استاندار تهران گفت: با توجه به شعارهایی که در موردحمایت از تولید داخلی سر داده می‌شود باید مراتب گلایه خود را طی نامه‌ای به آقای نعمت زاده اعلام کنیم که چطور فضای نمایشگاه به‌جای ارائه به تولیدکنندگان داخلی در اختیار خارجی‌ها قرار گرفته است.

به گزارش مشرق، حاشیه‌های نمایشگاه کشاورزی و صنایع غذایی (اگروفود)  که اخیراً به پایان رسیده است تمامی ندارد و بعد از قهر معاون وزیر جهاد کشاورزی از مراسم افتتاحیه و انتقادات فعلان بخش خصوصی از نحوه برگزاری این نمایشگاه این بار نوبت به  هاشمی استاندار تهران رسید که از نحوه برگزاری این نمایشگاه گلایه کند و وزیر صنعت را خطاب قرار دهد.

بنابراین گزارش، اتاق بازرگانی تهران گزارشی از جلسه شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی استان تهران ارائه داده است. در بخشی از این جلسه کاوه زرگران رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی تهران درباره بیست‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی صنایع کشاورزی، مواد غذایی، ماشین‌آلات و صنایع وابسته که اخیرا در نمایشگاه بین المللی برگزار شد اظهار کرد: در این نمایشگاه شاهد حضور پررنگ شرکت‌های خارجی فروشنده محصولات نهایی بودیم.

وی افزود: تعداد شرکت‌های خارجی حاضر در نمایشگاه سال جاری، از حدود 200 شرکت به 700 شرکت افزایش‌یافته بود و به دلیل فضای محدود، حتی تعدادی از شرکت‌های ایرانی نتوانستند در این نمایشگاه شرکت کنند. این رویه نتیجه‌ای جز افزایش واردات نخواهد داشت.

بنابراین گزارش پس از این سخنان استاندار تهران این‌همه محدودیت برای تولید داخلی را بی‌مفهوم دانست و گفت: در مجلس هشتم فراکسیون صنایع غذایی بسیار قوی عمل می‌کرد، من معتقدم که باید با نمایندگان مجلس دهم مذاکره کنیم که این فراکسیون بار دیگر راه‌اندازی شود.

وی افزود: «با توجه به شعارهایی که در موردحمایت از تولید داخلی سر داده می‌شود، لازم است مراتب گلایه خود را طی نامه‌ای به آقای نعمت زاده نیز اعلام کنیم که چطور فضای نمایشگاه به جای ارائه به تولیدکنندگان داخلی در اختیار خارجی‌ها قرارگرفته است. این حداقل خواسته ما است. البته ما با خارجی‌ها مخالف نیستیم اما جای تولیدکنندگان داخلی را هم نگیرند.»
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس