کد خبر 584502
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: قدرت سایبری، قابلیت توانمندسازی عناصر درونی نظام در مقابله با نفوذ، قابلیت مقابله با ایران‌هراسی، قابلیت اشراف اطلاعاتی و کنترل اشکال توطئه‌های قدرت‌های استکباری 4 مولفه مهم در توانمندسازی قدرت درونی نظام در کنار قدرت سخت و موشکی کشورمان است.

به گزارش مشرق، دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی صبح امروز در همایش ملی روش‌های تحلیل اطلاعات که در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار شد، گفت: امنیت بالای ایران در مقایسه با منطقه و حتی غرب نتیجه زحمت دوستان اطلاعاتی ماست.

وی با اشاره به عملیات والفجر 8 در دفاع مقدس افزود: در این عملیات غواصی نیروهای ایرانی بسیار زیاد بود و این به دلیل پایه‌گذاری اطلاعات بود؛ ما در طول جنگ در مقابله با منافقین نیز تکامل اطلاعاتی داشتیم و اگر آن پیشرفت‌ها تداوم پیدا می‌کرد که البته تداوم هم به خصوص در عرصه مقابله با تکفیری ها پیدا کرد، قطعا امروز در وضعیت دیگری قرار داشتیم.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: قدرت یک پدیده چند بعدی است و مقایسه قدرت با قدرت نظامی و قدرت نظامی با قدرت تجهیزات یک خطای فاحش است، در این بین قدرت درونی مقدم بر ابزار تولید قدرت است.

شمخانی با اشاره به اندیشه‌های دفاعی رهبری انقلاب گفت: اگر این انقلاب بی‌ نام خمینی هیچ کجای جهان شناخته شده نیست، راه درست‌ انقلاب هم بی‌ خط خامنه‌ای ممکن نیست.

به گفته وی، نفوذ مهلک‌ترین شکل خصومت دشمنان با انقلاب است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با طرح این سوال که چطور جمهوری اسلامی ایران می‌تواند به یک قدرت اطلاعاتی تبدیل شود، اظهار داشت: قدرت موشکی یکی از عناصر بازدارنده جمهوری اسلامی ایران است و عناصر داخلی و خارجی به آن اذعان دارند. همچنین قدرت ایدئولوژیک ایران مقاومت و اسلام ناب محمدی را ایجاد کرده که این محور مکتب راه رهایی از ظلم و استکبار به عنوان آموزه به ملت‌های مسلمان ارائه شده است.

وی در تحلیل نقش قدرت اطلاعاتی در توانمندسازی قدرت‌های اطلاعاتی، گفت: قدرت سایبری، قابلیت توانمندسازی و ایمن‌سازی مولفه‌ها و عناصر درونی نظام در مقابله با مهلک‌ترین شکل خصوصمت یعنی نفوذ راهبردی، قابلیت مقابله با انزواسازی و ایران‌هراسی، قابلیت اشراف اطلاعاتی و نظارتی و کنترل اشکال توطئه‌های قدرت‌های استکباری و منحرف‌سازی نهضت بیداری اسلامی 4 مولفه مهم در توانمندسازی قدرت درونی نظام در کنار قدرت سخت و موشکی کشورمان است

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: ایجاد قدرت اطلاعاتی را باید در دستور کار نظام قرار دهیم و برای همین نیازمند تلاش جهادی و اراده محکم کلیت نظام است. ایجاد این قدرت هم سخت‌تر از قدرت موشکی و تحقق اقتصاد مقاومتی نیست و باید خلاهای این حوزه شناسایی و برطرف شود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس