وی در وصیت‌نامه‌اش آورده است که مرا غریبانه تشییع و تدفین کنید چرا که پر کاهی بودم که تقدیم خدا شدم.

گروه جهاد و مقاومت مشرق - حجت الاسلام و المسلمین "محمد تابش" امام جمعه بندرامام خمینی(ره) در گفت‌و‌گو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس در رابطه با شهید مدافع حرم "احمد مکیان" بیان داشت: وی اصالتا اهل آبادان بود که همزمان با جنگ تحمیلی خانواده‌اش به شهرک طالقانی در حاشیه شهر ماهشهر مهاجرت کردند و با رفتن خانواده وی به قم، احمد نیز پس از یک سال و نیم تحصیل در حوزه علمیه بندر امام خمینی(ره) به قم رفت و در آنجا به ادامه تحصیل پرداخت. این شهید بزرگوار سال گذشته ازدواج کرده بود و به طور مکرر به سوریه می‌رفت تا اینکه چند روز پیش فیض شهادت نائل آمد.

وی افزود: فضایی که در دو شهر بندر امام خمینی(ره) و ماهشهر به وجود آمده فضایی مذهبی و اهل بیتی است. این دو شهر حدود 70 حسینیه دارد و مردم با فرهنگ اهل بیتی بزرگ شده‌اند و به ائمه اطهار عشق می‌ورزند. حضور جوانانی از این شهرها برای دفاع از حرم در سوریه به این دلیل است.

امام جمعه بندر امام خمینی(ره) تصریح کرد: شهید مکیان حافظ کل قرآن کریم بود و در حوزه علمیه بندر امام خمینی(ره) تحصیل می‌کرد. او انسانی محجوب، متین و رازدار بود و بسیاری از اعمال خوب خود را پنهان می‌کرد. نزدیکان نقل می‌کردند این اواخر که به سوریه می‌رفت به خانواده‌اش نمی‌گفت کجا می‌رود و وقتی در سوریه بود با خانواده تماس می‌گرفت و می‌گفت من به زیارت آمده‌ام پس راضی باشید، مادرش نیز می‌گفت راضی‌ام و بعد او می‌گفت به زیارت حرم حضرت زینب(س) آمده‌ام.

حجت الاسلام تابش تاکید کرد: وی در وصیت‌نامه‌اش آورده است که مرا غریبانه تشییع و تدفین کنید چرا که پر کاهی بودم که تقدیم خدا شدم.

وی با اشاره به حافظ قرآن کریم بودن این شهید مدافع حرم عنوان داشت: روایت داریم کسانی که اهل قرآن هستند و وجودشان ظرف قرآنی است، عارفان اهل بهشتند.

امام جمعه بندرامام خمینی(ره) در پاسخ به سوالی مربوط به کارکرد هیات‌های مذهبی و محافل انس با قرآن گفت: خودسازی منهای عنصر قیام و جهاد، خودسازی شیعی و اهل بیتی نیست. تهذیب مبتنی بر جهاد است. این جهاد نیز بر دو قسم، جهاد با نفس و جهاد با دشمن خارجی است. جهاد با نفس انسان را عارف و جهاد با دشمن خارجی انسان را مجاهد فی سبیل الله می‌کند. کسانی که هیات‌های مذهبی و محافل انس با قران را برپا می‌کنند نباید به عنصر قیام بی‌توجه باشند.

مدافع حرم "احمد مکیان" متولد سال 1374 و حافظ کل قرآن کریم بود که چند روز گذشته در سوریه از ناحیه پهلو مورد اصابت موشک قرار گرفت و به خیل شهدای مدافع حرم پیوست. مراسم وداع با پیکر مطهر این شهید مدافع حرم شب گذشته در مسجد جامع بندر امام خمینی(ره) برگزار و امروز ساعت 19 پیکر این شهید در شهرک طالقانی ماهشهر تشییع و به خاک سپرده می‌شود.
منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
    1 0
    یا حسین ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس