کد خبر 583410
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱

منابع افغان اعلام کردند گروه طالبان بار دیگر بیش از 20 تن از مسافران را در استان «سرپل» افغانستان واقع در منطقه مرکزی افغانستان ربود.

به گزارش مشرق، منابع گفتند که گروه طالبان با متوقف کردن مسافران خودروها در مسیر بلخاب – سنچارک استان سرپل، بیش از 20 مسافر را با خود به محل نامعلومی بردند.

گروه طالبان ساعت حدود سه بامداد سه شنبه گذشته نیز با مسدود کردن جاده قندوز – تخار و بازرسی از خودروها، 185 مسافر سه اتوبوس و شماری دیگر از خودروها را به گروگان گرفتند. طالبان 150 تن از آنان در ساعات اولیه آزاد کردند و بقیه را با خود بردند.

این گروه 8 تن از مسافران این جاده را کشتند و گفتند که آنان هنگام فرار کشته شدند. سپس با شناسایی هویت بقیه مسافران، ماموران امنیتی و نظامی را محاکمه صحرایی و اعدام کردند.

گفته می شود شمار کشته شدگان بین 17 تا 20 تن هستند و از سرنوشت بقیه اطلاعی در دست نیست.

گروه طالبان پس از آن که رهبر پیشین خود را در حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی از دست دادند، به نیروهای آمریکایی و دولت افغانستان هشدار دادند که دست به حملات تلافی جویانه خواهند زد.

«اختر محمد منصور» رهبر پیشین طالبان بامداد شنبه هفته گذشته هنگام عزیمت با خودرو در منطقه «دالبندین» شهر کویته پاکستان کشته شد و شورای رهبری این گروه «هبت الله اخوندزاده» را به جانشینی وی انتخاب کرد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس