کد خبر 585634
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۴

رئیس فدراسیون شطرنج گفت: هیچ کدام از تیم‌ها بیکار ننشسته‌اند تا ما کار کنیم، قهرمان شویم و جام را ببریم.

به گزارش مشرق، مهرداد پهلوان‌زاده در خصوص نتایج شطرنج‌بازان ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا اظهار داشت: مسابقات انفرادی آسیا همیشه سخت است. با توجه به اینکه این مسابقات جوائز زیادی دارد و به نوعی انتخابی قهرمانی جهان است معمولاً نفرات شرکت‌کننده با تمام قوا در آن شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر 2 بار بانوان ایران قهرمان شدند و یک بار هم آقایان به این عنوان رسیدند. در این دوره از مسابقات چون بسیاری از نفرات اصلی درگیر امتحانات مدرسه و دانشگاه بودند نتوانستند تیم ایران را همراهی کنند.به همین دلیل ما مجبور شدیم با 3 نفر در بخش بانوان و 3 نفر در بخش آقایان راهی این مسابقات شویم. در حالی که برای مثال ازبکستان 30، هند و چین هر کدام 10 نفر را داشتند.

رئیس فدراسیون شطرنج خاطرنشان کرد: ما می‌خواستیم نفراتی چون مقصودلو و ایدینی را هم با خود به ازبکستان ببریم اما آنها اعلام کردند ما نمی‌توانیم به این مسابقات بیاییم چرا که درگیر امتحانات خود هستیم.

پهلوان‌زاده با اشاره به نتایج شطرنج‌بازان ایران عنوان کرد: با توجه به اینکه احسان قائم‌مقامی مدتی در افت بوده عملکرد خوبی داشت و توانست بالاتر از سایر ایرانی‌ها و در جایگاه سیزدهم قرار بگیرد. او از معدود شطرنج‌بازانی بود که باختی تجربه نکرد. شاید جالب باشد بدانیم نفرات اول این دوره از مسابقات هم یک شکست در کارنامه خود داشت.

وی گفت: علیرضا فیروزجاه دیگر نماینده ایران پیش از مسابقات درگیر کارهای مربوط به مدرسه‌اش بود و نتوانست تمرینات منظمی داشته باشد و به همین دلیل نتیجه پایین‌تر از حد معمول کسب کرد. در مجموع فکر می‌کنم به غیر از سارا سادات خادم‌الشریعه که باید حداقل در بین 3 نفر برتر قرار می‌گرفت بقیه نفرات خوب بودند.

رئیس فدراسیون شطرنج ادامه داد: تمام تیم‌های آسیایی مرتب اردو دارند و کار می‌کنند. نمی‌توان گفت که چون ما یکبار قهرمان آسیا شده‌ایم باید همیشه در این جایگاه بمانیم. عناوین قهرمانی در آسیا چرخشی است و تیم‌ها هر بار چهره‌های جدیدی را با خود به مسابقات می‌آورند. هیچ کدام از تیم‌ها بیکار ننشسته‌اند تا ما کار کنیم، قهرمان شویم و جام را ببریم.

پهلوان‌زاده در مورد انتخاب سرمربی تیم ملی اظهار داشت: با 2 گزینه مذاکره کرده‌ایم و فکر می‌کنم به زودی تکلیف سرمربی تیم ملی هم مشخص شود. یکی از گزینه‌های ما هلندی و دیگری روس است. ما با توجه به هزینه زیادی که مربیان خارجی دارند و بودجه کمی که خودمان داریم مجبوریم به صورت مقطعی از مربیان استفاده کنیم. در غیر این صورت باید هزینه‌ای تقریبا معادل 7 هزار دلار در ماه به مربیان خارجی بدهیم.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس