کد خبر 592104
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹

باشگاه ملوان اگر فصل آینده هم در لیگ برتر حضور داشته باشد بدون اصلاح ساختارش نمی‌تواند به روزهای اوجش بازگردد.

به گزارش مشرق، باشگاه ملوان در هفته آخر لیگ برتر پانزدهم مقابل سیاه جامگان شکست خورد و به لیگ دسته اول سقوط کرد تا شهر انزلی و هواداران ملوان زانوی غم بغل کنند. بعد از چند روز احمد دنیا مالی رئیس هیات مدیره باشگاه به فکر خرید امتیاز تیم نفت تهران افتاد تا ملوان را به لیگ برتر بازگرداند. اتفاقی که مورد تایید کارشناسان فوتبال نبود بسیاری از کارشناسان می‌گویند باشگاه سازنده‌ای مثل ملوان نباید با خرید امتیاز تیم به لیگ برتر بازگردد.

هرچند همه کارشناسان معتقدند که ملوان فصل گذشته از ناحیه داوری ضربه خورد و داوران در حق تیم قدیمی و ریشه‌دار کم لطفی کردند! اما بازگشت به لیگ برتر با خرید امتیاز در شان ملوان نیست.

با این حال مدیران باشگاه تصمیم خود را گرفته بودند و در نهایت امتیاز تیم نفت را خریداری کردند و به انزلی بردند هرچند هنوز هم مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال با این نقل و انتقال امتیاز موافقت نکرده است. با این حال هنوز چند روزی از شادمانی و پایکوبی هواداران ملوان در شهر انزلی نگذشته بود که فرهاد پورغلامی سرمربی جدید تیم ملوان بدون آنکه در جلسه معارفه حاضر شود از سمت خود انصراف داد.

پورغلامی بعد از اعلام انصراف صحبتی در مورد دلایل استعفای زودهنگامش نکرد اما از شواهد موجود می‌توان فهمید که چرا پورغلامی که سرمربیگری ملوان انصراف داد.

ملوان که قرار بود با خرید امتیاز نفت در لیگ برتر شانزدهم جبران مافات کند هنوز در عمل اقدامی برای حضور قدرتمند در لیگ برتر شانزدهم نکرده است. در حالی که بسیاری از تیم‌های لیگ برتری بازیکنان مورد نظرشان را جذب کرده‌اند و تمرینات‌شان آغاز شده اما ملوان هنوز سرمربی ندارد! تمریناتش را با چند بازیکن و زیر نظر مربی بدنساز فصل گذشته خود آغاز کرده است.

شماری از بازیکنان دیگر تیم‌ها  هم حاضر نشده‌اند به ملوان بیایند و به مسئولان باشگاه پیام داده‌اند که هنوز تکلیف حضور شما در لیگ برتر مشخص نیست! از سویی دیگر برخی از بازیکنان فصل گذشته هم از ملوان جدا شده‌اند از عزت الله پورقاز گرفته تا محمد ستاری. بازیکنان نفت هم به انزلی نرفتند.

پژمان نوری، مازیار زارع و سیدجلال رافخایی هم اگر چه اسامی بزرگی هستند اما باشگاه خیلی روی آنها نظر مثبتی ندارد. با این شرایط ملوان حتی اگر بر فرض محال خوزه مورینیو را هم از منچستریونایتد بگیرد و به انزلی بیاورد بازهم برای فصل آینده در خطر سقوط قرار دارد.

ملوان بدون اصلاح زیرساخت‌هایش، بدون داشتن منابع مالی مطمئن، بدون داشتن امکانات حداقلی مثل یک کانکس پزشکی چطور می‌خواهد فصل بعد هم در لیگ برتر حضوری قدرتمند داشته باشد؟! امیر قلعه‌نویی فصل گذشته 30 میلیون تومان به باشگاه ملوان بخشید و ابراز امیدواری کرد که با این پول حداقل امکانات سخت افزاری برای باشگاه ملوان تهیه شود.

ملوان تیمی است که فقط عشق و علاقه هوادارانش را دارد اما با عشق نمی‌توان تیمداری کرد. اگر باشگاه‌ها در ایران می‌توانستند به صرف داشتن هواداران زیاد در لیگ برتر و فوتبال ایران ماندگار شوند اکنون شاهین بوشهر در ناکجا آباد نبود و برق شیراز نابود نمی‌شد.

ملوان اگر می‌خواهد در لیگ برتر فصل آینده ماندگار شود باید هرچه سریع‌تر مدیرانش دست به کار شوند بستن تیم در دقیقه 90 برای لیگ شانزدهم معنایش این است که ملوان 50 درصد راه سقوط در لیگ شانزدهم را هم طی کرده است! ملوان نماینده سه استان گیلان، مازنداران و گلستان در لیگ برتر است اما وضعیت ملوان بسیار خطرناک است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس