کد خبر 58561
تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۵

اعضاي باند پنج نفره سارقاني كه كلكسيوني از جرايم و سرقت‌هاي مختلفي را در كارنامه خود داشتند، دستگير شدند.

به گزارش گروه خواندنیهای مشرق به نقل از ایسنا، در پي شکايت تعدادي از شهروندان تهراني در محدوده سرکلانتري چهارم تهران مبني بر سرقت از آنان به شيوه‌هاي مختلف کيف‌قاپي با خودرو و موتورسيکلت، زورگيري، سرقت خودرو و موتورسيکلت به شيوه عادي يا زورگيري رسيدگي به اين پرونده‌ها در دستور كار كارآگاهان پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

تلاش كارآگاهان براي واكاوي زواياي پنهان اين سرقت‌ها آغاز شد تا اين كه زني با مراجعه به کلانتري 101 تجريش اعلام کرد كه از خودرو ماكسيمايش در حالي كه روشن بود براي بازكردن در پاركينگ پياده شده كه ناگهان مرد جواني به سرعت پشت فرمان نشسته و خودرو را به زور و با تهديد چاقو سرقت کرد. کمي جلوتر دو نفر ديگر که يکي از آنان خانم بوده سارق را با يک دستگاه موتورسيکلت همراهي ‌کرد.

با ثبت اين شكايت تحقيقات ماموران وارد مرحله جديدي شد و سه روز پس از سرقت خودرو ماکسيما، مأموران گشت کلانتري 136 فرجام در حين گشت‌زني در محدوده جنگل لويزان به سرنشينان يک دستگاه خودرو ماکسيما که متوقف بوده مظنون شده و در استعلام به عمل آمده مشخص شد خودرو سرقتي است. در اين رابطه دو سرنشين به اسامي «محسن» و «سعيد» داخل اتومبيل ماکسيما دستگير و متهمان به همراه خودرو به کلانتري منتقل شدند.

تحقيقات ادامه داشت تا اين كه عوامل کلانتري190 در حين گشت‌زني به سرنشينان يک دستگاه خودرو تويوتا کمري مشکوک که پس از استعلام از مرکز، خودرو تويوتا سرقتي اعلام شد كه بلافاصله متهمان به نام‌هاي «حميد» و «اميرحسين» که در حال استعمال موادمخدر در خودرو بودند، دستگير و به کلانتري دلالت داده شدند.

با توجه به دستگيري متهمان توسط مأموران گشت کلانتري و انتقال آنان به پايگاه چهارم، در ابتدا شاکيان خودروهاي ماکسيما و تويوتا متهمان دستگيرشده را به عنوان همان سارقان خودروهاي خود شناسايي کردند.

در حالي که تحقيقات از اين افراد ادامه داشت، مشخص شد که اين افراد در سرقت‌هاي ديگري نيز دست داشتند. همچنين علي‌رغم اين که اين چهار متهم در دو عمليات جداگانه و در زمينه سرقت خودرو دستگيرشده بودند، معلوم شد اين چهار نفر از يک گروه از سارقان هستند.

کارآگاهان براي اطمينان تعدادي از مالباختگان را براي شناسايي به پايگاه دعوت کردند كه در اين راستا ده‌ها نفر از مالباختگان، متهمان را شناسايي کردند.

در ادامه رسيدگي به اتهامات اين افراد متهم اصلي نيز که جوان سابقه‌داري به نام « مجيد» بود، شناسايي و اين فرد در محدوده نظام‌آباد دستگير شد. با اين كه متهمان درابتدا سرقت خودرو را كنجكاوي اعلام كرده اما در ادامه اعتراف كردند كه با خودرو و موتورسيکلت به صورت 3 الي 5 نفره در خيابان‌هاي مختلف پرسه‌زده و با زاغ‌زني شهروندان، به شيوه‌هاي مختلف ازجمله سوار کردن مسافر و سپس زورگيري از وي در طول مسير، تصادف صوري موتورسيکلت، زورگيري از افراد در محل‌هاي خلوت، کيف‌قاپي با موتورسيکلت يا خودرو از آنان سرقت کرده و سريعاً ‌محل سرقت را ترک مي‌کردند.

سرهنگ کارآگاه رضا موذن، رئيس پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ در ادامه اعلام اين خبر گفت: مجيد 20ساله با توجه به سن و سال کم داراي سوابق متعدد دستگيري و زندان در سرقت منزل، کيف‌قاپي، زورگيري، سرقت داخل خودرو و خودرو است که هر بار بعد از دستگيري، زندان، جريمه و آزادي از زندان، مجدداً با جمع‌آوري همدستان خود به ارتکاب جرائم مختلف روي مي‌آورد که ساير متهمان در اين پرونده نيز هريک داراي چندين مرحله دستگيري و زندان هستند.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس