکنان را داشته باشد »

حرف‌های برانکو کاملا منطقی، جاه طلبانه، درست و صحیح است و از آن دست حرف هاست که امیر قلعه نویی هم چهار سال قبل به کی روش گفت و بر سر خسرو حیدری در آستانه بازی با اف سی سئول کره جنوبی در جمع چهار تیم برتر آسیا به مشکل خورد و کی روش کار خود را انجام داد و استقلال حذف شد.

حرف های منطقی کی روش
حرف کی‌روش اما چیست؟ حرف‌های او را واکاوی می‌کنیم: « در لیگ ایران بازیکنان به اوج آمادگی نمی‌رسند این را تست‌ها و نتایج آزمایش‌ها برای اکثر بازیکنان – و البته نه همه آنها- می‌گوید، ضمن اینکه زمین‌های فوتبال خراب در ایران هم سرعت انتقال توپ و پیدا کردن یار خودی را در هر پاس می‌گیرد و این را به عادتی زمان بر در تیم ملی تبدیل می‌کند.

مگر تیم ملی را در مقابل آرژانتین ندیدید؟ تیمی که من بدنسازی کردم و ساختم در اردوها توانست  ۹۰ دقیقه مقابل تیمی که نایب قهرمان جهان شد مقاومت کند و حتی شاید می‌توانست پیروز شود حتی ده نفره مقابل عراق در جام ملت ها هم تیمی که من تمرین دادم دو بار به تیم یازده نفره عراق گل زد و بازی را برگرداند. من برای رفتن به جام جهانی و شکست دادن کره جنوبی و چین و ازبکستان و قطر به این اردوها و تمرینات نیاز دارم، اردوها و تمرینات تیم های لیگ برتری برای رفتن به جام جهانی کافی نیست بحث برانکو نیست بحث کل لیگ برتر است. »

حرف‌های کی‌روش را که می‌شنویم می‌بینیم او هم درست می‌گوید، پاس دادن روی زمین های پله ای، یعنی «نگاه به توپ - کنترل توپ – پیدا کردن یار خودی  و در نهایت پاس به یار خودی » که زمان زیادی می برد اما عادت کردن به بازی روی زمین های بین المللی یعنی «پیدا کردن یار خودی برای پاس دادن، کنترل توپ و ضربه » این در نهایت یعنی در هر پاس یک ثانیه از دست دادن و در مجموع چند دقیقه عقب ماندن از رقبا در ۹۰ دقیقه مبارزه.

حرف‌های برانکو قانونی و درست است و منطقی، حرف‌های کی‌روش قانونی نیست، اما منطقی است و حساس و درست. پیدا کردن راه حلی که این دو – هر دو – را راضی کند کار سختی است اما مهمترین فاکتور لازم این روزهاست که اگر این معادله را حل نکنیم هم پرسپولیس و هم تیم ملی و هم کل فوتبال ایران متضرر می‌شود.

کی‌روش بی‌تفاوت شود از جام جهانی خبری نیست
این بخش از حرف‌های کی‌روش  را باید چند بار خواند و دوباره فکر کرد. در ظاهر این پاراگراف یک جور تهدید است، اما در بطن آن  نگرانی عمیقی می تواند وجود داشته باشد و آن رسیدن کی‌روش به نقطه بی‌تفاوتی است که اگر چنین شود تیم ملی به جام جهانی نخواهد رفت.

این بخش از حرف های کی‌روش را بخوانید: تیم ملی باید در اولویت باشد و همه چیز در راستای منافع تیم ملی باشد اما متاسفانه یک بار دیگر این طور نشد و از آنجایی که یک‌بار دیگر عده‌ای به این موضوع اهمیت نمی‌دهند، من می‌خواهم به این عده بگویم که شما می‌توانستید احترام مرا داشته باشید اما از حالا به بعد فقط بی تفاوتی مرا خواهید داشت. »

بی‌تفاوت شدن کی‌روش یعنی شکست در راه جام جهانی؛ رسیدن به جام جهانی یا به دور دوم صعود کردنش، نه چشم بندی است و نه چوب جادو روی آن اثری دارد، برای این کار باید جنگید، باید برنامه ریزی کرد، باید جلو رفت و اگر مربی بی‌تفاوت شده باشد به جام جهانی نخواهیم رفت. در این موضوع تردید نکنید.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • علیرضا ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
    0 0
    حق با تیم ملییه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس