«امجد حسین چشتی» گفت: ایران تنها کشوری است که با برگزاری کنفرانس اتحاد بین المسلمین در جهت ایجاد وحدت بین مسلمانان سنی و شیعه گام بر می دارد.

به گزارش مشرق، هیئتی از پاکستان برای شرکت در بیست و هفتمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) به تهران سفر کرده است خبرنگار مهر در گفتگویی با «امجد حسین چشتی» دبیر کل جمعیت علمای پاکستان با محوریت انقلاب اسلامی ایران، شخصیت امام خمینی و کارشنکی آل سعود در انجام فریضه حج توسط حجاج ایرانی انجام داده است که از نظرتان می گذرد.

امام خمینی اسلام را زنده کرد/ آل سعود بازیچه اسرائیل و آمریکا

*درباره انقلاب ایران و شخصیت امام خمینی(ره) توضیح دهید.

وقتی که انقلاب اسلامی در ایران به وقوع پیوست ما در دانشگاه پنجاب پاکستان مشغول تحصیل بودیم. ما صحبتهایی از انقلابهای صورت گرفته در دنیا همچون انقلاب فرانسه و روسیه شنیده بودیم اما منتظر یک انقلاب اسلامی در جهان بودیم.

وقتی که انقلاب در ایران شکل گرفت مسلمانان پاکستان احساس خوشحالی و مسرت کردند. ما از عنفوان جوانی انقلاب ایران و شخصیت امام خمینی (ره) را دوست داشته و داریم. امام خمینی با انقلاب اسلامی توانست نام اسلام را زنده کند و به احیای اسلام بپردازد.

*در مورد دخالت عربستان سعودی در امور داخلی یمن و نیز تقویت گروه تکفیری داعش در عراق و سوریه توسط آل سعود چه نظری دارید؟

عربستان سعودی و حکمرانان این کشور بجای متحد کردن مسلمانان و تقویت برادری در میان مسلمانان اسیر سیاست های اسرائیل شده اند و تحت فشار آمریکا قرار دارند. تمام فعالیتهای آنها طبق خواسته اسرائیل و آمریکا انجام می گیرد.

عربستان سعودی دست به مداخله در امور داخلی یمن زد و به عنوان یکی از قاتلین مسلمانان در جهان بشمار می رود. نقشی که عربستان سعودی در حال حاضر ایفا می کند همان نقشی است که خاندان بنی امیه در طول تاریخ ایفا کردند.

عربستان سعودی و آمریکا از گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه حمایت می کنند و این گروه نماینده تفکر سلفی و وهابیت سعودی است.

ما در سفری که سال گذشته به عراق داشتیم و به زیارت اماکن متبرکه در عراق رفتیم با متولیان این اماکن منتبرکه دیدارهایی داشتیم و اعلام کردیم که گروه تروریستی داعش هیچ ارتباطی با اسلام ندارد و عربستان سعودی و آمریکا از حامیان این گروه تروریستی بشمار می روند. این گروه تروریستی دشمن مشترک مسلمانان سنی و شیعه است و در حال فعالیت برای تضعیف وضعیت مالی و اقتصادی مسلمانان در منطقه می باشد.

*نظر شما در خصوص کارشکنی های عربستان سعودی در راه انجام دادن فریضه حج توسط مردم مسلمان ایران چیست؟

هیچ کشوری نمی تواند مسلمانان کشور دیگری را از انجام دادن فریضه حج باز دارد و در این راه ممانعتی بوجود دارد. جمعیت علمای پاکستان از دیرباز بر این باور بوده و هست که باید شورای اسلامی با مشارکت تمام کشورهای اسلامی تشکیل شود تا این شورا بتواند درباره چگونگی اداره فریضه حج تصمیم گیری کند.

ایران تنها کشوری است که از طریق برگزاری کنفرانس اتحاد بین المسلمین در برقراری وحدت و انسجام بین مسلمانان نقش بسزایی ایفا می کند و عربستان سعودی در سمت مخالف و با رویکرد عدم اتحاد بین مسلمانان سنی و شیعه در جهان اسلام قدم بر می دارد.

حکمرانان سعودی همانگونه که ظلم و ستم را سرلوحه اعمال خود قرار داده اند با همان روش با مسلمانانی که برای انجام فریضه حج به عربستان سفر می کنند رفتار ظالمانه ای دارند. با حجاج کشورهای اسلامی رفتار شایسته ای نمی شود و این بر خلاف قوانین حقوق بشری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس