در پی خوش‌خدمتی‌های یکی از شبکه‌های روشنفکران شهرت‌طلب به رژیم صهیونیستی، رادیو اسرائیل یک رپرتاژ کامل برای وی و کتابش پخش کرد.

به گزارش مشرق، کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت:

هراس از رشد علمی ایران و آگهی رادیو اسرائیل برای آقای «ما نمی‌توانیم»

در پی خوش‌خدمتی‌های یکی از شبکه‌های روشنفکران شهرت‌طلب به رژیم صهیونیستی، رادیو اسرائیل یک رپرتاژ کامل برای وی و کتابش پخش کرد.

«صادق-ز» پیش از این با ادبیاتی آمریکا و اسرائیل‌پسند، مدعی شده که سیاست خارجی جمهوری اسلامی ماجراجویی بوده وگرنه می‌شد با آمریکا رفیق و شریک شد. او همچنین با بی‌اعتنایی به واقعیت‌های تاریخی که تأسیس رژیم صهیونیستی بر مبنای اشغالگری و ترور و توسعه‌طلبی و جنایت را شهادت می‌دهد، خواستار به رسمیت شناختن اسرائیل شده بود. این شبه روشنفکر همچنین فناوری هسته‌ای را پرهزینه دانسته و مدعی شده بود این فناوری فاقد فایده و کاربرد به دردبه‌خور است. وی به بزرگ‌نمایی دشمن و القای ناتوانی ایران معروف است.

به اعتبار همین خوش‌خدمتی‌ها، فرنوش رام مجری بهایی رادیو اسرائیل گزارش مبسوطی را به آقای «ز» و کتاب وی «ما چگونه ما شدیم» اختصاص داد. این گزارش در 3 بخش تهیه شده است. رام می‌گوید آقای «ز» و کتابش از نگاه منوشه امیر و همکاران رادیو اسرائیل، جواب مواضع انقلابی جمهوری اسلامی است. وی ادامه می‌دهد «آقای ]ز[ به یک نتیجه می‌رسد؛ بی‌فروغ شدن چراغ علم بر اثر افراط‌گرایی اسلامیون در طول قرون و عدم آگاهی از علوم زمانه است.

این گزافه‌گویی در حالی است که بنا به اذعان محافل امنیتی و اطلاعاتی اسرائيل، رشد ایران پس از انقلاب اسلامی بی‌سابقه بوده است چندان که فرمانده رکن اطلاعات در ستاد کل ارتش اسرائيل اوایل آبان سال گذشته گفت پس از انقلاب اسلامی 1979، رشد علمی ایران 20 برابر شده و آنها می‌توانند اسرائیل را در هم بشکنند. به گزارش رسانه‌های صهیونیستی هرتسل هالوی ضمن سخنانی در جمع مدیران سازمان متبوع خود گفته بود: «ایران از اوایل انقلاب اسلامی 1979 تعداد دانشگاه‌ها و دانشجویان خود را 20 برابر افزایش داده در حالی که ما در این زمینه فقط 3 برابر رشد داشته‌ایم. حکومت اسلامی ایران به تلاش‌های فوق‌العاده‌ای برای بالا بردن سطح علمی و فنی دست زده است. ایران و اسرائیل در یک جنگ تکنولوژی درگیر هستند و اسرائیل بخش مهمی از برتری کیفی خود را در برابر حکومت اسلامی ایران از دست داده است. مهندسان حکومت اسلامی ایران در حال کشاکش با مهندسین اسرائیلی هستند و حکومت ایران دارد به برتری تکنولوژیکی نزدیک می‌شود. پذیرش و عضویت در رشته‌های علمی، تکنولوژی، مهندسی و ریاضیات در حکومت اسلامی ایران بسیار رشد کرده است».

وی تأکید کرد جنگ واقعی ما با ایران در شرایط کنونی در عرصه فناوری است. عرصه فناوری شاهد جنگ واقعی بین ایران و اسرائیل است.

رابین‌هود ترسناک است یا فیش حقوقی 234 میلیون تومانی؟!

سخنگوی دولت اصلاحات گفت تیم اقتصادی روحانی مهم‌ترین رقیب او در انتخابات 96 است.
عبدالله رمضان‌زاده در مصاحبه با ایلنا و در پاسخ این سؤال که مهم‌ترین رقیب روحانی را برای سال 96 چه کسانی می‌دانید، یادآور شد: معتقدم مهم‌ترین رقیب روحانی تیم اقتصادی دولت است که در بسیاری از موارد به ضرر روحانی عمل می‌کند و آقای روحانی حتماً باید تجدیدنظری در این تیم داشته باشد.

عضو مرکزیت حزب منحله مشارکت ادامه داد: سیاست‌های اقتصادی دولت درست است، اما تیم اجرایی مناسبی برای اجرای این سیاست‌ها در دولت نیست. اولویت‌بندی سیاست‌گذاری‌های دولت درست است، اما تیم مناسبی برای اجرای این سیاست‌ها ندارد و تیم فعلی بی‌اندازه محافظه‌کار است و از ریسک پرهیز می‌کند.

حمله افراطیون مشارکت به تیم اقتصادی دولت در حالی است که افراطیون عامل اصلی انحراف دولت از ساماندهی اقتصادی و معیشت مردم چه در دولت اصلاحات و چه در دولت روحانی بودند و سیاست‌بازی را به دولت‌ها تحمیل کردند.

همزمان با رمضان‌زاده،‌ سعید شیرکوند (معاون وزیر اقتصاد در دولت اصلاحات و دیگر عضو حزب مشارکت) به روزنامه آرمان گفته است: ظهور رابین هودها در انتخابات، دولت روحانی را تهدید می‌کند.

وی می‌گوید: گروه‌های مرجع و الیت اغلب به مسائلی توجه می‌کنند که مورد درخواست توده‌های مردم نیست و در این زمینه نوعی دوگانگی و در برخی اوقات تضاد مشاهده می‌شود. به عنوان مثال دردولت اصلاحات برخی از روشنفکران و دگراندیشان مسائلی را دنبال می‌کردند و به موضوعاتی ورود می‌کردند که هیچ سنخیتی با مطالبه توده‌های جامعه نداشت، بلکه در تناقض با آنها قرار داشت. در چنین شرایطی توده‌هایی که مشاهده می‌کنند نخبگان جامعه مطالبات آنها را پیگیری نمی‌کنند به دنبال ناجی و «رابین هود» می‌گردند تا با حمایت از وی به مطالبات خود برسند. «رابین هودها» هم معمولاً به جنگ حاشیه و متن می‌پردازند تا بتوانند توده‌های مردم را به صورت انبوه با خود همراه سازند. به نظر من ظهور رابین هودها در انتخابات ریاست جمهوری 96 نیز اجتناب‌ناپذیر است و آقای روحانی باید مراقب چنین افرادی باشند.

وی اذعان کرد؛ برجام نتیجه اقتصادی قابل توجهی به همراه نداشته است.

اشاره و اظهار نگرانی شیرکوند درباره ظهور رابین‌هودها در حالی است که این روز‌ها انتشار فیش‌های حقوقی مدیران بیمه و یک بانک دولتی با ارقام 80 و 234 میلیون تومانی، موجب گسترش نارضایتی و اعتراض عمومی نسبت به سبک زیست‌سیاسی اشرافی در میان مدیران دولتی شده است.

70 درصد تسهیلات بانکی غیر واقعی است

در حالی که بانک مرکزی می‌گوید شبکه بانکی در ماه فروردین 21 هزار میلیارد تومان وام پرداخت کرده، عضو شورای پول و اعتبار تصریح کرد 70 درصد تسهیلات شبکه بانکی غیرواقعی و انحراف از اهداف سالم اقتصادی است.

براساس تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی، مجموعه بانک‌ها در ماه ابتدایی سال بالغ بر 21 هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش‌های مختلف اقتصادی پرداخت کرده‌اند.

براساس این گزارش، در مجموع در فروردین امسال 21/2 هزار میلیارد تومان یعنی حدود 8500 میلیارد تومان نسبت به ماه مشابه پارسال وام بانکی پرداخته شده که این رقم 67/7 درصد رشد داشته است.

به گزارش روزنامه فرهیختگان آنطور که در این گزارش آمده است؛ از مجموع 21 هزار میلیارد تومانی که شبکه بانکی به بخش‌های اقتصادی پرداخت کرده‌اند؛ حدود 68/9 درصد یعنی 14/6 هزارمیلیارد تومان آن به تأمین سرمایه در گردش بنگاه‌های اقتصادی اختصاص داشته تا از این طریق با ارائه تسهیلات بیشتر به حوزه‌های تولیدی، موجبات حرکت در این بخش و افزایش رونق اقتصادی فراهم شود.

اما برخلاف بانک مرکزی محمدرضا پورابراهیمی  عضو شورای پول و اعتبار و نماینده مجلس می‌گوید 70 درصد تسهیلات بانکی غیرواقعی است. وی در مصاحبه با روزنامه جوان گفت: آماری در دست داریم که 70 درصد از تأمین مالی انجام گرفته از طریق شبکه بانکی دربازه زمانی نیمه دوم سال 93 و نیمه ابتدایی سال 94، استمهال بدهی‌های قبلی بوده است، یعنی اگر شبکه بانکی مدعی است 100 واحد تأمین مالی انجام داده است، تنها 30 درصد این آمار واقعی است و الباقی استمهال یا نوسازی تسهیلات و بدهی‌های پیشین بوده است.

وی اظهار داشت: اینکه گفته می‌شود تسهیلات بانکی به سمت تولید نمی‌رود متأسفانه درست است و فقط با نام تولید افراد تسهیلات دریافت می‌کنند.

محمدرضا پورابراهیمی گفت: 70 درصد منابع بانکی اختصاص یافته به عنوان تسهیلات به بخش‌های مختلف اقتصادی اعم از صنعت، خدمات، کشاورزی، مسکن و ساختمان و... استمهال تسهیلات پیشین بوده است و در واقع تسهیلات جدیدی به بخش واقعی اقتصاد ایران که همان بخش تولید می‌باشد وارد نشده است.

بدین‌ترتیب آماری را که بانک مرکزی تحت عنوان ارائه تسهیلات شبکه بانکی عنوان می‌کند، یک آمار غیرواقعی است و تنها 30 درصد از آن تسهیلات پرداختی یا تأمین مالی واقعی به شمار می‌رود.

به گزارش روزنامه جوان آمار بانک مرکزی نشان می‌دهد در سال 93 و 94 به ترتیب شبکه بانکی 341 و 417 هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش‌های مختلف اقتصادی پرداخت کرده است. حال با توجه به اینکه پورابراهیمی بازه زمانی نیمه دوم سال 93 و نیمه اول سال 94 را مورد اشاره قرار داده است، نیمی از تسهیلات پرداختی سال 93 و 94 را برای کشف میزان تسهیلات ارائه شده در بازه زمانی مذکور با یکدیگر جمع می‌کنیم که عدد استخراج شده 379 هزار میلیارد تومان است.

در این بین اگر بنا به اظهارات پورابراهیمی 70 درصد از تسهیلات ارائه شده در بازه زمانی نیمه دوم سال 93 و نیمه ابتدایی سال 94 بابت استمهال بوده باشد رقم مذکور 265 هزار میلیارد تومان می‌باشد که رقم قابل ملاحظه است.

در حقیقت از تسهیلات 379 هزار میلیارد تومانی که طی یکساله منتهی به ابتدای نیمه دوم سال 94 توسط شبکه بانکی، به اقتصاد پرداخت شده است، 70 درصد آن بالغ بر 265 هزار میلیارد تومان تسهیلات واقعی نبوده است، بلکه استمهال یا نوسازی وام‌های پرداختی قبلی به اشخاص حقیقی و حقوقی بوده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی شدید برای شهرام جزایری نوشابه باز نکنید!

عضو هیئت رئیسه فراکسیون امید می‌گوید اگر دوستان به من رأی بدهند در ریاست کمیسیون اقتصادی مجلس در خدمت دوستان خواهم بود.

به گزارش مهر، الیاس حضرتی مدیرمسئول روزنامه اعتماد گفت: انقلابی بودن شرایط ثابت و متغیری دارد قطعا از انقلابیون این زمان توقع نیست کارهای انقلابیون دهه 50 را انجام دهند.
وی گفت: شاخصه‌های مجلس انقلابی این است که متناسب با شرایط زمان و مکان ویژگی‌ها و شاخصه‌های انقلابی بودن را تعریف کنیم ویژگی‌های انقلابی بودن شرایط ثابت و متغیری دارد قطعا از انقلابیون این زمان توقع نیست که کارهایی را که انقلابیون سال 58 انجام می‌دادند انجام دهند.
نماینده مردم تهران ادامه داد: اصولی مثل ساده‌زیستی، پاک بودن و دید کلان انقلابی به همه ابعاد انقلاب و شناخت آرمان‌ها و اهداف اصلی انقلاب و تطبیق آن با شرایط زمان و مکان جزو شاخصه‌هایی است که باید در همه نهادها جاری باشد.

وی افزود: چه مجلس انقلابی باشد و چه نباشد وکیل‌الدوله بودن جزو مضرات مجلس است و قطعا این مجلس  هم وکیل‌الدوله نخواهد بود. از مجالس ما وکیل‌الدوله در نمی‌آید چون مجلس ما مجلسی برآمده از ملت است، نمایندگان با منت و خواهش به تک تک روستاها می‌روند و رای جمع می‌کنند این مجلس وکیل‌الدوله نمی‌تواند باشد وکیل المله است.

وی درخصوص روابط دولت و مجلس گفت: اولین وظیفه مجلس این است که به دولت مستقر کمک می‌کند این کمک کردن دو حالت دارد اول در راستای رفع نواقص و مشکلات، حالت دوم کمک به رفع نواقص است که در این راستا بایدبا رفتارهای دوستانه در جلسات کمیسیونی، در جهت رفع نواقص عمل کرد در مرحله دوم اگر این گفت‌وگوها و رایزنی‌ها فایده‌ای نداشت مجلس می‌تواند از ابزارهای قانونی خود استفاده کند.

حضرتی در خصوص ترکیب کمیسیون‌ها گفت: من در 16 سالی که در مجلس حضور داشتم، عضو کمیسیون اقتصاد بودم الان هم عضو این کمیسیون می‌شوم.

حضرتی درخصوص اقداماتش برای تعیین ترکیب کمیسیون به گونه‌ای که ریاست آن را عهده‌دار باشد گفت: من هیچ کاری نکردم ترکیب کمیسیون هر شکلی باشد دوستان اگر رای دادند در خدمتشان هستیم در غیر این صورت هم پیشانی‌شان را می‌بوسم.

یادآور می‌شود کمیسیون اقتصادی مجلس ششم به اعتبار ارتباط صمیمی برخی از اعضای آن (از جمله حضرتی) با شهرام جزایری مفسد اقتصادی دوره اصلاحات سر زبان‌ها افتاد. جزایری توانسته بود به واسطه برخی همین ارتباطات نزدیک با اعضای کمیسیون اقتصادی و هیئت رئیسه مجلس ششم، کارت پانصد (کارت تردد بدون مزاحمت) به مجلس را به دست آورد و از جمله با مشاورت‌هایش، طرح عدم اخذ وثیقه برای تسهیلات کلان بانکی را تبدیل به دستور کار مجلس کند.

کاهش سرمایه‌گذاری در 3 سال دولت روحانی

عضو مرکزیت حزب کارگزاران اذعان کرد در 3 ساله دولت یازدهم سرمایه‌گذاری کاهش پیدا کرده است.

سعید لیلاز در مصاحبه با ایرنا گفت: رقم مطلق سرمایه‌گذاری نسبت به تولید ناخالص داخلی به شدت کاهش پیدا کرده است، یعنی در سه سال اخیر میل به سرمایه‌گذاری نداشته‌ایم.

وی اظهار داشت: در سه سال گذشته با وجود رفت و آمد سرمایه‌گذاران مختلف به کشور، حجم سرمایه‌گذاری به رقم قابل توجهی نرسیده است.

این در حالی است که در یک سال اخیر 150 هیئت خارجی به عنوان مانور سیاسی و اقتصادی دولت به ایران آمدند بی‌آن‌که قراردادی منعقد و سرمایه‌گذاری صورت گیرد.

لیلاز درباره هدف‌گذاری دولت برای رشد اقتصادی پنج درصدی در سال 95 اظهار داشت: تداوم رشد اقتصادی در سال‌های آینده نیازمند سرمایه‌گذاری در دو سال 93 و 94 بود که این سرمایه‌گذاری صورت نگرفته است. نگران رشد اقتصادی سال 95 نیستم بلکه نگران رشد اقتصادی سال 96 به بعد هستم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    0 0
    صادق مزدور كلام ، مايه شرمساري است يك دلقك به تمام معنا ،

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس