آمار گمرک نشان می‌دهد در فروردین‌ماه امسال اقلام مصرفی مختلفی شامل جو، ذرت دامی، لوبیا، میگو، تخم سبزیجات، لنز،‌ مکمل‌های غذایی و گندم، تعدادی خودرو سواری و لودر دست دوم از آمریکا وارد کشور شده است.

واردات مستقیم خودرو و کالای مصرفی از آمریکا در سال 95 +جدول

گروه اقتصاد مشرق - آمار گمرک نشان می‌دهد در فروردین ماه محموله‌هایی از خودرو سواری و لودر مستعمل از مبدأ آمریکا به ایران وارد شده است. محموله خودرو سواری از مبدأ آمریکا و از طریق گمرک غرب تهران به شماره تعرفه ۸۷۰۳۲۳۱۹ وارد کشور شده که ارزش دلاری آن ۳۷٫۹ هزار دلار و ارزش ریالی آن 115 میلیون تومان عنوان شده است.

محموله لودر مستعمل آمریکایی نیز به شماره تعرفه ۸۴۲۹۵۱۲۹ از طریق گمرک شهید رجایی با ارزش 114 هزار دلار معادل 344 میلیون تومان وارد کشور شده است.

لازم به ذکر است دولت از سال گذشته مجوز واردات خودرو از آمریکا را صادر کرد که متعاقباً یک واردکننده نیز سفارش واردات تعدادی خودرو سواری از آمریکا را ثبت کرد. با توجه به دستور مقام معظم رهبری در نامه اجرای مشروط برجام مبنی بر ممنوع بودن واردات کالاهای مصرفی از آمریکا، رسانه‌ها خواستار ممنوعیت واردات خودرو از آمریکا شدند اما وزارت صنعت معتقد بود خودرو، کالای سرمایه‌ای است و مشمول دستور رهبری نمی‌شود.

واردات مستقیم خودرو و کالای مصرفی از آمریکا در سال 95 +جدول

با رسانه‌ای شدن مجوز دولت برای واردات خودروی آمریکایی، رهبر معظم انقلاب چند هفته پیش نسبت به این مسئله موضع‌گیری کرده و خواستار توقف آن شدند و نهایتاً وزارت صنعت مجوز واردات خودرو از آمریکا را لغو کرد. البته مسئولان وزارت صنعت می‌گفتند که محموله خودروی آمریکایی از مبدأ کره جنوبی به کشور وارد می‌شود.

با این حال، همانطور که آمار گمرک نشان می‌دهد واردات خودرو به طور مستقیم از آمریکا در فروردین ماه امسال رقم خورده است.

با وجود دستور مقام معظم رهبری مبنی بر ممنوعیت واردات کالاهای مصرفی از آمریکا، آمار گمرک نشان می‌دهد در فروردین‌ماه امسال اقلام مصرفی مختلفی شامل جو، ذرت دامی، لوبیا، میگو، تخم سبزیجات، لنز،‌ مکمل‌های غذایی و گندم از آمریکا به ایران وارد شده است.

جدول: کالاهای مصرفی وارداتی از آمریکا در فروردین 1395

واردات مستقیم خودرو و کالای مصرفی از آمریکا در سال 95 +جدول
واردات مستقیم خودرو و کالای مصرفی از آمریکا در سال 95 +جدول
واردات مستقیم خودرو و کالای مصرفی از آمریکا در سال 95 +جدول

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • محمد ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
    0 0
    این از بیغیرتی بعض مسِولین است.
  • ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
    0 0
    همیشه حرف و عمل منافقان در تناقض با یکدیگر است در حرف این واردات تکذیب می شود در عمل در حجم بسیار وارد می کنند
  • سبحان شاهمرادی اصولگرا ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
    0 0
    آمریکا و روپا قصد دارند ایران را در لفافه برجام به جانعه مصرفی خود تبدیل کنند
  • علی ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
    0 0
    سلام من خیلی تجربه ای در زمینه واردات ندارم ولی ههمون میدونیم اکثر اجناس تولید آمریکا درجه یک هستند و از چینی بهتره مثلا جعبه دنده خودرو یا لنز نامرئی یا موتور و... خب بهترین جنس آمریکا تولید میکنه زمانی این قضیه مشکل داره که مشابه داخلی داره که بهتره و یا ارزانتر تموم میشه
  • ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
    0 0
    چرند نگید بابا ،
  • ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
    0 0
    لیاقتمون همون جنس چینیه..!!!!!!!!!
  • ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
    0 0
    اگر اینطوری بود این خودروها در خود آمریکا به فروش می رفتند و بازار داخلیشان را به خودروسازهای کره ای و ژاپنی نمی باختند. اما دلیل واردات این کالاها از آمریکا عقده اقشار مرفه ایرانی است که از زمان سقوط پهلوی هنوز آرزوی آمریکا را دارند. بر آنها هر کالای آمریکایی یک بت مقدس است.
  • ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۵
    0 0
    هیچ کس تا حالا بررسی کرده این مواد وارداتی از آمریکا مثل تخم سبزیجات برای کشت، ذرت دامی، جو و...... برای سلامتی مردم مشکلی نداره مثلا تاریخته باشن باشن یا عقیم باشن یا سرطان زا باشن
  • ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۵
    0 0
    خودرو کالای سرمایه ای است نه مصرفی!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس