کد خبر 587363
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۹

رئیس اتحادیه باغداران استان تهران، دلایل گران شدن هندوانه و خرما را در بازار اعلام کرد و از عرضه گسترده میوه های متنوع تابستانه به بازار خبر داد.

به گزارش مشرق، مجتبی شادلو  درباره علت افزایش قیمت خرما و هندوانه در بازار اظهارداشت: دلیل این امر، فراهم شدن زمینه صادرات این دو محصول است.

وی اضافه کرد: متاسفانه گاهی افزایش قیمت به دلیل خود امر صادرات نیست که اتفاق می افتد بلکه به دلیل جو روانی ناشی از آن است که عده ای فکر می کنند چون موضوع صادرات پیش آمده باید قیمت ها را بالا ببرند.

رئیس اتحادیه باغداران استان تهران با بیان اینکه قیمت هندوانه درحال حاضر مقداری متعادل شده است، گفت: مساله دیگری که باید مورد توجه قرار بگیرد این است که ما نباید انتظار داشته باشیم قیمت محصولات کشاورزی همواره ثابت بماند.

شادلو با بیان اینکه هزینه های تولید اعم از قیمت نهاده ها و دستمزد نیروی انسانی سال به سال بالا می رود، افزود: در صورتی که هزینه های مذکور ثابت باشد ما می توانیم انتظار ثبات نرخ محصولات را هم داشته باشیم ضمن اینکه بسیاری از اوقات، ما شاهد افت شدید قیمت این محصولات در بازار هستیم به طوری که حتی هزینه حمل و نقل آنها نیز تامین نمی شود اما آن زمان کسی این مساله را پیگیری و کمکی به حل آن نمی کند.

وی همچنین عرضه میوه های تابستانه به بازار را مورد اشاره قرار داد و اظهارداشت:  در حال حاضر ما شاهد عرضه میوه های متنوع و باکیفیت تابستانه به بازار هستیم که این اتفاق در روزهای آینده پررنگ تر خواهد شد.

شادلو با بیان اینکه قیمت بهترین نوع سیب درختی در میدان بارفروشان کیلویی ۵۰۰ تومان است، افزود: این عدد حتی هزینه سردخانه آن محصول هم نیست.

رئیس اتحادیه باغداران اضافه کرد: در چنین شرایطی اگر کسانی به فکر توزیع و عرضه میوه قاچاق باشند قطعا قصد دارند تولیدکنندگان و تولید کشور را به زانو دربیاورند هرچند عرضه گسترده میوه های متنوع و باکیفیت داخلی فضا را برای مانور میوه های ممنوعه خارجی محدود کرده و به نظر نمی رسد مصرف کنندگان محصولات قاچاق را به انواع  داخلی ترجیح دهند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • محمد ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    0 0
    این از برکت اخلاق اسلامی در جامعه اسلامی در ماه مبارک رمضان است.
  • ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    0 0
    در تمام كشورهاي اسلامي در ابتداي ماه مبارك رمضان قيمت محصولات خوراكي براي رفاه حال روزه داران كاهش مي يابد.اما در كشور ما متاسفانه برعكس اين موضوع اتفاق مي افتد كه بنظر من چيزي جز سود جويي و سوء استفاده عامل آن نيست. ضمناً كاهش قيمت در زمانهاي ديگر بهانه اي براي افزايش قيمت در ماه رمضان نيست.
  • غفور ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    0 0
    واقعا شما فکر میکنید مردم اینقدر ساده لوح اند . تمام خرمای ایران دست چهار یا پنج نفره که توزیع وقیمت گذاری میشه . نزدیک به دو ماه مونده به ماه رمضان دو تا سه هزار تومن گرون کردن که به حساب سود جوئی وبی مسلمونی انها گذاشته نشه .
  • ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    0 0
    چرا
  • حمید ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    0 0
    دوستا باتوجه به اینکه خودم یک کشاورز هندوانه هستم و ایت تجربه شخصی خودمه که باتوجه به هزینه فراوان کشت ومراحل عمل اوری این محصول هزینه بالای نیروی انسانی گاهی اوقتات هیچ سودی به کشاوزان نمیرسه ودلالان هرکیلو که متوسط 1800بدست مصرف کننده میرسه از کشاورز یکچهارم این قمیت هم از کشاورز خربداری نمیکنند
  • حاج داود ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    0 0
    لعنت بردلالان زالوصفت نامسلمانی که درماه مبارک رمضان به جهت سودجویی وطمع وزیاده خواهی مردم مسلمان روزه دارراتحت فشارقرارمی دهند.لعنت برکسانی که حقوق های نجومی می گیرندودزدی های میلیاردی می کنند.خداوندتقاص ملت مظلوم راازاین عناصرپلیدبگیرد.
  • علیرضا کشاورز نخل ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    0 0
    خرمایی که الان به دست مردم میرسه قیمتش خیلی پایین تر از چیزیه که برای کشاورز میوفته!! حاضرن پسته نامرغوب رو با قیمت 30 تا 50 هزارتومان بخرن ولی خرما چند درصد به قیمت واقعیش نزدیک میشه صدای همه در میاد.
  • ایرانی ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    0 0
    به علت عدم نظارت وقدرت دولت بربازار است چرا باید یک روزه کالای مورد استفاده مردم گران شود ومسئولین هم به توجیه آن بپردازند این به این معنا است که سودی دراین کار عاید مسئول مربوطه می شود وگرنه توجیه ندارد وباید مسئول مربوطه بازخواست وتوبیخ شود چرا نمی شود خدا میداند
  • بی نام ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    0 0
    با سلام , متاسفانه مسئولان مملکتی در خواب و دلالان بیدار و دست ایشان در جیب دلالان و دست دلالان در جیب مردم است واقعا" جای تاسف دارد هیچکس هم پاسخگو نیست.
  • ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    0 0
    چراخرماومیوه همیشه درماه مبارک رمضان وعیدنوزوزگران می شود ودرباقی ایام این خبرهانیست بجزاینکه یه عده ادم فذصت طلب ازاین اب گل الود می خواهند ماهی بگیرند وخون مردم را توی شیشه بکنند ماموران مبارزه با گرانفروشه وبازرسان کجاهستند...؟؟؟
  • ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    0 0
    یک کم به فکر باغداران شمالی هم باشید که هلو را کیلویی 800 و کمتر هم به دلالان فروختن و پول هزینه شان را هم نگرفتند.
  • ناشناس ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    0 0
    مشرق عجب رازی کشف کردی.آدم فکر میکنه راز کهکشانها را می خوای بنویسی . بابا این علت است راز نیست.
  • majid ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    0 0
    متاسفانه ما اب کشورمون را صادر می کنیم یعنی چه خوب یعنی این که اب هندوانه اب نیاز داره وکشوری که دارای کمبودی اب داره حتی امسال که اب زیادی داریم باید به جای صادرات به دیگر کشور وارد کنیم .خوب واردات نمی تونیم بکنیم چرا چون کشور دیگر زرنگن اب کشور صادر نمی کنن
  • حامد ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    0 0
    دوستان سزاي گران فروشي نخريدن است.
  • ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    0 0
    یعنی باید هندوانه ها را بیرون بریزند که به قیمت دست مردم برسد؟
  • کشاورز ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    0 0
    من به نوبه خودم هرچیزی که بی دلیل گران بشود خریداری نمی کنم اگر شما هم خریداری نکنید هندوانه و خرما یا هر میوه و محصول دیگری فاسد می شود و ضرر و زیان صد در صدی برای سودجویان درس فراموش نشدنی خواهد بود تا هیچ وقت به فکر گران کردن چیزی نیافتند مقصر اصلی کسانی هستند که خرید می کنند با یک هفته یا ده روز خرید نکردن درس خوبی به همه سودجویان بی انصاف بدهید.
  • ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    0 0
    بعنوان مثال :اتحادیه صنف کبابی ها مامور فرستاده به محل فروش حلیم و آش و تهدید کرده اگر ارزان بدهید جریمه سنگین در انتظار شماست این است حمایت اتحادیه ها و دولتی ها از گرانی
  • ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    0 0
    من هم بجز موارد بسیار ضروری خرید نمی کنم تا قیمت ها کاهش یابد و امیدوارم مردم واقعی دست در دست هم درس خوبی به سودجویان بدهند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس