کد خبر 582138
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۷

معلمِ دانش آموزان دبستان شاهد گنبد کاووس یک الگو است، یک الگوی واقعی نه از آنهایی که ژست فداکاری می گیرند. آسیب دیدگی از ناحیه پا و دست او برای دانش آموزان الگوی واضح ایثار است.

به گزارش مشرق، سال تحصیلی رو به اتمام است، امید دارد که در سال تحصیلی آینده بتواند ماژیک را به راحتی به دست بگیرد و بر روی تخته سفید رنگ وایت برد بنویسد. برای نسلی بنویسد که حاضر است جانش را برای آنان در راه تعلیم و تربیت بدهد، امید دارد انگشت هایش به حالت قبلی بازگردد و درد پا و آرنجش کمتر شود.
 
معلم جایگاه تربیتی دارد و عالمان، مسئولان، دانشمندان، پزشکان و نسل آینده را پرورش می دهد و باید الگوی سکانداران آینده کشور باشد. حالا معلم دانش آموزان دبستان شاهد گنبد کاووس یک الگو است، یک الگوی واقعی.
 
روزهایی که او مجبور بود در ویلچر بنشیند و در کنار دانش آموزانش روزهایش را سپری کند، دانش آموزانش از او درس فداکاری و ایثار را می آموختند و روایت ایثار معلم میان دانش آموزان ۷ تا ۱۲ ساله نقل به نقل می چرخید.
 
معلمی که به ندای درونش آری گفت +عکس
معلمی که ۲۵ فروردین ماه، ساعت ۷ و نیم صبح جان یک دانش آموز اول ابتدایی را نجات داد، هنگامی که دید راننده مشغول بازی با تلفن همراهش است و حواسش به دانش آموزی که می خواهد از عرض خیابان عبور کند، نیست، خود را به سرعت به دانش آموز می رساند و دانش آموز را در آغوش می گیرد تا زیر چرخ های ماشین آسیب نبیند.
 
 جان دانش آموز را نجات می دهد اما خود از ناحیه دست و پا آسیب می بیند و مجبور می شود مدتی در بیمارستان بستری شود.
 
به دلیل آسیب دیدگی یک ماه مرخصی می گیرد اما نمی تواند طاقت بیاورد با وجود نیاز ویژه ای که به مراقبت دارد در کلاس درس حاضر می شود.
 
معلمی که به ندای درونش آری گفت +عکس
علیرضا یعقوبی معلم فداکار گلستانی به خبرنگار مهر می گوید: من کاری نکردم فقط وظیفه خود را انجام داده ام، می دانستم اگر جلو نروم حتما آن دانش آموز آسیب می بیند.
 
وی ادامه می دهد: باوجود اینکه یک ماه مرخصی داشتم اما ۱۰ روز پیش از اینکه مرخصیم تمام شود به مدرسه آمدم. سال رو به اتمام است، دانش آموزان نیاز به روحیه دارند.
 
می گوید: اکثر دانش آموزانم تیزهوش هستند و آزمون می دهند، باید من در مدرسه حضور داشته باشم تا بتوانم  کمکشان کنم، سئوالاتشان را پاسخ گویم و به آنان روحیه بدهم.
 
یعقوبی می گوید: هنوز کسالتم برطرف نشده است و نمی توانم انگشتان دست راستم را جمع و باز کنم اما باید به مدرسه می آمدم تا دانش آموزانم از درس عقب نمانند.
 
معلمی که به ندای درونش آری گفت +عکس
 
​ خیابانی که دانش آموزان را به کام مرگ و معلولیت می کشاند
 
این معلم فداکار بیان می کند: در خیابانی که دبستان ما قرار دارد سه مدرسه دیگر نیز وجود دارد و دانش آموزی که جانش را نجات دادم دانش آموز مدرسه خودمان نبود. مشکلی که این خیابان دارد این است که سرعت گیری وجود ندارد و دانش آموزان در معرض تصادف هستند.
 
وی تاکید کرد: پس از تصادف بنده دو تصادف دیگر نیز رخ داد اما باز چراغ راهنما و سرعت گیر در این خیابان نصب نشده و از مسئولان درخواست دارم برای امنیت جان دانش آموزان سرعت گیر و چراغ راهنما نصب کنند.
 
علیرضا یعقوبی ۱۳ اردیبهشت ماه به عنوان معلم نمونه ایثارگر از سوی وزیر آموزش وپرورش تقدیر شد که خود معتقد است؛ تمام معلم های کشور نمونه هستند و بنده به دلیل آسیب دیدگی دست و پا از سوی وزیر تقدیر شدم در حالی که همه معلم ها نمونه هستند و هر معلم دیگری نیز جای من بود همین کار را انجام می داد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس