کد خبر 591955
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۳:۰۱

آلودگي ساحت رسانه به هتاكي و بي‌ادبي‌هايي چنين مشمئزكننده، ابتدائاً و بي‌مقدمه روي نمي‌دهد. روزنامه قانون تاكنون خط قرمزهاي زيادي را درنورديده كه با برخوردي مواجه نشده و به نظر مي‌رسد خيالش راحت است كه هرچه بنويسد و بكشد و منتشر كند، كسي با آن كاري ندارد.

به گزارش مشرق، کبری آسوپار طی یادداشتی در روزنامه جوان نوشت»

براي يك شوخي كودكانه – و البته مبتذل- در برنامه‌ خردسالان، نماينده‌هاي مجلس سه استان به ميدان آمدند و چندين نفر در شبكه 2 سيما بركنار و سه نفر از معروف‌ترين بازيگران برنامه‌هاي خردسالان تلويزيون در ايران ممنوع‌التصوير شدند. امروز كه ساحت انديشه و قلم در يك روزنامه آنقدر آلوده به بي‌اخلاقي شده كه مخالفان و منتقدان دولت را درون كاسه توالت فرنگي به تصوير كشيده، چه بايد كرد؟!

زشتي كاريكاتور روزنامه قانون آن همه هست كه لحظه اول برخورد، شوك وارد مي‌شود؛ آيا درست مي‌بينم؟! اما درست مي‌بينيم. در كاريكاتوري در روزنامه قانون، تصوير پنج نفر در يك توالت فرنگي ديده مي‌شود كه يكي از آنها مي‌گويد: «خب دوستان... اگه با توطئه جديد عليه دولت موافقين، اعلام کنين تا سيفون رو بکشم!» پايين كاريكاتور هم جمله محمدباقر نوبخت نوشته شده است: «اتاق فكر عليه دولت تشكيل داده‌اند و هر هفته توطئه مي‌كنند.»

وراي شعار زنده باد مخالف من، وراي احترام به منتقدين و مخالفان، وراي قائل شدن حق مخالفت براي آحاد افرادي كه در انتخابات خرداد 92 به حسن روحاني رأي نداده‌اند و وراي اينكه ما در كدام سوي موافق و مخالف با دولت يازدهم قرار گرفته‌ايم، بايد مجلس ختم ادب و اخلاق را برپا كرد كه رسانه‌اي در ايران به خود اجازه مي‌دهد كه افرادي را درون كاسه توالت بكشد.

آلودگي ساحت رسانه به هتاكي و بي‌ادبي‌هايي چنين مشمئزكننده، ابتدائاً و بي‌مقدمه روي نمي‌دهد. روزنامه قانون تاكنون خط قرمزهاي زيادي را درنورديده كه با برخوردي مواجه نشده و به نظر مي‌رسد خيالش راحت است كه هرچه بنويسد و بكشد و منتشر كند، كسي با آن كاري ندارد.

داعشي خواندن رفتار سپاه در بازداشت ملوانان امريكايي و پخش فيلم آن يكي از اين موارد است.

يكي ديگر از آن موارد تبعيض جنسيتي دانستن احكام شهادت زن و مرد در قرآن است. تساهل و تسامح در برابر رد شدن «قانون» از مرزهاي قرمز سياسي و اعتقادي طبيعتاً اين جسارت را به تندروها مي‌دهد كه مرزهاي اخلاق و ادب را هم درنوردند و رسانه را به ابتذال بكشانند.

و البته در مورد يك مقدمه‌ ديگر هم كه موجب باز شدن باب هتاكي در جامعه مي‌شود، مي‌توان سخن گفت. يقيناً بيراه نيست كه فرموده‌اند الناس علي دين ملوكهم؛ وقتي بزرگ‌ترها در حمله كلامي به منتقدان تا جايي پيش مي‌روند كه آنها را به جهنم حواله مي‌دهند، كم‌سواد و بي‌شناسنامه مي‌خوانند، به منتقدان تازه به دوران رسيده و افراطي و بزدل و چه و چه لقب مي‌دهند، حتماً بايد منتظر ماند تندروهاي حامي آن بزرگ‌تر مسيري به مراتب هتاكانه‌تر در پيش بگيرند.

منتظر مي‌مانيم تا ببينيم وزارت ارشاد و هيئت نظارت بر مطبوعات اصلاً واكنشي به اين كاريكاتور سخيف نشان مي‌دهند يا نه؛ مثل تمام سه سال ناسزاگويي به منتقدان دولت يك اتفاق عادي قلمداد مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • علی رضا اسدی ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
    0 0
    متاسفانه بسیاری از اصلاح طلبان که مدعی اخلاق مداری و دفاع از کرامت انسانی هستند در عمل هر جا که منافعشان اقتضا کند خلاف ادعایشان عمل می کنند.
  • ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
    0 0
    اینا بازیه برای اینکه اصل موضوع فراموش نشه ،این چیزها زشته اما همچنان باید به همون چیزی چسبید که اینها رو عصبانی می کنه ،یعنی نشان دادن هزینه های اعتماد به آمریکا.
  • قاسم ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
    0 0
    برادر من!از قدیم گفته اند از کوزه همان برون تراود که در اوست.اینها تا الان ذاتشان را آشکار نکرده بودند که کردند.
  • محمد ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
    0 0
    به قول دکتر محمود بریز اونجات که میسوزه
  • ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
    0 0
    انحراف افکار عمومی ملت از حقوقهای میلیونی و تعطیلی کارخانجات تولیدی اما ملت بیدارهستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس