کد خبر 582719
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۲

مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور با اشاره به تفاهم‌نامه امضاء شده با بیمه ایران، از فعالان قرآنی خواست تا روند ثبت‌نام بیمه تکمیلی را کامل کنند.

به گزارش مشرق، حسن محمدی گفت: با توجه به رایزنی‌های انجام شده با وزارت اقتصاد و دارایی، علی طیب‌نیا در پاسخ به نامه این اتحادیه، دستوری مبنی بر انعقاد تفاهم‌نامه و قرارداد میان اتحادیه تشکل‌‌های قرآن و عترت کشور و بیمه ایران را صادر کرد.

وی افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه، هم در حوزه بیمه تکمیلی درمان و هم در حوزه بیمه مراکز آموزشی و مهدهای کودک، بیمه حوادث، آتش‌سوزی و ساختمان، تخفیفات بسیار خوبی در حدود 70 درصد به فعالان قرآنی اختصاص داده شده و عملیاتی خواهد شد.

    زمان و نحوه ثبت‌نام بیمه تکمیلی فعالان قرآنی

محمدی تصریح کرد: بر اساس این قرارداد، متقاضیان بیمه تکمیلی می‌توانند از سه‌شنبه 11 خرداد ماه با مراجعه به صفحه اصلی پورتال مدیریت اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور (www.etghan.ir)، درخواست ثبت‌نام خود را بر اساس خدمات مختلف و مشخص هر سطح ثبت و ارسال کنند.

مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور خاطرنشان کرد: تمامی مراحل این بیمه بدون هیچ واسطه‌ای به صورت مستقیم از طریق اتحادیه صورت می‌گیرد و موسسات، فعالان و جامعه قرآنی می‌توانند با اطمینان و به صورت مشخص و شفاف، حق بیمه را پرداخت کنند.

وی افزود: این حق بیمه، به حساب اتحادیه و پس از آن به حساب بیمه ایران واریز خواهد شد و فعالان و جامعه قرآنی برای واریز حق بیمه دغدغه‌ای نخواهند داشت. چون این اعتبار در حساب اتحادیه محفوظ هست و به محض اینکه به حسابب بیمه واریز شود، فرآیند بیمه تکمیل خواهد شد.

    محدویت در تعداد بیمه‌شوندگان

محمدی با محدود توصیف کردن سقف تعداد نفراتی که می‌توانند از خدمات این بیمه بهره‌مند شوند، اظهار کرد: با توجه به محدودیت تعداد نفرات، قطعاً اولویت با کسانی خواهد بود که در اولین فرصت ثبت‌نام کنند.

    بیمه مسئولیت مراکز آموزشی و مهدها

وی همچنین گفت: بر اساس این قرارداد در حوزه بیمه مسئولیت مراکز آموزشی و مهدهای کودک نیز تخفیف 70 درصدی منظور شده و در خصوص بیمه حوادث نیز بیمه مسئولیت، آتش‌سوزی و ساختمان به میزان 70 درصد تخفیف در نظر گرفته شده است.

    اساسی‌ترین دغدغه فعالان قرآنی

محمدی، یکی از اساسی‌ترین دغدغه‌های جامعه قرآنی را موضوع بیمه تأمین اجتماعی و بیمه تکمیلی در حوزه‌های مختلف به ویژه بیمه درمان تکمیلی دانست و گفت: در سه سال اخیر که بیمه فعالان قرآنی قطع شده، امید داشتیم که با توجه به وعده‌های مسئولان و متولیان امر، این مسئله هر چه سریع‌تر سامان‌دهی و صندوق ویژه فعالان قرآنی شکل بگیرد.

محمدی افزود: با توجه به تخصیص نیافتن بودجه در سال گذشته و مسائل و مشکلاتی از این دست، متاسفانه در کمال ناباوری این اتفاق با گذشت سه سال از توقف روند بیمه، هنوز هم به نتیجه‌ای نرسیده است و لذا ضمن برگزاری جلساتی با مسئولان سازمان تأمین اجتماعی کشور به نتایجی رسیده‌ایم که در صورت به سرانجام رسیدن رایزنی‌ها، قطعاً به جامعه قرآنی اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس