کد خبر 585208
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳

دبیر شورای هماهنگی دانش‌آموختگان و دانشجویان بورسیه از شکایت دانش آموختگان و دانشجویان بورسیه از محمود صادقی منتخب مردم تهران به جرم نشر اکاذیب و تشویش افکار عمومی درخصوص بورسیه‌ دانشجویان خبر داد.

به گزارش مشرق، بهزاد معین دبیر شورای هماهنگی دانش‌آموختگان و دانشجویان بورسیه از شکایت دانش آموختگان و دانشجویان بورسیه از منتخب مردم تهران به جرم نشر اکاذیب، تشویش افکار عمومی و تقابل صریح با سخنان مقام معظم رهبری خبر داد.
 
وی در این خصوص گفت: در ساعات اولیه 16 خردادماه دانشجویان و دانش آموختگان بورسیه با حضور در دادستانی تهران شکایت خود را از محمود صادقی منتخب مردم تهران در مجلس دهم به جرم نشر اکاذیب، تشویش افکار عمومی و تقابل صریح با سخنان مقام معظم رهبری ثبت کردند.
 
دبیر شورای هماهنگی دانش‌آموختگان و دانشجویان بورسیه اضافه کرد: جای سوال است که با وجود گزارشات کمیسیون اصل 90، آموزش و دیوان محاسبات در طول سال گذشته که به حمایت از تصمیمات قانونی شورای مرکزی بورس وقت پرداخته‌اند، شخصی که خود نیز مسؤولیت در وزارت علوم داشته، این گزارشات مهم و علنی را نادیده گرفته و به اسناد محرمانه‌ای که نباید دسترسی می‌داشت، دسترسی پیدا کرده و استناد کرده‌ و در مصاحبه‌ای در تاریخ 4 خرداد 95 گفته «تمام بورسیه‌ها غیرقانونی بود. بی‌ برو برگرد و تمام 3 هزار و 700 و خرده‌ای بورس خلاف قانون بوده است».
 
معین در ادامه گفت: پس از جلسات متعدد و مشترک کارشناسی، دادستان دیوان محاسبات نیز در 11 خرداد 94 تایید کرده است که «مصوبات شورای مرکزی بورس بر اساس اختیارات قانونی انجام پذیرفته است. دیوان محاسبات کشور در خصوص نحوه شرایط احراز هیچ نظری ندارد».
 
وی افزود: با وجود اینکه حجت‌الاسلام رضوان طلب رئیس مرکز جذب وزارت علوم در 15 اردیبهشت ماه امسال گفت که بسیاری از این افراد لیاقت گرفتن این بورسیه را داشتند و اینگونه نیست که همه آن 3 هزار نفر غیرقانونی بورسیه را دریافت کرده باشند، چگونه نماینده مجلس دهم به خود اجازه می‌دهد بحث غیرقانونی بودن این بورسیه‌ها را مطرح کند؟ چرا محمود  صادقی در زمانی که مسئول رسیدگی به شکایات وزارت علوم بود به مشکلات دانش آموختگان و دانشجویان مظلوم بورسیه رسیدگی نکرد؟
 
دبیر شورای هماهنگی دانش‌آموختگان و دانشجویان بورسیه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص موضوع بورسیه‌ها، گفت: رهبری فرمودند «یکی از غلطترین کارهایی که در این یکی دو سال اخیر اتّفاق افتاد،این مسئله بورسیه‌ها
 
بود ... علاوه بر اینکه ظلم هم شد، به خیلی‌ها ظلم شد، هم خلاف قانون بود این کار، هم خلاف تدبیر بود این کار، هم خلاف اخلاق بود؛ آنوقت مدام دم از اخلاق هم می‌زنند. توبه‌فرمایان چرا خود توبه کمتر میکنند».
 
معین با بیان اینکه قوه قضاییه تنها پناهگاه برای تظلم‌خواهی چندین هزار دانشجوی نخبه بی‌گناه و شهروند نظام اسلامی است، افزود: سیاسی کردن موضوع و بازی با آبرو زندگی به عنوان یک پدیده نامبارک در ساحت مقدس علمی کشور روی داده است و قوه قضائیه پناهگاه تمام افرادی است که مورد ظلم قرار گرفته‌اند. تمامی دانش آموختگان و دانشجویان مظلوم بورسیه نسبت به جایگاه قوه قضائیه و ریاست عادل و حکیم آن احترام خاصی دارند و هیچ شخصی هم نباید خدشه‌ای به این جایگاه وارد کند.
 
وی اضافه کرد: رجا واثق داریم دستگاه قضا ضمن اقدامات شایسته‌ای که در این مدت انجام داده و همچنین پس از اجازه مقام معظم رهبری در خصوص رسیدگی به این پرونده به رئیس قوه قضائیه داده‌اند، شاهد برخورد قاطع و عادلانه با مسببین این ظلم وارده به بورسیه ها و خانواده هایشان باشیم و امید به خدمت و تلاش را دربین فرزندان انقلابی و مومن شان بار دیگر زنده شود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس