کد خبر 582199
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰

هشت سال جنگ تحميلي ماه رمضان بود . توجه به آداب اسلامي باعث مي‌شد تا رزمندگان بتوانند شرايط دشوار را تحمل كنند.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، عليرضا دلبريان غواص و راوي جنگ در سال 1361 دو بار مجروح و در «عمليات كربلاي 5 »(1365) به دليل انفجار مين يكي از پاهايش قطع شد، مي‌گويد: اگر يك ماه سال، ماه رمضان نام گرفته است در طول دوران هشت سال جنگ تحميلي هر 12 ماه از سال را ماه رمضان داشتيم چرا كه رزمندگان براي آنكه بتوانند در مقابل دشمن بعثي مبارزه كنند به تمام توصيه‌هايي كه در اين ماه شده است در جبهه عمل مي‌كردند.

در طول جنگ تحميلي شهيدان فراواني به چشم مي‌خوردند كه بيشتر از آنكه قرآن را قرائت كنند بر روي آيات آن فكر و تعمل مي‌كردند.

شهيد «رضا ديوان دري» از نوجواناني بود كه هميشه پيش از آغاز نماز جماعت ما قرآن به دست مي‌گرفت و با خواندن دو آيه از قرآن عميقا به فكر فرو مي‌رفت.

همچنين برخي از شهيدان و رزمندگاني در آن سال‌هاي طلايي حضور داشتند كه صبح زود قبل از سپيده دم و اذان از خواب بيدار مي‌شدند و با خداي خودشان راز و نياز مي‌‌كردند. آنها همان كساني بودند كه در ماه‌هاي رمضان و در گرماي سخت جنوب روزه مي‌گرفتند. توجه داشتن به اين آداب اسلامي باعث مي‌شد كه رزمندگان بتوانند شرايط دشوار جنگي را تحمل كنند و در مقابل دشمن از ميهم و اسلام دفاع كنند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس