نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌ای ضمن آنکه برجام را یک توافق بد تلقی کرد گفت با اینحال رئیس‌جمهور بعدی آمریکا به تنهایی قادر به تغییر توافق هسته‌ای ایران نیست و تمام جهان در این زمینه با واشنگتن همراهی نخواهد کرد.

 به گزارش مشرق، «ایهود باراک» نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌ با شبکه «فاکس‌نیوز» تصریح کرد که توافق هسته‌ای با ایران یک توافق بد بود، اما رئیس جمهور بعدی آمریکا نمی‌تواند به تنهایی این توافق را تغییر دهد.

وی در این زمینه توضیح داد: «من فکر می‌کنم که توافق هسته‌ای با ایران یک توافق بد بود، اما هرکس که رئیس‌جمهوری بعدی آمریکا شود، نمی‌تواند به تنهایی این توافق را تغییر دهد. همه جهان در این زمینه با رئیس‌جمهوری بعدی آمریکا همکاری نخواهد کرد».

باراک در ادامه افزود: «منظورم این است که همپیمانان این کشور از جمله چین، اروپا و روسیه (در زمینه همکاری برای تغییر برجام) ناپدید خواهند شد».

نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی در پاسخ به سؤال مجری شبکه فاکس‌نیوز مبنی بر اینکه آیا ایران به صورت محرمانه برای ساخت بمب تلاش می‌کند، گفت: «فکر می‌کنم که در 5 سال اول توافق، ایران تمامی اقدامات را انجام می‌دهد تا این توافق را نقض نکند و بتواند از مزایای آن بهره‌مند شود و فقط در خصوص مسائل موشکی نقض‌هایی صورت می‌گیرد و در خصوص مسائل هسته‌ای نقضی صورت نمی‌گیرد، اما آنچه که بعد از این بازه زمانی رخ دهد، مشخص نیست».

باراک در اینباره توضیح داد: «در گذشته 6 رئیس‌جمهور بودند که تلاش داشتند به قدرت هسته‌ای تبدیل شوند. لیبی و آفریقای جنوبی به صورت داوطلبانه برنامه‌ هسته‌ای خود را کنار گذاشتند. عراق و سوریه با حملات هسته‌ای دقیق متوقف شدند و پاکستان و کره شمالی برنامه هسته‌ای خود را ادامه دادند. من عمیقاً احساس می‌کنم که هدف ایران دنبال کردن ردپای پاکستان و کره شمالی است».

باراک در حالی چنین ادعاهایی را مطرح کرده است که ایران عضو معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای یا همان «ان پی تی» است، اما رژیم صهیونیستی علیرغم دارا بودن زرادخانه‌ هسته‌ای حاضر به پیوستن به این معاهده نشده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس