تیم ملی بسکتبال کشورمان در سومین بازی خود در دور مقدماتی تورنمنت اطلس اسپرت مقابل لیتوانی به برتری رسید و راهی دور دوم شد.

به گزارش مشرق، در ادامه تورنمنت بسکتبال اطلس اسپرت  تیم ملی کشورمان که دو بازی قبلی خود را با برد پشت سر گذاشته بود عصر امروز مقابل لیتوانی قرار گرفت و توانست در ثانیه های پایانی 78 بر 76 به پیروزی برسد.

در این بازی هم بائرمن همانند دو مسابقه قبلی با ترکیب بهنام یخچالی، محمد جمشیدی، ارسلان کاظمی، اوشین ساهاکیان و حامد حدادی تیم ملی ایران را به میدان فرستاد.

دو تیم در کوارتر اول بازی پایاپای را به نمایش گذاشتند و در امتیازهای 10 و 16 هم برابر شدند،اما از امتیاز 20 به بعد لیتوانی بازی بهتری را به نمایش گذاشت و توانست کوارتر اول را 27 بر 21 پیروز شود.

ارسلان کاظمی که بائرمن روی او حساب ویژه‌ای باز کرده است، در این کوارتر صاحب سه خطا شد و به اجبار تعویض شد تا آمار خطاهای او بیش از این نشود. در دو دقیقه پایانی بازیکنان ایران با عجله بازی می‌کردند و همین موضوع باعث شد دقت‌شان پایین بیاید.

در کوارتر دوم باز هم در ابتدا برتری از آن لیتوانی بود و با چهار فوله شدن اوشین ساهاکیان کار ملی پوشان کشورمان سخت‌تر شد. اختلاف با 4 امتیاز به سود لیتوانی در جریان بود که درک بائرمن سه تعویض همزمان انجام داد و مشایخی، جمشیدی و کاظمی وارد میدان شدند.

این سه تعویض هم برای رسیدن به حریف کافی نبود و در نهایت لیتوانی 46 بر 41 به برتری دست یافت.

کوارتر سوم را بازیکنان کشورمان بسیار خوب آغاز کردند و چند امتیاز پیاپی را کسب کردند که همین موضع باعث شد سرمربی حریف درخواست وقت استراحت کند. هرچند این تیم اصلی لیتوانی محسوب نمی‌شود، اما آنها یکی از قدرت‌های بسکتبال اروپا و جهان محسوب می‌شوند.

لیتوانی با وجود بزای خوب ایران توانست همان اختلاف 4، 5 امتیازی را حفظ کند و کوارتر سوم را هم 61 بر 57 به سود خود خاتمه دهد. استانیو یکی از بازیکنان لیتوانی نیز در این کوارتر با دریافت پنجمین خطای خود از بازی اخراج شد.

ایران در کوارتر چهارم کار را با ترکیب مشایخی، اصلانی، کاظمی، ساهاکیان و حدادی آغاز کرد که در ادامه کار عدنان دورقی به جای حدادی 4 فوله و زنگنه به جای اصلانی وارد زمین شد. بازی دو تیم حدود یک دقیقه بدون گل دنبال شد. با زیاد شدن اختلاف به سود لیتوانی و نتیجه 66 بر 59 بائرمن درخواست وقت استراحت کرد.

بازی خوب شاگردان بائرمن در 5 دقیقه به پایان مسابقه، اختلاف را با امتیاز های جمشیدی و اوشین به عدد یک رساند. در دقایق پایانی بازی دو بازیکن دیگر لیتوانی محدودیت خطای‌شان به پایان رسید و از زمین اخراج شدند.  در ادامه خطای غیر ورزشی بازیکن حریف روی یخچالی یک درگیری کوچکی را به وجود آورد.

ثانیه‌های پایانی بازی حساسیت بالایی داشت و دو تیم در امتیاز 74 برابر بودند که پرتاب جمشیدی ایران را پیش انداخت که بلافاصله پس ا آن سرمربی لیتوانی درخواست وقت استراحت کرد.

28 ثانیه مانده بود که توپ دست بازیکنان بود و آنها توانستند در نهایت 78 بر 76 به پیروزی برسند.

تیم ملی بسکتبال کشورمان با این نتیجه سومین برد پیاپی خود را کسب کرد و به عنوان صدرنشین راهی مرحله دوم شد.

ملی پوشان کشورمان پیش از این نماینده آمریکا و مقدونیه را از پیش رو برداشته بودند. مرحله بعد روز شنبه برگزار می‌شود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس