کد خبر 583834
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۱

رئیس کمیته ملی المپیک می‌گوید 10 ورزشکار پناهجو که یک سوری نیز در میان آنهاست، اعضای اولین تیم پناهجویان تاریخ را در المپیک 2016 تشکیل می‌دهند و سعی بر این است که عمق فاجعه انسانی موجود دنیا از این طریق نشان داده شود.

به گزارش مشرق، کمیته بین‌المللی المپیک اعلام کرد برای نخستین بار در تاریخ این بازی‌ها، تیمی از پناهجویان با پرچم 5 حلقه المپیک در بازی‌های 2016 ریودوژانیرو حضور خواهند یافت.

آنطور که مسئولان این کمیته به سی‌ان‌ان گفته‌اند، 10 نفر از میان 43 پناهجوی ورزشکار مشتاق به حضور در این تیم، برای شرکت در المپیک واجد شرایط شناخته شده‌اند.

6 مرد و 4 زن، ورزشکاران اولین تیم المپیکی پناهجویان تاریخ را تشکیل می‌دهند.

«رامی انیس» شناگر سوری‌تبار ساکن بلژیک و «ییئچ پور بیِل»، «جیمز نیانگ» و «پائولو اموتون» دونده‌های اهل سودان جنوبی از اعضای این تیم هستند.

«یوماس کیندل» اتیوپیایی، دونده ماراتن، «پوپوله میسنگا» جودوکار کنگویی و 2 زن دونده از سودان جنوبی به نام‌های «آنجلا نادا» و «ناتینک لوکونین» هم دیگر اعضای این تیم تاریخی را تشکیل می‌دهند.

«توماس بَچ» مدیر کمیته بین‌المللی المپیک در توضیح علت تشکیل این تیم گفت: «این پناهجویان هیچ خانه، تیم، پرچم و یا سرود ملی ندارند و ما برای آنها در دهکده المپیک و در کنار قهرمانان جهان، خانه‌ای در نظر گرفتیم.»

بَچ ادامه داد: «ما به افتخار آنها سرود المپیک را سر می‌دهیم و پرچم المپیک هم در پیشاپیش آنها به حرکت درخواهد آمد.»

این مدیر ورزشی جوامع میزبان این پناهجویان را نیز خطاب قرار داد و گفت: «این کار پیامی بود مبنی بر اینکه پناهجویان هم مانند ما انسان هستند و می‌توانند موجب غنای جوامع شوند.»
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مریم ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
    0 0
    چقدر زیبا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس