کد خبر 590880
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱

وزیر دفاع عربستان در سفرش به آمریکا با باراک اوباما در کاخ سفید دیدار و درباره پرونده‌های داغ منطقه با وی بحث و گفتگو کرد.

 به گزارش مشرق، به نقل از شبکه خبری الجزیره، در این دیدار که روز جمعه در کاخ سفید صورت گرفت، باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا بر پایبندی کشورش به ادامه همکاری با عربستان در راستای تقویت "امنیت و ثبات" در خاورمیانه تأکید کرد.

اوباما و محمد بن سلمان، وزیر دفاع عربستان و جانشین ولیعهد این کشور درباره حمایت از روند انتقال سیاسی در سوریه بدون مشارکت بشار اسد، رئیس‌جمهور این کشور بحث و گفتگو کردند.

در این دیدار دو طرف به بررسی طرح تحول ملی عربستان (چشم انداز عربستان در 2030) پرداختند. اوباما از این طرح و برنامه‌های اقتصادی ریاض استقبال و بر تقویت همکاری با ریاض در برنامه‌های آتی تأکید کرد.

محمد بن سلمان که روز دوشنبه به آمریکا رفته طی سفر یک هفته‌ای خود با مسئولان این کشور درباره پرونده‌های مهمی از جمله بحران در سوریه، عراق، یمن و لیبی، مسئله مبارزه با تروریسم و همکاری دوجانبه و مسائل دیگر بحث و گفتگو می‌کند.

به گفته منابع و تحلیلگران، هدف محمد بن سلمان از این سفر دستیابی به حمایت از طرح تحول ملی و جذب سرمایه‌گذاران برای اجرای این طرح و همچنین تلاش برای اصلاح چهره عربستان به دنبال اتفاقات دوره اخیر بوده است.

اخیرا سازمان ملل نام عربستان را در لیست سیاه ناقضان حقوق کودکان قرار داد اما به دلیل فشارها و تهدیدات ریاض، سازمان ملل این نام را حذف کرد. در پی تجاوز عربستان به یمن چهره این کشور در محافل بین المللی مخدوش شده است.

به گفته سخنگوی سازمان ملل محمد بن سلمان خواهان برگزاری نشستی با بان کی‌مون، دبیر کل سازمان ملل شده است.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس