کد خبر 584428
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه آمریکایی ها در موضوع هسته ای به تعهدات خود عمل نکردند، گفت: با افزایش اقتدار و تقویت جبهه مقاومت باید پاسخ زیاده خواهی های آمریکا را داد.

سردار جوانی: تعامل با آمریکا جواب عکس می دهدبه گزارش مشرق، سردار یدالله جوانی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص بدعهدی ها و غیر قابل اعتماد بودن آمریکا در مراسم بیست و هفتمین سالروز ارتحال حضرت امام(ره) اظهار داشت: مقام معظم رهبری در سالهای گذشته همواره بر این نکته تاکید داشته اند که ما اهل مذاکره هستیم و با همه مذاکره می کنیم اما نه با دولت آمریکا.

وی افزود: یکی از دلایلی که مقام معظم رهبری تاکید داشتند ما با دولت آمریکا مذاکره نمی کنیم به خصوصیات، روحیات و منش دولت ایالات متحده آمریکا باز می گردد. بر اساس تجربه دهه های گذشته مشخص شده است که آمریکایی ها به هیچ عنوان به تعهدات خود پایبند نیستند و بسیار بد قول و بدحساب هستند.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه، آمریکایی ها را بدعهد خواند و گفت: آنها به سادگی عهدشکنی می کنند و این خصوصیت به خلق و خوی استکباری آنها باز می گردد.

سردار جوانی با بیان اینکه در سالهای اخیر شاهد این بودیم که برخی از شخصیت های سیاسی داخل کشور، گروه ها و جریاناتی دم از مذاکره با آمریکا می زدند، تصریح کرد: این افراد و گروه ها معتقد بودند که ما می توانیم موضوعات مورد اختلاف و از جمله بحث هسته ای را با آمریکا حل و فصل کنیم.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری نسبت به موضوع هسته ای که یک استثنا است و سیاست جمهوری اسلامی مبنی بر حل و فصل بحث هسته ای از طریق گفتگو و مذاکره بود، با تاکید بر سیاست نرمش قهرمانانه موافقت فرمودند که با آمریکا مذاکره صورت بگیرد، خاطرنشان کرد: ایشان از همان ابتدا تاکید می کردند که مذاکره کنندگان جمهوری اسلامی باید هوشمندانه با این موضوع برخورد کرده و دقت و مراقبت لازم را داشته باشند.

آمریکایی ها به تعهدات خود عمل نکردند

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به دغدغه های مقام معظم رهبری در مسیر مذاکرات گفت: دغدغه های ایشان از این قرار بود که طرف مقابل، کشوری نیست که به تعهدات خود عمل کند؛ زمانی که توافق هسته ای حاصل شد دیدم که برخی در داخل کشور خوشحال شدند و گفتند که بالاخره تابوی مذاکره با آمریکا شکسته شد و ما می توانیم مسائل دیگر را از این مسیر دنبال کنیم.

سردار جوانی تصریح کرد: مقام معظم رهبری همواره تاکید کرده اند که ما در هیچ موضوع دیگری با آمریکایی ها مذاکره نخواهیم کرد زیرا اختلافات ما با آنها ریشه دار است و موضوع مذاکره صرفا در بحث هسته ای است؛ گذر زمان نشان داد که آمریکایی هاحتی در موضوع هسته ای نیز به تعهدات خود عمل نکرده و به آنچه باید انجام می دادند عمل نکردند.

وی مذاکره با آمریکا را تجربه پیش روی ملت عنوان کرد و افزود: مقام معظم رهبری کسانی را که در گذشته خوشبین بودند و به آمریکا اعتماد داشتند به این مسئله فرا خواندند که مشاهده کنید با توجه به اینکه ما از برخی از مسائل تنازل کرده و از برخی از خطوط قرمز کوتاه آمده و به تعهدات خود نیز عمل کردیم، اما آمریکایی ها حاضر به انجام تعهدات خود نیستند.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه ادامه داد: آمریکایی ها با فشار آوردن به جمهوری اسلامی ایران در تلاشند تا موضوعات دیگر را نیز به مذاکره بگذارند و منافع خود را دنبال کنند. در داخل نیز کسانی هستند که با طرح برجام های ۲، ۳ و ۴ این موضوع را مطرح می کنند که همانطور که ما در بحث هسته ای توانستیم به توافق برسیم، در موضوعات دیگر نیز می توانیم به توافق برسیم. تاکید مقام معظم رهبری بر روی بدعهدی آمریکایی ها و نقض پیمانها به این نکته باز می گردد که اگر ما به فرض محال در موضوعات دیگر مثل حقوق بشر و موشکی نیز با آمریکایی ها مذاکره و از موقعیت خود تنازل کنیم، آمریکایی ها دست از خصومت خود برنخواهند داشت.

سردار جوانی بیانات مقام معظم رهبری را، راهبردی عنوان کرد و افزود:  تامل بر این سخنان بصیرت عمومی را در جامعه بالا خواهد برد و نشان می دهد که خوش خیالی که در برخی از افراد وجود دارد، بی بنیان و سست است. نباید به دشمن کینه توزی مثل آمریکا اعتماد کرده و به عهد و پیمانی که با او می بندیم حساب کنیم.

آمریکایی ها با فشار در تلاشند تا موضوعات دیگر را نیز به مذاکره بگذارند

وی آمریکایی ها را عهدشکن و پیمان شکن دانست و خاطرنشان کرد: آمریکایی ها در گذشته نیز این موضوع را ثابت کرده اند. در آینده باید آن چیزی که ملت های دیگر تجربه کرده اند و آن چیزی که خودمان در بحث هسته ای و در مذاکره با آمریکا تجربه کرده ایم، مد نظر قرار دهیم.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه، با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند که هر کسی که به آمریکا اعتماد کند، سیلی خواهد خورد، افزود: این نکته بسیار مهمی است. اگر ملت، گروه و یا فردی به آمریکا اعتماد کند سیلی خواهد خورد. در گذشته نیز این مسئله ثابت شده است و در بحث بیداری اسلامی دیدیم که برخی از دولتمردان مصر وقتی به آمریکا اعتماد کردند، چگونه سیلی خوردند.

وی با اشاره به سند دروغینی که بی بی سی منتشر کرده است، گفت: دشمنان بدنبال اعتبارزدایی از شخصیت های انقلابی و بویژه حضرت امام(ره) هستند. این شگرد دشمن است اما حضرت امام(ره) امروز دلها را فتح کرده و در قلب ملت ایران و مستضعفین جهان جایگاه خاصی دارد.

سردار جوانی با تاکید بر اینکه انقلاب ایران با نام امام(ره) در جهان شناخته می شود، تصریح کرد: وقتی مکتبی جاذبه پیدا می کند و برای مستضعفین الهام بخش است، طاغوت و مستکبرین به وحشت خواهند افتاد. اسلام ستیزی و اسلام هراسی غربی ها علیه جاذبه های اسلام است.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه، تاکید کرد: اگر امروز سندی به استناد سندسازی های آمریکا علیه امام (ره) منتشر می شود، هدف آن مخدوش کردن چهره حضرت امام(ره) در میان ملت محروم و مستعضعف است. اما واقعیت برای ملت ها و کسانی که تابع حقیقت هستند، آشکار است.

دشمنان بدنبال اعتبارزدایی از شخصیت ها و بویژه حضرت امام(ره) هستند

وی با بیان اینکه این اقدام دولت خبیث انگلیس حتما نتیجه عکس خواهد داد، گفت: آنها تصور می کنند که با این سندسازی های جعلی می توانند چهره امام(ره) مخدوش کنند اما قطعا در عمل نتیجه عکس خواهد داد.

سردار جوانی با اشاره به اقدام اخیر وزارت خارجه آمریکا و معرفی ایران به عنوان حامی تروریسم ادامه داد: آمریکایی ها بنا را بر این گذاشته اند که سیاست تداوم فشار بر جمهوری اسلامی را دنبال کنند. برخلاف تصور کسانی که می پندازند می توان از طریق گفتگو و مذاکره، اختلافات بین ایران و آمریکا را حل کرد، آمریکایی ها هرگز خواهان پایان بخشی به فشارها علیه جمهوری اسلامی نیستند.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه، با بیان اینکه در گذشته موضوع هسته ای بهانه ای برای فشار به جمهوری اسلامی ایران بود، افزود: امروز که در بحث هسته ای، توافقی صورت گرفته و ما محدودیت ها را پذیرفته ایم آنها بدنبال این هستند که بهانه های دیگر را پررنگ کنند؛ یکی از این بهانه ها بحث تروریسم است و آنها برای تشدید فشار و افزایش تحریم ها به این مسئله روی آورده اند که جمهوری اسلامی را در صدر کشورهای حامی تروریسم قرار دهند در حالی که جمهوری اسلامی در دهه های گذشته قربانی تروریسم بوده است.

وی جمهوری اسلامی ایران را تنها کشوری عنوان کرد که به شکل حقیقی در دهه های گذشته در میدان عمل علیه تروریسم مبارزه می کند و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران امروز از ملت ها و دولت هایی که علیه تروریسم مبارزه می کنند، حمایت می کند؛ وقتی آمریکاییها خودشان سرکرده تروریسم هستند و تروریسم دولتی را دنبال می کنند، این اقدامات جای تعجب ندارد.

آمریکایی ها در منطقه غرب آسیا پشت سر گروه های تروریستی قرار دارند

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه، با بیان اینکه آمریکایی ها امروز در منطقه غرب آسیا پشت سر گروه های تروریستی قرار دارند افزود: آمریکاییها در سوریه، عراق و یمن گروه های تروریستی مانند داعش، النصره، القاعده و بسیاری از گروه های دیگر را بوجود آورده اند. آنها با این اقدامات تلاش می کنند تا اختلافات قومی و مذهبی را دامن زده و به منافع خود دست یابند.

سردار جوانی  تصریح کرد: آمریکایی ها، تروریسم را به خوب و بد و گروه های تروریست را نیز به تندرو و میانه رو تقسیم می کنند تا بتوانند اقدامات خود را توجیه کنند؛ این اقدام آمریکایی ها حرکتی برای افزایش فشارها بر جمهوری اسلامی ایران در آینده است.

سردار جوانی ادامه داد: کسانی که تصور می کنند با آمریکایی ها می شود گفتگو و مذاکره کرد باید متوجه شوند که ملت ایران باید با اقتدار راه خود را دنبال کند و بدنبال این باشد که در دنیا جبهه مستضعفین علیه مستکبرین را تقویت کند. حمایت از مستضعفین یکی از اصول اساسی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران برای مبارزه با مستکبرین است.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه با تاکید بر اینکه باید با استکبار با قدرت برخورد کرد، گفت: باید با قدرت به زیاده خواهی های استکبار پاسخ داد و امروز در مسیری قرار داریم که با تقویت مقاومت و بیداری اسلامی در منطقه می توانیم پاسخ این رفتارهای آمریکایی ها را بدهیم.

با تقویت مقاومت و بیداری اسلامی در منطقه می توانیم پاسخ رفتارهای آمریکا بدهیم

سردار جوانی افزود: آمریکاییها به حقوق بین الملل پایبند نیستند و خلق و خوی استکباری آنها، اینگونه زیاده خواهی ها را در پی خواهد داشت. با افزایش اقتدار، ایستادگی در مقابل آن و تقویت جبهه مقاومت و جبهه مستضعفین باید پاسخ زیاده خواهی های آمریکا را داد.

وی با بیان اینکه امروز در مسیری قرار داریم که اگر با جدیت دنبال شود قطعا آمریکایی ها در سالهای آینده در منطقه راهبردی غرب آسیا حضور نخواهند داشت، ادامه داد: آمریکایی ها باید جهان اسلام را به حال خود بگذارند تا مسلمانان بتوانند در یک روند همگرایی به سمت تشکیل قطب قدرت اسلام بروند.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه تصریح کرد: مردم ما باید آمریکایی ها را آنطور که هستند بشناسند و متوجه این معنا باشند که آمریکایی ها پشت شعارهایی جذاب و فریبکارانه، اهداف پلید و زیاده خواهانه خود را دنبال می کنند. آنها سرکرده تروریسم هستند و ملت ایران را تروریست معرفی می کنند. آنها ناقض اصلی حقوق بشر هستند و جمهوری اسلامی را به نقض حقوق بشر متهم می کنند.

وی تصریح کرد: آمریکایی ها هر جنایتی را انجام می دهند اما شعارهای حقوق بشری سر می دهند؛ مهمترین اقدام ما این است که جبهه مقابله با استکبار را به صورت روز افزون تقویت کنیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمود ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
    0 0
    فدای شما بشم حضرت آقا ای مظلوم مقتدر که هرکسی گوش به نصایح شما نداد ضرر کرد
  • 23ساله ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    0 0
    درود . منم دارم به این نتیجه میرسم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس