قاتل نماینده حزب کارگر در پارلمان انگلستان به دلیل حمل سلاح گرم با نیت ارتکاب جرم و حمل سلاح تهاجمی امروز در دادگاه حاضر و محاکمه می‌شود.

 به گزارش مشرق، قاتل نماینده پارلمان انگلستان و رئیس گروه دوستان سوریه به جرم ارتکاب قتل متهم و روز شنبه (امروز) در دادگاه محاکمه می‌شود.

خانم «جو کاکس» نماینده حزب کارگر انگلستان و از اعضای مخالف جنگ و حامی پناه‌جویان روز پنج‌شنبه گذشته در مقابل کتابخانه عمومی «بریستال» در نزدیکی «لیدز» از سوی فردی مورد اصابت گلوله و ضربات چاقو قرار گرفت که در نتیجه شدت جراحات بعد از انتقال به بیمارستان جان باخت.

به نوشته گاردین، پلیس «یورکشایر غربی» گفت «توماس میر» مرد 52 ساله‌ای که کاکس را به قتل رساند متهم به آسیب جسمانی شدید، حمل اسلحه گرم به قصد ارتکاب جرم و همراه داشتن سلاح تهاجمی است.

همچنین مرد 77 ساله‌ای که در صحنه ارتکاب جرم حضور و سعی داشت به خانم کاکس کمک کند و مورد ضرب و شتم قاتل قرار گرفته بود، در بیمارستان تحت مداوا بود که اکنون به شرایط ثابتی رسیده است.

خانم جو کاکس که سال گذشته در انتخابات سراسری موفق شد با کسب بیش از 6 هزار رای کرسی پارلمان برای حوزه انتخابی «بتلی و اسپن» به دست آورد و خواستار ماندن انگلستان در اتحادیه اروپا بود، چند روز پیش از برگزاری همه‌پرسی حیاتی جدایی انگلستان از اتحادیه اروپا به قتل رسید.

وی یکی از 36 نماینده‌ای بود که از نامزدی جرمی کوربین رهبر فعلی حزب کارگر برای شرکت در رقابت‌های رهبری حزب در سال گذشته حمایت کرده بود.

این برای اولین بار در 25 سال گذشته است که یک نماینده پارلمان انگلستان به قتل می رسد. آخرین بار در سال 1990 «ایان گوو» نماینده پارلمان انگلستان در یک عملیات بمب‌گذاری توسط ارتش جمهوری خواه ایرلند کشته شده بود.

حزب محافظه کار انگلستان برای ادای احترام به این نماینده حزب کارگر پارلمان گفت هیچ رقابتی برای پر کردن کرسی خالی در پارلمان انجام نداده و این امکان برای حزب کارگر وجود دارد که از اعضای خودش عضوی را برای کرسی جو کاکس برگزیند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس