کد خبر 587575
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸

مدیرکل سیاسی وزارت کشور گفت: لیست سیاه که در آن چه کسی می‌تواند صحبت کند یا این که صحبت نکند، در کشور نداریم و تاکنون هیچ نهاد یا دستگاهی نیز افراد ممنوع‌السخنرانی را مشخص نکرده‌اند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور،  محمدامین رضازاده در جلسه‌ای با احزاب و تشکل‌های سیاسی استان همدان، اظهارداشت: در کشور لیست سیاه که در آن چه کسی می‌تواند صحبت کند یا این که صحبت نکند نداریم و تاکنون هیچ نهاد یا دستگاهی نیز افراد ممنوع‌السخنرانی را مشخص نکرده‌اند.

وی اضافه کرد: اگر هم مشخص شده به صورت محدود و با توجه به احکام قضایی بوده است. بنابراین فعالیت احزاب در همه جای کشور مشکلی ندارد و به راحتی می‌توانند سخنران‌های مورد نظر خود را دعوت کنند.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور ادامه داد: دفاتر فرعی احزاب نیز با توجه به آمار  نشان دهنده آن است که تسهیلات لازم برای تسریع در تشکیل دفاتر در استان همدان فراهم شده است و از این رو ما مشکلی در استان همدان نداریم.

رضازاده اظهار داشت: تشکیل جلسه وزارت کشور با همه احزاب با توجه به این که قریب به 250 حزب در کشور ثبت شده است امکان پذیر نیست اما این جلسات باید در استان ها برگزار شود.

وی بیان داشت: احزاب ملی و کشوری نزدیک به 50 تا 60 جلسه تاکنون برگزار کرده اند که وزیر کشور نزدیک به 5 جلسه، معاون سیاسی وزارتخانه نزدیک به 15 جلسه و سایر مسئولین به تفاخر در اکثر جلسات آنها شرکت کرده اند.

مدیر کل سیاسی وزارت کشور در خصوص خانه احزاب، گفت: خانه احزاب پس از 10-11 سال با حضور همه طیف ها و سلیقه ها در کشور تشکیل شد و مقرر شد تحت عنوان 3 سلیقه سیاسی (اصلاح طلب، اصولگرا و مستقلین) به صورت دوره ای این تشکل صنفی اداره شود.

رضایی افزود: اساسنامه خانه احزاب نیز اصلاح شده و دوره اعتبار آن نیز 3 ساله شد و به توافق رسیده اند که هر سال مسئولیت آن به یک طیف سیاسی سپرده می شود که سال اول آن به دست اصولگرایان سپرده شده است .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس