کد خبر 587790
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۱

اقدام هنرپیشه سعودی در پرداختن به نحوه تفکر و عادات و رسوم شیعیان و اهل سنت در یکی از قسمتهای سریال "سلفی" که در ماه رمضان امسال پخش می شود، جنجالی در افکار عمومی عربستان بپا کرد.

به گزارش مشرق، واکنش ها به پخش قسمت دوم سریال سعودی "سلفی" تحت نام "علی مذهبک"(برمذهب خود) در شبکه های ارتباط اجتماعی متفاوت بود؛ به گونه ای که برخی موافق و برخی مخالف موضوع این قسمت بودند.

به نوشته روسیا الیوم، "ناصر القصبی" هنرپیشه سعودی به مساله دودستگی طائفی میان اهل سنت و شیعیان پرداخت؛ این قسمت داستان دو کودک را بیان می کند که یکی در خانواده ای سنی مذهب و دیگری در خانواده ای شیعی بزرگ شدند؛ اما پس از گذشت 20 سال، متوجه می شوند که کادر بیمارستان دچار اشتباه شده بود و آنها را با یکدیگر جابجا کرده است؛ از این رو آنها وادار می شوند که با خانواده واقعی خود که دارای مذهبی مغایر با مذهب آنهاست، زندگی کنند.

یزید یکی از این دو کودک، در خانواده ای سنی مذهب بزرگ شده بود و اینک تلاش می کرد تا با خانواده واقعی خود که تمایل داشتند مذهب او را تغییر دهند، کنار بیاید؛ او نیز می کوشید تا برخی افکار خانواده فعلی اش را کنار بزند... همچنین عبدالزهرا که در خانواده ای شیعی مذهب پرورش یافته بود، اینک تلاش می کرد تا خانواده واقعی اش را درباره نادرستی بسیاری از افکارشان درباره دیگران متقاعد کند... دست اندرکاران تولید این سریال براین باورند که این قسمت از سریال سلفی به طرح این موضوع می پردازد که هر نوزادی بر اساس فطرت زاده می شود و اختلاف مذاهب به معنای اختلاف در دین نیست.

کاربران شبکه های اجتماعی موضوع این قسمت از سریال سلفی را که با جرات تمام به بحث تفکر طائفی پرداخته است، ستودند.

ناصر القصبی نیز در حساب رسمی خود در شبکه اجتماعی تویتر نوشت: سیل تماسها از مناطق مختلف بر من سرازیر شده است و زیباتر از همه آن است که تشکر و تحسین از هر دو طرف اهل سنت و شیعیان صورت می گیرد.
منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    0 0
    خوب راست میگه هر کسی باید بره تحقیق کنه ایا اگر من در اسرائیل بدنیا بیام باید صهیونیست بمونم؟
  • ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    0 0
    به فیلمهای هندی شبیهه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس