کد خبر 584272
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۷

مرد مظنون براي فرار از دست پليس با خودروي پيكان وارد لاين مخالف جاده مخصوص كرج شد. وقتي لاستيك خودروي او با شيلك پليس پنچر شد با سرقت يك كاميون و زخمي كردن راننده آن سعي كرد از دسترس مأموران خارج شود كه با شليك گلوله كشته شد.

به گزارش مشرق، دقايقي مانده به ساعت 24 نيمه شب چهارشنبه 12 خردادماه مأموران كلانتري 150 تهرانسر هنگام گشت در محدوده استحفاظي به خودروي پيكان پارك شده‌اي كنار جاده مشكوك و براي بررسي به آن نزديك می‌شوند.

راننده پيكان كه مرد جواني بود با ديدن مأموران با خودرواش اقدام به فرار می‌کند. بدين ترتيب تعقيب و گريز مأموران و مرد پيكان سوار رقم می‌خورد.

مأموران در ادامه با شليك چند تير هوايي به راننده هشدار دادند و درخواست كردند وي خودرواش را متوقف كند، اما مرد جوان وارد جاده مخصوص كرج مي‌شود و در اقدامي خطرناك در لاين مخالف شروع به حركت مي‌كند تا مأموران را از تعقيب و گريز منصرف كند.

فرار مرگبار مرد مظنون به سبك فيلم‌هاي هاليوودي

پس از اين مأموران تعقيب و گريز را ادامه مي‌دهند تا اينكه اين بار با شليك چند تير، لاستيك خودروي پيكان را هدف مي‌گيرند. يكي از تيرهاي مأموران پليس به لاستيك عقب خودروي مرد مظنون اصابت مي‌كند.

با اصابت تير خودرو سرعتش كم مي‌شود و مرد مظنون پس از طي مسافت كوتاهي ناچار خودرو را داخل جاده مخصوص رها مي‌كند و اين بار با پاي پياده اقدام به فرار مي‌كند تا در تاريكي شب از دام مأموران بگريزد.

پس از اين دو مأمور پليس هم با پاي پياده به تعقيب وي مي‌پردازند. تعقيب و گريز با شليك چند تير ديگر ادامه مي‌يابد، اما مرد مظنون همچنان به فرار خود ادامه مي‌دهد تا اينكه پشت چراغ قرمزي در حوالي سه راه انديشه سوار كاميوني مي‌شود.

راننده كاميون كه از تعقيب و گريز مأموران بي‌خبر است، مرد مظنون را به عنوان مسافر تا مقصدي سوار مي‌كند. در اين لحظه مأموران براي اينكه بتوانند مرد مظنون را دستگير كنند، از راننده خودروي سمندي درخواست كمك مي‌كنند.

راننده سمند مأموران را سوار خودرو مي‌كند و به تعقيب كاميون مي‌پردازد. مأموران پس از اين، چندين تير به سوي كاميون شليك مي‌كنند تا اينكه در نهايت جلوي كاميون را سد و مجبور به توقف مي‌كنند.

مرد مظنون وقتي خودرو را در محاصر مأموران پليس مي‌بيند با پيچ گوشتي به طرف راننده كاميون حمله كرده و چند ضربه به سر راننده وارد مي‌كند و بعد از آن راننده را به داخل جاده پرتاب مي‌كند.

مرد مظنون پشت فرمان كاميون مي‌نشيند و خودرو را به حركت در مي‌آورد تا براي آخرين بار شانس فرار خود را از دست مأموران آزمايش كند، اما اين بار مأموران پس از شليك چند تير هوايي تيري به سوي وي شليك مي‌كنند و مرد مظنون پشت فرمان كاميون به كام مرگ مي‌رود و اينگونه تعقيب و گريز با مرگ مرد تعقيب شونده پايان مي‌يابد.

لحظاتي پس از اين حادثه، قاضي سعيد احمدبيگي، بازپرس ويژه قتل دادسراي جنايي تهران همراه كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي در محل حاضر شدند. بررسي‌هاي اوليه نشان داد مرد فوت شده كه هيچ مدارك شناسايي همراه نداشت بر اثر شليك گلوله‌اي به صورتش پشت فرمان كاميون به كام مرگ رفته است.

بررسي‌هاي بعدي تيم جنايي نشان داد خودروی پیکان متعلق به مرد فوت شده است.

از سوي ديگر مأموران داخل خودروی پيكان رها شده دو دستگاه دوچرخه كوچك و تعدادي باند و ساب كشف كردند كه احتمال داشت وسايل كشف شده سرقتي باشد.

يكي از مأموران پليس گفت: وقتي به خودروي پيكان نزديك شديم، مرد جوان داخل آن رفتارهاي مشكوكي داشت. قصد بررسي داشتيم كه مرد فوت شده فرار كرد و تعقيب و گريز شروع شد. وي ادامه داد: من آنقدر تير هوايي شليك كردم كه تمام تيرهايم تمام شد و وقتي به كاميون رسيدم، هيچ تيري نداشتم تا اينكه سرباز اسلحه ديگري را به من داد. به مرد فوت شده دستور ايست دادم و خواستم از كاميون پياده شود، اما او كاميون را راه انداخت كه پس از چند تير هوايي و هشدار به وي تيري به سويش شليك كردم.

راننده كاميون هم گفت: پشت چراغ قرمز بودم كه اين مرد سوار خودروي من شد و گفت تا سه‌راه‌ انديشه او را برسانم و من هم قبول كردم و به راه افتادم. هنوز مسافتي را طي نكرده بودم كه متوجه صداي شليك تير شدم. همان لحظه فهميدم كه اين مرد متهم است و مأموران پليس او را تعقيب مي‌كنند. خواستم خودرو را متوقف كنم كه مأموران جلوي مرا با خودروي سمندي گرفتند و مجبور شدم خودرو را نگه دارم. پس از اين مرد فوت شده با پيچ گوشتي به من حمله كرد و چند ضربه به سرم زد و در ادامه مرا از خودروام به پايين پرتاب كرد. او قصد سرقت خودروي مرا داشت كه مأموران به سويش شليك كردند.

در پايان، جسد مرد ناشناس براي شناسايي و انجام آزمايش‌هاي لازم به دستور قاضي سعيد احمدبيگي به پزشكي قانوني فرستاده شد. تحقيقات درباره اين حادثه از سوي كارآگاهان پليس آگاهي ادامه دارد. /روزنامه جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
    0 0
    تشکر از ماموران . سارق را باید معدوم کرد.
  • کریم آقا ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
    0 0
    با سلام به ماموران محترم ، اصلا خودتان را ناراحت نکنید ، اون مرد حقش بوده
  • ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
    0 0
    باز هم مثل زینال بندری حکم صادر کردی؟
  • کیان ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
    0 0
    مامور وظیفه خودش رو به خوبی انجام داده. اگر این اتفاق در خیابانهای آمریکا می افتاد با این رفتاری که این مرد انجام داده در لحظات اولیه سوراخ سوراخ شده بود و این همه مهلت نمی دادند. در ضمن شاید این کار از پلیس ما قصور هم محسوب بشود که این همه به یک آدم خطرناک اجازه خطر و آسیب رسانی داده است ولی این مامور احتیاط کرده که مبادا در دادگاه او را محکوم کنند به واسطه قانون تیر.
  • ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
    0 0
    حالا ببینید قانون چه بلایی سر این مامور وظیفه شناس می آورد با این که این همه تیر هوایی شلیک کرده ولی قانون ایران در این زمینه ضعف دارد!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس