کد خبر 582516
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۲

براساس چند دور نشست ها و مذاکرات برگزار شده بین ایران و روسیه برای گسترش همکاری های علمی و فناوری، 40 پروژه در این حوزه برای اجرا تعریف شده است که در سومین نشست کمیسیون عالی همکاری‌های فناوری های دو کشور در مسکو در باره طرح های برجای مانده تصمیم گیری می شود.

 به گزارش مشرق، این نشست با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و همچنین دیمیتری راگوزین معاون نخست وزیر فدراسیون روسیه به عنوان رییسان ایرانی و روسی کمیسیون عالی همکاری های فناوری دو کشور فردا در مسکو برگزار می شود.

براساس برنامه اعلام شده، در این نشست که با حضور روسا و اعضای کارگروه های ذیل کمیسیون عالی همکاری های فناوری ایران و روسیه تشکیل خواهد شد، طرفین درباره گسترش و تعمیق همکاری های فناوری و پیگیری مصوبات نشست های پیشین بحث و تبادل نظر می کنند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری سال 1393 در سفر نخست خود به مسکو، پیشنهاد کرد راهکار کمیسیون عالی برای پیگیری، راهبری، مدیریت و رفع موانع همکاری های فناوری ایجاد شود که مورد استقبال طرف روسی قرار گرفت.

بنا به اعلام پایگاه خبری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در نتیجه این سفر کمیسیون عالی همکاری های فناوری تشکیل شد که نخستین جلسه آن مرداد سال 1394 به ریاست ستاری و راگوزین در مسکو تشکیل شد.

براساس رایزنی ها ومذاکرات دو سال گذشته، نزدیک 40 پروژه در زمینه های مختلف از جمله نانو و بیو تکنولوژی، تجهیزات پزشکی، درمان بیماری های صعب العلاج، علوم شناختی، روابط دانشگاهی و حوزه های مشابه برای شروع همکاری های تازه مطرح شد که برخی نهایی شده و بخشی نیز در حال مذاکره است که در سومین نشست کمیسیون عالی همکاری های فناوری ایران و روسیه درباره آنها تصمیم گیری می شود.

ستاری دیروز (دوشنبه) در راس یک هیات بلندپایه علمی و فناوری وارد مسکو شد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس