مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تهران اعلام کرد:بنیاد شهید و بهشت زهرا (س) بدون رضایت خانواده‌های شهدا مزارهای شهدا را ساماندهی نمی‌کنند.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، صمیمی اظهار کرد:‌ طرح ساماندهی مزارهای شهدا یک طرح ملی و با هدف حفظ آثار شهداست و توجه به فرمایشات حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در مورد شهدا اهمیت این کار را مشخص می‌کند.

وی ادامه داد: یکی از اهداف ساماندهی گلزارهای شهدا افزایش بار معنوی آنها با استفاده از معماری اسلامی و دینی و همچنین تسهیل در دسترسی آسان همه مردم به مزارهای شهداست. از سوی دیگر با توجه به بالا رفتن سن والدین شهدا و همچنین ویلچر نشین شدن تعدادی از آن‌ها ساماندهی و هم‌سطح‌سازی مزارهای شهدا را بیش از پیش ضروری کرده است.

صمیمی یادآور شد: ساماندهی گلزارهای شهدا براساس شیوه نامه ابلاغی انجام می‌شود. یعنی اولین کار در این راستا کسب رضایت خانواده‌های شهداست. همچنین در ساماندهی گلزارهای شهدا سنگ نصب شده بر روی مزارها و  قاب عکس موجود در آن‌ها در حالت خود حفظ می‌شوند زیرا معتقدیم همین سنگ‌ها و همین قاب‌های عکس نوعی بار معنوی برای مردم و خانواده‌های شهدا دارد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس