مریم عرفانیان در کتابی به نام «راهی برای رفتن» به خاطرات بتول خورشاهی از اسیران ماجرای برائت از مشرکین سال 1366 پرداخته است.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، مریم عرفانیان گفت: کتابی به نام «راهی برای رفتن» را در اختیار حوزه هنری استان خراسان رضوی گذاشتم که «سوره مهر» ناشر آن خواهد بود.

وی درباره شیوه نوشتن این کتاب توضیح داد: از سال 1385 تا 1389 مصاحبه‌هایی در جریان گردآوری اسناد خانواده شهیدان و جانبازان 70 درصد انجام شد. من 4‌هزار مصاحبه با این خانواده‌ها داشتم که میان آن‌ها مصاحبه با «بتول خورشاهی» خواهر شهید مرتضی خورشاهی برایم جذاب‌تر به نظر رسید.

عرفانیان ادامه داد: «بتول خورشاهی» از پرستارانی بود که در جریان انقلاب اسلامی بسیار فعال بود. وی که در هنگام ماجرای «برائت از مشرکین» سال 1366 در مکه به اسارت درآمد و جانباز شد، به مدت دو ماه در جبهه‌ها هم امدادگری می‌کرد.

به گفته این نویسنده حوزه دفاع مقدس، مصاحبه با خورشاهی سال 1390 برای انتشار در قالب کتاب تنظیم شد. این کتاب، خاطرات این بانوی امدادگر سال‌های جنگ تحمیلی را از سال 1330 (زمان تولد) تا هنگام اسارت به دست سعودی‌ها روایت می‌کند.

وی با بیان این‌که پیش از انتشار این کتاب، آثاری چون «دا» و «دختر شینا» را مطالعه کرده است، افزود: خاطرات کتاب «راهی برای رفتن» به دلیل موضوع، بسیار هیجیان‌انگیز است.
 
عرفانیان همچنین از در دست تالیف داشتن دو کتاب دیگر درباره دفاع مقدس خبر داد و گفت: یکی از این کتاب‌ها به ماجرای برادر شهیدی می‌پردازد که برای ادای دین به او به جبهه‌ها می‌رود. این کتاب مراحل نهایی ویرایش را سپری می‌کند. کتاب دیگر در دست نگارش من درباره همسر جانباز 70 درصدی است که به همراه او که فرمانده دوران جنگ بود، به جبهه می‌رود.
* ایبنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس