بررسی کارنامه علیرضا منصوریان در ادوار لیگ برتر نشان می دهد که سرمربی جدید استقلال تنها در 24 درصد بازی‌هایی که سرمربی بوده شکست را پذیرا شده و این عملکرد برای این مربی جوان یک کارنامه خوب به نظر می رسد.

ريز كارنامه منصوريان در عمر سرمربيگري‌اشگروه ورزش مشرق - مرد محبوب سکوهای آبی سرانجام به آرزویش رسید و سرمربی استقلال شد تا هدایت سومین تیم لیگ برتری را بر عهده بگیرد. به همین بهانه به بررسی کارنامه مربیگری منصوریان در لیگ برتر پرداخته ایم:

* استارت با شکست

علیرضا منصوریان اولین‌بار با پاس همدان هدایت یک تیم لیگ‌برتری را تجربه کرد تا اینکه با نفت به تجربه لازم در این امر رسید. «علی‌منصور» محبوب هواداران استقلال با پاس روزهای خوبی را پشت‌سر نگذاشت. این سرمربی جوان در نخستین تجربه از هفته اول لیگ نهم روی نیمکت پاس نشست با این حال موفق نبود.

علی‌منصور جمعه 16مرداد سال88 تلاش کرد تیمش را در اولین تجربه برابر استیل‌آذین پرمهره به سوی پیروزی هدایت کند با این حال حدود شش سال و 10ماه قبل شکست اولین ثمره نشستن او روی نیمکت هدایت یک تیم لیگ‌برتری بود.

منصوریان با پاس تا هفته دهم لیگ نهم ادامه داد. این تیم طی 10هفته شکست برابر استیل‌آذین، پرسپولیس، مس، سپاهان، صبا و راه‌آهن را تجربه کرد تا با نزول پاس به رتبه آخر جدول 18تیمی مسابقات جای خود را به اصغر مدیرروستا دهد.

* 10 امتیاز از سرخابی‌ها گرفت

منصوریان جوان در دومین تجربه لیگ‌برتری‌اش از ابتدای لیگ‌ چهاردهم روی نیمکت نفت نشست. علی‌منصور با نفتی‌ها یک فصل رویایی را پشت‌سر گذاشت.

منصوریان در دو بازی رفت و برگشت شش امتیاز از استقلال گرفت و چهار امتیاز از پرسپولیس. بهتر از این نمی‌شد. نفت علی‌منصور در نهایت و گام آخر لیگ تراکتورسازی را 3-3 متوقف کرد تا روی پله سوم رقابت‌ها قرار بگیرد و آسیایی شود.

* نفت بی‌پول

در لیگ پانزدهم شرایط کمی متفاوت شد. نفت برخلاف گذشته در دام مشکلات مالی افتاد تا ستاره‌های تیم راهی اردوی رقبا شوند.

به این ترتیب مدافع برزیلی تیم لئاندرو پادوانی سر از سپاهان درآورد. غلامرضا رضایی هم راهی سایپا شد. آلویس نانگ هم در نیم‌فصل پیراهن تراکتورسازی را پوشید. مهدی مومنی هم به استقلال پیوست. در واقع همزمان با رسیدن فصل بد نفت کمتر کارشناسی پیش‌بینی می‌کرد تیم«علی‌منصور» دوباره سر بلند کند. با این حال نفتی‌ها با مهره‌هایی بی‌ادعا چون علیاری، حقدوست، شیری، کوروشی و... توانستند به روند مد نظر منصوریان برسند.

پنجم شدن با نفت در پایان لیگ پانزدهم وقتی برای این سرمربی شیرین‌تر شد که توانست در هفته بیست‌وهشتم رقابت‌ها پرسپولیس را در حضور 100هزار هوادار قرمز متوقف کند.

* فقط 24درصد بازی‌ها را باخته

به گزارش مشرق، علیرضا منصوریان طی دو فصل و 10هفته سرمربیگری در ادوار لیگ‌برتر ایران 70مرتبه روی نیمکت هدایت پاس و نفت نشست تا صاحب 30 پیروزی و 23 تساوی شود.

به این ترتیب سرمربی محبوب سکوهای آبی فقط در 24 درصد بازی‌ها شکست را پذیرا شد و این برای منصوریان جوان عملکرد بدی نیست، آن‌هم در شرایطی که حدود یک‌سوم این شکست‌ها در فصل اول مربیگری‌اش روی نیمکت پاس به ثبت رسید.

جدول عملكرد عليرضا منصوريان به عنوان سرمربی در ادوار لیگ‌ برتر

ليگ

تيم

تعداد بازي

برد

مساوي

باخت

گل زده

گل خورده

تفاضل

امتياز

درصد كسب امتياز

رتبه در جدول

نهم

پاس همدان

10

1

3

6

9

16

7-

6

20

هجدهم

چهاردهم

نفت

30

16

10

4

45

28

17+

58

64.4

سوم

پانزدهم

نفت

30

13

10

7

30

21

9+

49

54.4

پنجم

مجموع

70

30

23

17

84

65

19+

113

53.8

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • سبحان شاهمرادی اصولگرا ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
    0 0
    تبریک به منصوریان علی رغم میلم می گویم. به او پیشنهاد می کنم و خارج از شوخی می گویم ریشی بلند و خوشگل و تمییز بگذارد این چنین چهره اش زیبا تر می شود.
  • ۰۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
    0 0
    منصوریان در نفت سوار اسب زین شده بود. من استقلالی به منصوریان اعتقاد ندارم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس