کد خبر 582547
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۴

نیروهای دولت وفاق ملی لیبی تحت حمایت سازمان ملل متحد، روز سه شنبه از بازپس گیری شهر ساحلی «بن جواد» واقع در 104 کیلومتری شرق سرت از گروهک تروریستی داعش خبر داد.

به گزارش مشرق، مقام رسمی نیروهای گارد تاسیسات نفتی لیبی به خبرگزاری فرانسه گفته است: نیروهای امنیتی وابسته به دولت وفاق ملی لیبی توانستند وارد شهر «بن جواد» شده و گروهک تروریستی داعش را مجبور به عقب نشینی کنند.

از سوی دیگر، سرتیپ بشیر بوظفیره به نیروهای مرزی در مرکز فرماندهی عملیات موسوم به «بنیان المرصوص» تاکید کرد: نیروهای ارتش لیبی توانست شهر «بن جواد» را به کنترل خود درآورند.

این مقام بلند پایه ارتش لیبی با اشاره به این که نیروهای ارتش این کشور، به نزدیکی شهر نوفلیه واقع در 127کیلومتری شرق سرت که پایگاه اصلی گروهک تروریستی داعش است، رسیدند.

بوظفیره افزود: در درگیری ارتش لیبی با گروهک تروریستی داعش، پنج نظامی کشته و 18 نفر دیگر کشته شدند.

این مسئول ارتش لیبی در ادامه گفت: نیروهای ارتش این کشور از محور جنوبی، پیشروی داشتند و با تروریست در شهرک «جارف» در جنوب سرت به شدت درگیر شدند.

این درحالی است که اختلافات بین دولت وفاق ملی در طرابلس غرب کشور و دولت موازی آنها در طبرق در شرق وارد مرحله جدیدی شده و بدون آن که این گروه ها علیه داعش با یکدیگر متحد شوند، در جریان است.

مارتین کوپلر روز سه شنبه از همه گروه های درگیر در لیبی خواست که در برابر گروهک تروریستی داعش به عنوان بزرگ ترین دشمن متحد شوند.

مارتین کوپلر در پایان دیدار خود با جان مارک ایرو وزیر امورخارجه فرانسه در پاریس گفت: درگیری ها در لیبی بابد به صورت یکپارچه اداره شود که این امر مستلزم یک فرمانده کل ارتش، ساختار و ارتش مشترک می باشد.

پس از حدود دوماه از انتقال دولت وفاق ملی تحت حمایت سازمان ملل متحد به شهر طرابلس می گذرد، اما دولت لیبی هم چنان با مشکلات زیادی از جمله بازگرداندن ثبات به کشور روبروست.
دولت وفاق ملی کنترل شمار زیادی از فرودگاه های لیبی را به عهده دارد و از حمایت بانک مرکزی، شرکت ملی نفت این کشور و گروه های مسلح در غرب این کشور برخوردار است، اما با مخالفت خلیفه حفتر رهبر دولت واقع در شرق روبروست و دولت طبرق حاضر نیست قدرت را به دولت وفاق ملی به غرب واگذار کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس