کد خبر 587612
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳

سازمان ملل هشدار داد، حملات بی‌وقفه تروریست‌های بوکوحرام در کامرون امنیت غذایی را در این کشور به خطر انداخته، 190 هزار تن را آواره کرده و شرایطی مساعدی برای جذب نیروی افراط گرایان ایجاد کرده است.

 به گزارش مشرق، به نقل از خبرگزاری فرانسه، هر چند که حملات شبه نظامیان نیجریه‌ای بوکوحرام طی ماه‌های اخیر در کامرون کاهش یافته است اما نجات رشدی، فرستاده سازمان ملل در کامرون می‌گوید که بوکوحرام همچنان به روستاها حمله می‌کنند و روزانه خانه‌ها و اراضی مردم در سراسر مناطق شمال کامرون را به آتش می‌کشند.

رشدی در این باره توضیح داد: تاثیر حملات و خشونت‌های بوکوحرام پایان نیافته و ما باید هشیار باشیم. شاید این حملات اکنون کمتر به چشم بیایند اما تاثیرات بسیار مخربی خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: تنها طی شش ماه گذشته تعداد آوارگان کامرونی از 60 هزار به 190 هزار تن رسیده است. علاوه بر این کامرون میزبان 60 هزار پناهجوی نیجریه‌ای و 312 هزار مهاجر از جمهوری آفریقای مرکزی است.

رشدی ادامه داد، با افزایش حملات بوکوحرام تعداد افرادی که در کامرون در خطر گرسنگی قرار دارند از 900 هزار تن در ژانویه به 4 / 2 میلیون تن رسیده است.

فرستاده سازمان ملل در کامرون از این شرایط به عنوان "بحران خاموش" یاد و هشدار داد اگر به نیازهای بشردوستانه در کامرون رسیدگی نشود ما شاهد افراط‌گرایی جوانان این کشور خواهیم بود.

گروه تروریستی بوکوحرام یکی از خونریزترین گروه‌های تروریستی است که از آغاز فعالیت خود در سال 2009 تاکنون دست کم 20 هزار تن را کشته و بیش از 6 / 2 میلیون تن را آواره کرده است.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس