کد خبر 590557
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶

روز گذشته عناصر گروه تروریستی تکفیری جیش الاسلام وابسته به شبکه القاعده یک پاسگاه نظامی ارتش سوریه را با نارنجک های حاوی مواد شیمیایی هدف قرار داده که به مجروحیت شدید 10 نظامی سوری منجر شده است.

گروه بین الملل مشرق- روز گذشته عناصر گروه تروریستی تکفیری جیش الاسلام وابسته به شبکه القاعده یک پاسگاه نظامی ارتش سوریه را با نارنجک های حاوی مواد شیمیایی هدف قرار داده که به مجروحیت شدید 10 نظامی سوری منجر شده است.

حمله شیمیایی

بنابر این گزارش، این حمله در محور "تل کردی" واقع در حاشیه شمالی شهر دوما مرکز غوطه شرقیه دمشق صورت گرفته که طی آن دست کم 5 نارنجک حاوی مواد شیمیایی سمی به داخل محوطه این پاسگاه ارتش سوریه پرتاب شده است. کارشناسان نوع گاز شیمیایی بکار رفته در این نارنجک ها را "گار کلر" عنوان کرده اند. لازم به ذکر است که در ابتدای بحران سوریه در سال 2011 یک منطقه حاشیه ای شهر دوما در غوطه شرقی هدف اصابت یک موشک زمین به زمین دست ساز حاوی کلاهک گاز کلر قرار گرفت که به کشته شدن ده ها تن منجر شد. 

حمله شیمیایی

معارضان دولت سوریه و رسانه های غربی - عربی - عبری یکصدا دولت سوریه را مسئول این حمله معرفی کرده و در صدد تشکیل ائتلافی بفرماندهی آمریکا با مشارکت عربستان، ترکیه، اردن برای اشغال این کشور بودند. طی ماه های اخیر و بدنبال تشدید درگیری ها میان گروه های تروریستی تکفیری القاعده و شبه نظامیان کرد در محله شیخ مقصود حلب منابع کردی از سه حمله شیمیایی گروه جیش الاسلام به ساکنین این منطقه خبر داده بودند.


حمله شیمیایی

{$sepehr_media_1608439_400_300}

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس