کد خبر 591552
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد با اشاره به این‌که از این به بعد تنها مساله بالاتر بودن حجم موتور خودروهای وارداتی (بالاتر از ۲۵۰۰ سی‌سی) به مناطق آزاد مدنظر قرار نخواهد گرفت، اعلام کرد: خودروهایی که ارزش آنها بالای ۱۰۰ هزار دلار باشد باید برای ترخیص از گمرک مجوز اخذ کنند.

به گزارش مشرق، معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد اروند با اشاره به این‌که شرایط واردات خودروهای لوکس به منطقه آزاد اروند تغییر کرده و از این به بعد تنها مساله بالاتر بودن حجم موتور خودرو (بالاتر از ۲۵۰۰ سی‌سی) به مناطق آزاد مدنظر قرار نخواهد گرفت، اعلام کرد: خودروهایی که ارزش آنها بالای ۱۰۰ هزار دلار باشد باید برای ترخیص از گمرک مجوز اخذ کنند.

محمدرضا معتمدی با بیان این‌که از سه هفته پیش با عنایت به منویات مقام معظم رهبری و نیز دستور آقای ترکان – دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی – قرار بر این شد که جدیت بیشتری در ارتباط با واردات خودروهای لوکس به مناطق آزاد مدنظر قرار گیرد، گفت: در همین راستا اعمال محدودیت برای واردات خودروهای لوکس مدنظر قرار گرفته است و تصمیمات جدیدی اتخاذ شده است.

وی با بیان این‌که همه مناطق اعمال محدودیت‌های مختلف را در ارتباط با واردات خودروهای لوکس به مناطق ازاد مدنظر قرار خواهند داد، خاطر نشان کرد: ممکن است محدودیت‌های مناطق مختلف در این رابطه متفاوت باشد، اما ویژگی مشترک همه آنها مسئله اعمال محدود برای واردات خودروهای لوکس خواهد بود.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد اروند با اعلام این‌که در این منطقه قرار است خودروهایی که بالای ۱۰۰ هزار دلار ارزش دارند مجوز واردات اخذ کنند، ادامه داد: تا پیش از این تنها در ارتباط با واردات خودروهای با حجم موتور بالاتر از ۲۵۰۰ سی سی حساسیت‌های لازم به خرج داده می‌شد، اما پس از دستور آقای ترکان، این مسئله مورد بازنگری قرار گرفت و تصمیمی گرفتیم از این به بعد تمام خودروهای وارداتی به منطقه آزاد اروند که بالاتر از ۱۰۰هزار دلار ارزش دارند مجوزهای لازم را اخذ کنند.

معتمدی با تاکید بر این‌که اخیرا چند خودرو که ارزش مالی آنها بالاتر از چند میلیارد تومان بوده مرجوع گشته و اجازه ترخیص به آنها داده نشده است، افزود: خودروهایی که بالای ۱۰۰ هزار دلار ارزش داشته باشند مورد بررسی قرار می‌گیرند که آیا در منطقه مصرف خاصی خواهند داشت یا خیر. اخیرا نیز چند خودروی لوکس که هزینه آنها بالاتر از چند میلیارد تومان بود از گمرک ترخیص نشد و علی‌رغم وارد کردن فشارهای مختلف، اجازه ترخیص به این خودروها را ندادیم.

وی ادامه داد: براساس تاکیدات رهبری و دستورات رییس جمهور نگاه مثبتی نسبت به واردات خودروهای لوکس به مناطق آزاد که جنبه مصرفی ندارند وجود ندارد و قرار نیست وارد کردن خودرو در مناطق آزاد محلی برای مانور خودروهای لوکس به منطقه باشد.

 


منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس