کد خبر 585866
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳

«رمضان عثمانف» از کارشناسان مسائل کُردها اعلام کرد در صورت ادامه اختلافات احزاب کرد، اقلیم کردستان عراق مانند فلسطین به دو بخش تجزیه شده و اتحاد آن از بین می رود.

 به گزارش مشرق، «رمضان عثمانف» تحلیلگر مسائل کردها در روسیه به خبرگزاری ریانوستی گفت: اقلیم کردستان دو راه بیشتر پیش رو ندارد: یا احزاب سیاسی در مورد آینده ریاست اقلیم، سیستم حکمرانی، نفت و گاز و رابطه با بغداد با هم به توافق می رسند و یا به سرنوشت فلسطین که به دو بخش تقسیم شده و توسط حماس و فتح اداره می شود، دچار خواهد شد.

بر اساس گزارش «کردپرس»، وی هشدار داد در صورت ادامه اختلافات، اقلیم کردستان مانند گذشته توسط دو حاکمیت یکی در اربیل و دیگری در سلیمانیه اداره خواهد شد. اگر روسیه، سازمان ملل و آمریکا در این قضیه مداخله نکنند احتمال اجرا شدن این سناریو زیاد است.

عثمانف هشدار داد با توجه به این که بخش بزرگی از کرکوک نفت خیز تحت کنترل نیروهای اتحادیه میهنی است و نیروهای وابسته به حزب دموکرات هم حضور دارند احتمال بروز یک جنگ تمام و کمال با دولت عراق و نیروهای شبه نظامی آن در منطقه وجود دارد.

کارشناس مسائل کردها علت بحران مالی اقلیم کردستان را اختلافات احزاب بر سر ریاست اقلیم کردستان و جنگ تحمیلی داعش عنوان کرد.

رمضان عثمانف درباره راه حل بحران اقلیم کردستان افزود: برگزاری رفراندوم فراگیر در اقلیم کردستان و برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست اقلیم می تواند به این بحران پایان دهد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • لر اهوازی ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
    0 0
    وقتی کشوری بر سمت فدرالیسم بر اساس تنبان برود عاقبش همین است.
  • اهوازی ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
    0 0
    کردهای عراق مردمی یکدست نیستند.از نظر دینی به مسلمان و ایزدی و از نظر مذهبی کردهای مسلمان به شیعه و سنی و از نظر فرقه ای درمیان چه گروهای سنی و چه شیعه فرقه های مانند قادری و نقشبندی و کاکه ای و شبک و... تقسیم میشوند.کردهای عراق از نظر نوع تکلم نیز دارای توع هستند.برخی به شکاکی یا کرمانچ و عده ای دیگر سورانی و برخی دیگر مانند کرمانشاهی ها گفتگو میکنند.کردهای عراق از نظر سیاسی هم دارای حزب های سیاسی مختلف و گاه متضاد میباشند.به هر دلیل مانند که کردها تصمیم داشته باشند از عراق جدا شوند به همان دلیل و حتی بیشتر در میان خود کردها نیز باز تجزیه و استقلال کشوری اتفاق بیفتد.مگر اینکه کاملا به مام میهن یعنی ایران اسلامی بپیوندند.
  • ناشناس ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
    0 0
    بی نهایت مثبت داری
  • ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
    0 0
    اختلافات باعث از بین رفتن نیروی وحدت و در نهایت نابودی می شود. عراق اگر بخواهد قدرتمند باشد باید متحد و یکپارچه بماند.
  • کرد کرمانشاهی ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
    0 1
    فدرالیسم بر پایه قوم و مذهب و زبان یک سراب است فقط مردم یک کشور را به جان هم می اندازد و توان ملی را ضعیف میکند.لر اهوازی تعبیر خوبی دارد.فدرالیسم تنبان.
  • ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    0 0
    کردها ایرانی بودند، هستند و خواهند بود و هر زمانی هم که بخواهند آغوش ایران به رویشان باز هست . به امید روزی که باز ایران بزرگ با تمام قومیت هایش متحد شود و به جهانیان نشان دهد که ابر قدرت واقعی کیست .
  • مهدی ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    0 0
    جدا شدن از عراق نقشه اسراییل بوده و تا تشکیل یک دولت متقل کرد پیش میرود و جان هزاران کرد عزیز در این راه گرفته خواهد شد بارزانی از خواب بیدار شو
  • کرمانشاه ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    0 0
    باز هم شروع کردید به پریشان گویی!لر اهواز و کرد کرمانشاه یک نفر هستند.خودش میگه و خودش تایید میکنه.
  • ایرانی کرد مسلمان ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    0 0
    پول نفت و طمع قدرت و ثروت بدجوری خمارش کرده
  • ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    0 0
    آقای موسوم به اهوازی مگر تفاوت لهجه و تنوع مذهبی و وجود احزاب مختلف چه ایرادی داره!اگر ایراد داره که تمام خاورمیانه و حتی ایران هم پر از ایراده
  • حامد ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    0 0
    درود بر شما!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس