کد خبر 588916
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵

حسین فرکی سرمربی تیم فوتبال سایپا پس از این که به عنوان سرمربی تیم سایپا انتخاب شد به دلیل کسالت مصاحبه نکرد و بعد از گذشت 40 روز به سکوت خود پایان داد و راضی به مصاحبه پیرامون باشگاه جدیدش شد.

به گزارش مشرق،‌ حسین فرکی پس از آنکه سرمربی تیم سایپا شد تا امروز هیچ مصاحبه‌ای با رسانه‌ها انجام نداد. او به دلیل کسالتی که داشت و همچنین توصیه پزشک کمتر با تلفن همراهش صحبت کرد. امروز بعد از 40 روز او پاسخگوی سوالات بود.

چرا بعد از سرمربی شدن در سایپا با رسانه ها صحبت نکردید؟

ابتدا باید از دوستان رسانه‌ای عذرخواهی کنم. من به خاطر کسالتی که داشتم و همچنین توصیه پزشکم کمتر صحبت می‌کردم و در روزهای گذشته به خاطر شرایط کاری در سایپا و وضعیت بدنی خودم مصاحبه‌ای انجام ندادم.

چطور شد سایپا را به عنوان سرمربی انتخاب کردید؟

از تیم‌های شهرستانی و تهرانی پیشنهاد داشتم اما بعد از 4-5 سال کار در خارج از تهران ترجیح دادم در تهران باشم. در این فصل هم از پیکان و سایپا پیشنهاد داشتم که در نهایت سایپا را انتخاب کردم. در 3-4 فصل گذشته سایپا همواره در ابتدای فصل به من پیشنهاد مربیگری کرد اما من به دلیل آنکه به جایی دیگر متعهد بودم نمی‌توانستم به سایپا بیایم و در این فصل به این باشگاه آمدم.

با توجه به شرایط جسمی که دارید و لیگ پراسترس ما مربیگری برای سلامتی شما خطری ندارد؟

با توجه به شرایطی که دارم و همچنین مشورت با پزشکم تمامی مسائل را پیش‌بینی کرد‌ه‌ام و پزشک مجوز کارم را صادر کرده است و مشکلی ندارم. سایپا یک تیم بی‌حاشیه و باشخصیت است و خوشحالم که در خدمت این باشگاه هستم.

خیلی‌ها معتقدند باشگاه سایپا انتخاب خوبی انجام داده و شما را به عنوان سرمربی انتخاب کرده است اما ظاهرا هدف این باشگاه کسب سهمیه آسیایی است. می‌توانید به این هدف برسید؟

تیم‌های لیگ برتر را باید به دو بخش تقسیم کنیم. بخش اول تیم‌هایی که همیشه مطرح هستند و مدعی قهرمانی و همچنین کسب سهمیه هستند و بخش دیگر هم تیم‌هایی که به کسب سهمیه آسیایی امیدوارند. سایپا هم از این دسته تیم‌هاست. تیمی که در گذشته‌های دور قهرمان لیگ هم شده است و ما تلاش می‌کنیم که سهمیه آسیایی بگیریم و حتی به دنبال قهرمانی هم هستیم البته تلاش می‌کنیم به این اهداف برسیم.

مهدی ترابی را جذب کردید چه بازیکنان دیگری در نقل و انتقالات جذب خواهید کرد؟

هدف اول من این است که میانگین سنی تیم سایپا را پایین بیاورم. طبق آمار و همانطور که در برنامه نود هم اعلام شد میانگین سنی سایپا در نیم‌فصل گذشته 29.5 بود و از نظر سنی تیم یکی مانده به آخر لیگ بود. هدف من این است که با جذب بازیکنان جوان میانگین سنی تیم را کاهش بدهم. در حال حاضر سعید لطفی را از نفت جذب کرده‌ایم. باید ببینیم در فصل نقل و انتقالات چقدر موفق خواهیم بود. 12-13 بازیکن ما قراردادشان تمام شده بود و بخشی از انرژی خود را برای توافق با آنها صرف کردیم. تمرینات‌مان را هم از فردا شروع می‌کنیم. من برنامه‌های تیم را تا روز شروع مسابقات به باشگاه داده‌ام.

گفته می‌شود به دنبال یک دروازه‌بان برزیلی هستید؟

یکسری مسائل را در ذهن خود داریم اما هنوز هیچ چیز صددرصد و عملی نشده است. ماهر وقت مسئله‌ای قطعی شود اعلام می‌کنیم. ما به دنبال گزینه‌های داخلی و خارجی هم هستیم.

تیم ملی و باشگاه‌ها در فصل آینده چالش بزرگی پیش رو دارند. به نظر شما وضعیت چگونه خواهد شد؟

من این فضا را تجربه کرده‌ام. در هر تیمی هم که بودم اولویت را با تیم ملی قرار دادم. هرچند از این مسئله هم بسیار آسیب دیده‌ام اما همواره تیم ملی و منافع ملی در اولویت من بوده است. به هر حال ما شاید فقط یک ملی‌پوش داشته باشیم و مشکلات تیم سایپا نسبت به سایر باشگاه‌ها کمتر است.

کارلوس کی‌روش از باشگاه‌ها خواسته تا قبل از شروع لیگ بازیکنان ملی‌پوش خود را در اختیار نداشته باشند. به نظر شما این خواسته منطقی است؟

من اگر صحبتی بکنم چون ذی‌نفع هستم شاید صورت خوشی نداشته باشد. بهتر است که کارشناسان فوتبال در این مورد صحبت کنند. آنها قطعا نظرشان را بی‌طرفانه اعلام خواهند کرد و می‌گویند که این مسئله به نفع فوتبال است یا نه. من بحث شخص را ندارم بلکه منافع کل فوتبال را در نظر می‌گیرم و قطعا کارشناسان فوتبال هم با توجه به همین شرایط نظر خواهند داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس