کد خبر 589471
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵

وزیر امور خارجه ایران در نشست مشترک با همتای نروژی و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در «اسلو فُروم» به ایراد سخنرانی پرداخت.

ظریف: اگر دنبال بازی با حاصل جمع صفر باشیم همه می‌بازند
به گزارش مشرق، وزیر خارجه ایران در نشست مشترکی به همراه مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزیر خارجه نروژ در «اسلو فُروم» شرکت کرد.

خبرنگار ارشد بی بی سی انگلیسی درباره این نشست گزارش داده که محور آن این بوده که «چه درس‌هایی درباره میانجیگری برای توافق هسته‌ای ایران وجود دارد؟»

در این نشست، فدریگا موگرینی در اظهاراتی گفت که «برای اینکه در جهان صلح ایجاد کنید باید با همه صحبت کنید و همگان باید منفعتشان را در صلح ببینند».

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به نقش‌آفرینی این اتحادیه در امور جهانی گفت که «جهان به اتحادیه اروپا نیاز دارد. ما(اتحادیه اروپا) باید قوی و متحد باشیم».

وزیر خارجه ایران در نشست اسلو فروم با اشاره به مواضع  و انتخاب های غلط غربی ها در مذاکرات هسته‌ای با ایران تصریح کرد: غربی‌ها با اتهام‌زنی‌های بی اساس، سیاست هایی همچون تحریم‌های سخت را در پیش گرفتند.

ظریف افزود: آنان پس از اینکه از همه «انتخاب‌های غلط» خسته شدند تصمیمات درست گرفتند.

وزیر خارجه ایران همچنین گفت: «اگر ما به سمت بازی با حاصل جمع صفر برویم، همه بازنده می‌شویم».

در این نشست، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به مذاکرات برای حل بحران سوریه تاکید کرد که مذاکرات باید شامل همه بازیگران تاثیرگذار در سوریه باشد و همه باید در ایجاد صلح در این کشور تلاش کنند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
    0 0
    امام خمینی : ما آمریکا را زیر پا می گذاریم . امام خمینی : آمریکا = شیطان بزرگ این یعنی این که باید طوری عمل کنیم حاصل تمام معادلات و ضرب و تقسیم و جمع و تفریغ ها در مناسبات با شیطان بزرگ ،نتیجه اش برای شیطان بزرگ برابر 0 باشد . البته سکانداران کنونی دیپلماسی خارجی ایران آمریکا را نه دشمن خونی بلکه یک ابرقدرت قابل احترام می دانند که حتما باید حقش !! در مناسبات محفوظ بماند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس