در دست‌های حاضران، گوشی‌هایی زنگ می‌خورد و قیمت‌ها را بالا و پایین می‌کند که برخی حدود 50 میلیون تومان می‌ارزند و حالا این دست با گوشی‌ها و ساعت‌ها و انگشترهایی که رخ نمایی می‌کنند، هر کدام بالای 100 میلیون ارزش دارند.

گروه جامعه مشرق - قرار همه ساعت 6؛ درست وقتی که عقربه های ساعت در امتداد هم قرار گرفتند. آنوقت است که معلوم می شود جیب کدامیک پر پول تر است و برنده این مسابقه. عقربه های ساعت که به زاویه 180 درجه می رسد رقابتی نفس گیر شروع می شود؛ درست مثل دغدغه های آدم های جامعه با اهالی اینجا.

رقابت بین آدم هایی که در این سالن بزرگ گوش تا گوش کنار هم نشسته اند و میلیارد برایشان پول خرد است، برایشان مهم است، درست مثل بسیاری از مردم کوچه و خیابان که دغدغه نان شب و کرایه خانه دارند. پولدارهایی که دیگر خرید ماشین های چند میلیارد تومانی و لباس و ساعت های چند ده میلیون تومانی راضی شان نمی کند و برای عرض اندام دست به دامان حراجی هایی می شوندکه آثار هنری در آنها با قیمتی چند صد میلیون تومانی چوب می خورند.

مانور قیمت ها در حراج 25میلیاردی تهران

همچنان، ساعت شش بعد از ظهر را نشان می دهد. همهمه ای خاص در سالن زرین هتل آزادی برپاست. خریداران که از قبل برای شرکت دراین حراجی ثبت نام کرده اند و حالا تعدادشان به 400 نفر می رسد سالن را پرکرده اند و دیگر جایی برای نشستن نیست.

صندلی های قرمز و طلایی هتل پارسیان آزادی امسال هم میزبان حراجی تهرانند تا پنجمین حراج تهران برای مانور عده ای خاص چکش بخورد. همهمه حاکم بر سالن با صدای چکش حسین پاکدل مجری پنجمین دوره از حراج تهران تبدیل به سکوت می شود. چراغ پنجمین حراج تهران را یکی از بازیگران مطرح روشن می کند تا الناز شاکردوست با 95میلیون تومان ناقابل خریدار اولین اثری باشد که با چکش حسین پاکدل روی میز حراج چوب می خورد.


مانور نوکیسگی در حراج 25میلیاردی تهران

مانور نوکیسگی در حراج 25میلیاردی تهران

95میلیون تومان برای آدم های اینجا که میلیارد برایشان پول خرد است رقمی چندان قابل توجه نیست و حالا باید منتظر رقمی هایی سرسام آور تر و نجومی تر بود. شاید خانم بازیگر هم اگر کمی سیاست به خرج می داد، خریدش را 10 رقمی می کرد که بهتر بشود برایش تیتر زد.

غوغای برندهای حامی حراج تهران

کسانی که برای خرید یک تابلو حاضر به پرداخت چندین میلیارد تومان پرداخت هستند تا کلکسیونی خاص داشته باشند و البته رقم خریدشان در بین هم تیپ هایشان حسابی سر و صدا کند، بی شک هدف مناسبی برای برندهای لوکس بازار هم به حساب می آیند.

از تلویزیون های چند ده اینچی سامسونگ که برای نمایش قیمت ها و آثار در سالن تعبیه شده، گرفته تا تبلیغات پورشه و دیگر حامیان حراج تهران. تبلیغات برندهای حامی حراج در سالن غوغا می کنند و بدون شک تا مدت ها در ذهن خریداران میلیاردر حراج تهران باقی خواهند ماند تا شاید بعد از خرید میلیاردی تابلوهای نقاشی سری هم به نمایندگی ها و فروشگاههای این برندها بزنند و بساط شان را تکمیل کنند.

در دست های حاضران، گوشی هایی زنگ می خورد و قیمت ها را بالا و پایین می کند که برخی حدود 50 میلیون تومان می ارزند و حالا این دست با گوشی ها و ساعت ها و انگشترهایی که رخ نمایی می کنند، هر کدام بالای 100 میلیون ارزش دارند، جدا از اینکه هر بار که این دست های گران قیمت بالا می رود، قیمت یک اثر هنری در این حراج، دهها میلیون گرانتر می شود.

مانور نوکیسگی در حراج 25میلیاردی تهران

با هر بار چکش خوردن برای هر تابلو و بالابردن پیشنهاد قیمت به اندازه دهها میلیون تومان ناخودآگاه ذهنم به سوی آدم هایی می رود که با این مبلغ می توانند به بخش زیادی از آرزوهایشان جامه عمل بپوشانند. آدم هایی که برای خرج روزانه زندگی دچار مشکل اند و ادامه تحصیل برایشان بیشتر به آرزو می ماند.

راستی با یک میلیارد تومان چند نفر بی خانه صاحب خانه می شوند؟ برای چند دختر دم بخت می توان جهیزیه خرید یا چند بدهکار را از زندان ازاد کرد؟ چکش حسین پاکدل محکمتر از دفعات قبل فرود می آید تا رشته افکار اهالی رسانه از سالن خارج نشود.

پولدارترین خریدار امشب تابلویی از سهراب سپهری را به قیمت سه میلیارد تومان می خرد، تشویق حضار سالن را پر می کند و همین تشویق ها و نگاهها برای خریدار تابلو کافی است تا در جمع بدرخشد و در بین هم کیشانش بالاتر از همه قرار گیرد؛ بهترین پاداش برای سربازان مانور تجمل در جمعه شب میلیاردی تهران. بماند رقم هایی که خرج خرید تابلوی زن بی حجاب و مجسمه فلزی دختر و پسر.

روشنفکرانی که به خواب رفته اند

با شنیدن رقم سه میلیارد تومان برای خرید یک تابلو از سهراب سپهری و پرداخت آن توسط یکی از مشتریان داخل سالن بی اختیار به یاد حرف های روشنفکرانه برخی آدم ها می افتم ؛کسانیکه تا صحبت از کمک به بازسازی حرم یکی از ائمه می شود و یا وقتی پیرمرد و پیرزنی مستضعف، تمام پس انداز یا النگوی دستش را برای کمک به ساخت ضریح امامان معصوم وقف می کند، دم از گرسنگی مردم می زنند. شبه روشنفکرانی که در رسانه هایشان مدام آرزو می کنند ای کاش این پول ها به جای هزینه شدن در این امور، به دست فقرا می رسید، یا مدرسه ای می شد برای تحصیل دانش آموزان فقیر. پیش خود می گویم راستی با25میلیارد و 362میلیون تومانی که مسئولان و برگزار کنندگان حراج تهران، با افتخار از آن دم می زنند چند مدرسه می توان ساخت و چند بیمار را می توان از مرگ نجات داد؟

مانور نوکیسگی در حراج 25میلیاردی تهران

راستی این آدم ها امروز کجا هستند؟ چرا شبکه های مجازی با شنیدن اخبار حراجی تهران پرنمی شود از مطالبی از این دست که چرا پول هایتان را آنجا که باید هزینه نمی کنید؟

چرا آن فرد محروم پاک نیت که نام و تصویری از او در رسانه ها نیست، با خلوص نیت، به ساخت ضریح و صحن کمک می کند و متهم به هزار و یک ساده اندیشی می شود، اما خریدهای صدها میلیونی، کمک به فرهنگ و هنر این مملکت تعبیر؟

مانور تجمل با قیمت های صوری؟

حراجی تهران در هر سال برگزاری اش رکوردی جدید از قیمت آثار به فروش رفته بر جای می گذارد. رقم هایی که خریداران از گالری داران بزرگ تهران تا کلکسیون دارها به آن می بالند.

برخی مسئولین هم این حرکت را حتی راهی برای تحرک بخشی به اقتصاد فرهنگی معرفی می کنند و رکوردهای میلیاردی را با افتخار رسانه ای می کنند.اما گشت و گذاری در دنیای خبر کافی است تا با عقبگردی به حراجی سال 93 این حراجی بزرگ با قیمت یک میلیارد و 800میلیارد تومانی برای فروش اثر "تنه درختان" سهراب سپهری مواجه شویم.

مانور نوکیسگی در حراج 25میلیاردی تهران

اثری که 5ماه بعد در حراج کریستی دوبی تنهابه 265هزار دلار به فروش رسید و همین تفاوت صدها میلیونی برای یک اثر کافی است تا مشخص شود این حراج تنها مانوری برای عرض اندام ثروتمندان به راه افتاده و تابلوهای میلیاردی به فروش رسیده در آن، در حراجی های خارج از کشور به رقمی به مراتب کمتر از آنچه اعلام می شود معامله می شوند و کدام ثروتمندی، اینگونه پولهایش را به باد می دهد که دومی اش در این حراجی ها به منصه ظهور رسیده باشد؟

حضور افتخاری وزیر ارشاد در بزم میلیاردی تاجران هنر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم میهمان افتخاری حراجی تهران بود،آنهم در لحظاتی که نقاشی سهراب سپهري روي میز حراج قرار گرفت و رکورد گران قیمت ترین نقاشی ایران را ثبت کرد.

علی جنتی با افتخار، حضورش در این مراسم را حمایت دولت از همت بخش خصوصی اعلام کرد و اینکه حراج تهران حرکتی ارزنده است برای رونق اقتصاد هنر.

اما به راستی چنین رفتارهایی چه پیامدهایی برای جامعه امروز ما دارد؟ جامعه ای که امروزه و با رکودی که دامنگیر همه بخش های اقتصادی آن شده، بیش از پیش گرفتار مسائل معیشتی است.

ابهری: حراجی های ایران تقلیدی عجولانه و فضایی برای مانور نوکیسه ها است

دکتر مجید ابهری رفتار شناس و استاد جامعه شناسی دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی مشرق در این باره میگوید: تغییر سبک زندگی و انحراف آن از محور زندگی اصیل اسلامی ایرانی عوارضی را به دنبال خواهد داشت که گاه موجب تعجب و در پاره ای اوقات باعث تاسف می شود و درجامعه ای که مردم زیادی زیر خط فقر قرار دارند و مقام معظم رهبری نیز بارها مردم و مسئولین را از شراف زدگی و زندگی تشریفاتی منع کرده اند، مشاهده چنین وقایعی جای تاسف دارد.

مانور نوکیسگی در حراج 25میلیاردی تهران

به گفته این آسیب شناس برگزاری چنین مراسم ها و حراجی هایی در تهران تنها تقلیدی عجولانه از برنامه های آنسوی آبهاست تا فضایی را برای مانور نوکیسه ها فراهم آورد.

ابهری با تاکید بر اینکه از نگاه آسیب شناسی هیچ بحثی راجع به آثار فروخته شده وجود ندارد و تنها باید به رفتار این افراد در شرایط فعلی جامعه از لحاظ فرهنگی و اقتصادی پرداخت ، می گوید: چنین رفتارهایی نقطه آغازی است برای رقابت های اشراف زدگی. در شرایطی که اگر بانویی مسلمان النگوی دستش را برای بازسازی حرم ائمه هدیه کند صدای وااسفا از افراد به ظاهر روشنفکر بر می خیزد و این افراد را از هر طرف مورد هجمه قرار می دهند،اما حال در مواجهه با افراد نوکیسه ای که می خواهند با پول خود به جامعه و اطرافیان خود فخر بفروشند هیچ واکنشی نشان نمی دهند.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: تقبیح چنین اتفاقاتی از آنجا واجب می شود که در شرایط فعلی اقتصادی که بخش قابل توجهی از مردم در تامین مایحتاج ضروری خود با مشکل مواجه اند چنین اخبار و اتفاقاتی یاس اجتماعی، سرخوردگی و احساس تبعیض و فاصله طبقاتی را به همراه می آورد.

وی در پایان این گفتگو با طرح سوالی از حامیان رسانه ای و سیاسی این حراجی ها گفت: شبه روشنفکران و مدعیانی که کمک به مسلمین تحت ستم را غیر قانونی و خلاف عقل توصیف می کنند چرا در مقابل این رفتار نوکیسه گان سکوت اختیار کرده اند؟!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 53
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 12
  • ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    سلام دوستان هيچ انسان عاقلى با كار خير و كمك به همنوعان مشكلى نداره ولى خريد از حراجى ها يه جور سرمايه گذاريه و نمى شه كسيو متهم كرد كه با خريد آثار هنرى پولشو دور ريخته.در مورد اينكه حراجيها در ايران تقليديه هم بايد اضلفه كرد مدت كوتاهيه اين روند در ايران شروع شده و بعد از مدتى راه خودشو پيدا مى كنه
  • مجید ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    خودمون گندشون کردیم. مار در آستین پرورش دادیم.
  • ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    چی فکر میکردیم .چی شد.!!!
  • یوسف بهلولی ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    با سلام اینها پولداران غیور هستند و ما بی سوادای بی غیرت به اونها حسودی میکنیم. هیهات که ککشان بگزد و ما فقط حسرت ناعدالتی را یدک میکشیم
  • ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    اگر دستم رسد بر چرخ گردون .
  • ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    حراج خیلی چیزا در این جمع پیداست . حراج هویت ، حراج غیرت ، حراج .......
  • ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    اینجا که در عکس نشان می دهید، واقعا جمهوری اسلامی است یا فتوشاپ کرده اید؟
  • ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    با اینکه من خودم طرفدار نظام غرب هستم و مخالف اینجا اما انصافا این رویدادها در ایران را همان مورد تقلید و کپی عجولانه میدانم!! یا مثل حکایت زاغی که تقلید کرد اما راه رفتن خودش رو فراموش کرده البته اینکه این را مانور سرکیسه کردن میدانید اشتباه است چون این رویدادها به خاطر صرفا تقلید و شبیه کردن خود به آنطرف است سرکیسه کردن هم فرع آن! من خودم هم حالم به میخوره
  • ali ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    راهی رو که غربی ها با اقتصاد کاپیتالیستی تو جوامع خودشون دنبال کردند از دهه ها پیش و حالا دارند به بن بست میخورند و معضلاتش داره خودشو نشون میده مثل تجمیع ثزوت در نزد عده قلیلی و فقیر شدن اکثریت مردم . جامعه اسلامی ما نباید دنباله روی کنه ازش.
  • حسین ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    این نکاتی‌ هست که به ذهن من رسیده و من هیچ کاری به هیچ جناح و گروهی ندارم: ۱-برگزاری همچین مراسمی در زمانی‌ که شرایط اقتصادی بسیاری از مردم اصلا خوب نیست و برای تامین نا‌ن شب زن و بچه مشکل دارن مثل یک نیش به اینهاست و باعث دلسردی این اقشار نسبت به نظام و مسئولین خواهد شد ، یعنی‌ مراسم را این افراد نو کیسه برگزار میکنند و از این فخر فروشی لذت میبرند ولی‌ ضربه اون متوجه ایران و جمهوری اسلامی خواهد بود که با کمک همین مستضعفین و پا برهنه‌‌ها شکل گرفت و این خیانت بزرگی‌ هست. ۲-در سالی‌ که سرنوشت ساز هست و رهبر مزم انقلاب تاکید فرمودند بر مقاوم سازی اقتصاد و اقدام و عمل این نه تنها در جهت خلاف این روند هست بلکه عملا در جهت تخریب و مقابله با این سیاست هست که باعث نجات و پیشرفت کشور خواهد شد. افرادی که دلسرد بشن چطور می‌تونن اقدام و عمل و اراده انجام چنین کاری در جهت مقاوم سازی اقتصاد داشته باشند؟ ۳-در آور اینه که یک عده از مسئولین دولتی که باید مجری سیاستهای ایران باشند در این مراسم و از این قبیل مراسم‌ها شرکت میکنند ، یعنی‌ اینها این مساله که حتی یک کودک ۱۵ ساله تشخیص میده که این مورد باعث تخریب سیاست اقتصاد مقاومتی میشه را نمی‌فهمن؟ من نمیدونم با مسئولی که با بدیهی‌‌ترین سیاست نظام مشکل دارند چی‌ باید گفت.
  • ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    ممنون از خبرتون...واقعا جای تاسف داره...آقای پاکدل هم قدیما برنامه های دیگری اجرا می کردند
  • ایمان ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    متاسفانه با وجود تعداد بسیار زیاد جوانان با استعداد و با انگیزه و مستعد مسئولین ما از جمله کسانی هستند که زودتر از همه قید انقلاب رو زدن و یقعه بسته و ته ریششان هم برای حفظ صندلی قدرت می باشد این کارها قشر تحصیل کرده بیکار که ماها بعد از پایان خدمت دنبال کار سادهی می کردد و توان پیدا کردن ان را ندارد را دلسرد که چه بسی نابود میکند از کشور و نظام و همه چیز من با تمام موارد شما حسین عزیز موافقم یه درد کشید.
  • ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    چند میلیارد میدی که یک قاب عکس سا نقاشی رو به دست بیاری میدونی با یک میلیونش میتونی دل چند نفرو شاد کنی واقعا ما تو آخرالزمانیم
  • عبدالزهراء ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    اونوقت چجوری سرمایه‌گذاریه در حالی که در حراجی دوبی همون جنس قیمتش با مخ میاد پایین ؟؟؟؟ در ثانی مگه هر جور سرمایه‌گذاری برای ما مسلمونا رواست ؟؟؟؟!!!!!!! یعنی تریپ روشنفکری خواستی دربیاری با این نظرت !
  • سلام ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    وزارت اقتصاد و دارائی کشور ثروت اینهارا از سال 57 هر سال از فیلتر مالیات عبور دهد آیا این انباشت پول باد آورده متصور است - دوستان قوانین مالیاتی و تغییر در در صدهای آن را مطالعه کنند پرتقال فروش را پیدا خواهند کرد - در دولت اصلاحات قوانین مالیاتی از منفعت های با 80 درصد مالیات را در مجلس وقت لغو و قوانین جدید را گذاشتند کاملا هدفمند بود - حالا هم بار مالیات کشور برروی کسبه جزء است که آه در بساط ندارند تا با ناله سودا کنند - - آدمهایی به ثروتهای میلیاردی رسیده اند و آدمهایی با همان سنوات مشروع زندگی کرده اند کفه ترازوی یکی چسبیده به زمین دیگری مثل قاصدک سبک و بی وزن شده است - مشرق عزیز دست روی لانه زنبور گذاشته ای - یکی از این نوکیسه ها آفتابه مسی مستراح های قدیمی را به عوان عتیقه به 20 میلیون تومان می گفت خریده است و... - راستی راستی مصادره این ثروتهای غصبی در راه است - دولت و مجلس و وزارت دارائی و قانون ازکجا اورده ای و ضد پولشوئی درمان این آدمک های ضد ملی و دینی را ادب خواهد کردد - یا این که ایران مثل بهمن 57 چشم براه بحران سیاسی دیگری است - تمام این بازیها برای ایجاد بحران اجتماعی است همه اینها نیز دانسته از آن سوی مرزها فرمان می گیرند - تجربه ثروتهای متمولین قبل از بهمن 57 را که بخشی از انگیزه و واکنش مردم به آنها در انقلاب اسلامی بود این بار نه برای انقلاب مبارکی چون انقلاب اسلامی بلکه برای فتنه جدید دارند تدارک می کنند - همین ها با لانه سازی در خارج مردم را تحریک خواهند کرد که ببینید چه متمولهایی از زاییده شده اند از خود همین ها تا آب را گل آلود کنند و انقلاب اسلامی را بر اندازند اینها هدف دارند - مردم بیدار باشید - دولت بیدار شود - نا اهلان و نامحرمان با اعصاب مردم و صاحبان اصلی انقلاب دارند بازی می کنند. - اینها دارند پوز خند به وصیت نامه امام می زنند که نا اهلند و میدان در دستان آنهاست تا بگویند دیدید امام ... - اقای وزیر ارشاد در خیابان سؤل شاهد بودم در ترافیک خیابان احدی از مدیونهای به مردم با ماشین قرمز رنگ بسیار محرک با لباس روحانی نشسته بود و محافظ و ... البته ماشین دولتی بود از بستگان خیلی نزدیک جناب وزیر بود - یک متمول مغرضی با صدای بلند از درون اتومبیل گران قیمت خودشان گفتند چه زندگی علی واری دارند ایشان - مشخص بود آن بنده خدارا هدفمند سوار آن ماشین کرده بودند. آدم عاقل می فهمید آن متمول نیز دارد کار هالیوودی میکند تبلیغ بر ضد مسؤلین ساده زیست نظام را سازمان داده بودند - این جماعت به تعبیر میرزا تقی خان امیر کبیر که می گفتند ظاهر این جماعت شبیه آدم است با طن اینها... اینها هدف دارند هدف دارند و تدارک می بینند مردم احساس کنند هیچ چیز اتفاق نیفتاده همه فساد پهلوی سر جایش است.
  • اسفندیار ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    اثر هنری هر لحظه اش محاسبه و دقت نظر است و بر همین اساس هم قدرت هنر بکار گرفته شده متفاوت است و محصول متفاوتی هم تولید می شود ارزش محصول بستگی دارد به اینکه تا چه اندازه هنر مند ذوق و سلیقه و حوصله خود را بکار گیرد او باید همه را لحظه به لحظه در محصولش تزریق کند و این کار آسانی نیست برای همین من همیشه از چانه زدن بر سر قیمتمحصولات هنری وجدانم آزرده می شود هر قیمتی که برای آثار هنری تعیین می شود حقیقت ارزش آن را بیان نمی کند البته بالاخره محاسباتی را در قیمت گذاری در نظر می گیریم مانند اینکه چه مواد اولیه ای دارد و چقدر زمان برده است معمولا اینها تعیین کننده قیمت هستند ولی آیا طول زمان خلق و مواد اولیه آن تمام حقیقت وجودی آن است؟ این گونه نیست اینها کجا میتواند حقیقت این جلوه زیبایی آفرینش را بیان کنند؟ ما برای آنها اصلا قیمت نمی گذاریم
  • ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    جاهلیت مدرن
  • ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    حالا اگه یکی بیاد برای بازسازی حرم ائمه مبلغی کمتر از اینو خرج کن، چه جنجالی که غربگرایان و روشنفکران به پا نمی کنند!
  • ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    احسنت
  • ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    اینم نجسه؟
  • اسفندیار ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    محصولی که به بازار می آید و ما بر سر قیمت آن چانه می زنیم که ارزان تر بخریم در واقع یک دنیا است که می خواهیم بخریم به این شکل نیست که یک محصول برای دستگاه طراحی شده باشد سپس دگمه های دستگاه را روشن کرده و مواد اولیه را به آن داده باشند و دستگاه آن را تولید کند البته در محصولات ماشینی آن دستگاه هم ذهن انسان فعال است ولی انسان با آن محصول زندگی نمی کند!
  • منا ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    اقای جنتی براش کسر شان بود که یک سر هم به جشنواره عمار و مسابقات قران و جشنواره روح الله بزنه؟؟؟؟؟مگه نه اینکه ایشون با پول امام زمان تو حوزه درس خونده تا در ابتدایی ترین قدم جلوی دنیا پرستی و استضعاف مستضعفین رو بگیره و مکتب انبیا و ایمه رو زنده نگه داره؟؟؟ایشون که یه اخوندزادست اینه چه برسه به علی دایی و امثال اونا که بخاطر محرومیت های دوران کودکی شون اینطور عقده گشایی میکنن و اسم شون رو هم میذارن ادمای با عرضه و امروزی....اگر شما رسانه ها دهها تحلیل روان شناختی از این نوکیسه ها مینوشتین و اونا رو از حقارتها و عقدهای روانی دوران کودکی شون اگاه میکردین ,هم اونا خجالت میکشیدن و ازین اداها در نمیاوردن و هم این اداها ی بی پایه و اساس تو کشور ما تقبیح میشد.. چاپ کن ...تو هم معلوم نیست کدوم وری هستی مشرق
  • روز ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    اقتصادی که هیچ تعریف مشخصی نداشته باشه و معلوم نشه سرمایه داریه،‌ازاده،‌دولتیه،‌اسلامیه،سوسیالیستیه، بسته س،‌بازه، خصوصیه یا مختلط وضعیتش این میشه که مسئولاش حقوق و مزایای چند صد میلیونی می گیرن ، مردمش یارانه 45000 هزارتومانی .اونم که میگن مصیبت اعظمایی پرداخت پول خود مردم به خودشون.مسئولین نو کیسه ای که خاتواده هاشون تابعیت اروپایی دارن . هزینه هاشون از بیت الحاله و زحمت سفر و گردش و مسافرت و جهانگردیش گردن مسئولین بیچاره س.جوونای فداکار مملکت دارن با خطرناک ترین های دشمن بشریت تو سوریه جنگ می کنن مسئولین مولتی میلیاردر ما با فامیلها و دوستان و برخی سرمایه دار های بی درد هم که دارن نتیجه این زحمات رو درو می کنن . خدا قوت میگیم به مسئولین کشور که خوب دارن مزد زحمات مردم رو با برگزاری این مراسمها میدن.امیدواریم که نشه اون چیزی که نتیجه این تبعیضا و شکاف های وحشتناک بین غنی و فقیر در کشوره.
  • سیاوش لاله زار ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    مشرق عزیز من کارگری هستم که در شرکت لوله سازی خوزستانم الان دوساله حقوقی به ما کارگران ندادند متاهلم پنجاه و دو سال سن دارم و دو فرزند بزرگ دارم و بخداوندی خدا مستاجرم دارم با ابروداری زندگی میکنم من بابت سالها کار درشرکت بیماری ریه پیدا کردم که با بدبختی تونستم هزینه معالجاتم جورکنم من امفیزم ریه دارم که قابل درمان نیست و باید کنترلش کرد و از این طرف اجاره خونه ام خرج تحصیل دختر دانشجوم و پسر بزرگم و الان هم بیماری همسرم که بازهم ازمایش و سونوگرافی وووو باید درمان بشه . برای من نیازمند یک میلیون تومن میتونه کلی از مشکلاتم از هزینه درمانم از اجاره خونه ام حل کنه انو قت پولهای میلیاردی دراین جا خرج میشه به صرف اینکه تابلویی در دیوار خونه نصب بشه ایا این سزاواره من نوعی اینچنین غرق در مشکلات و بدبختی های زندگیم باشم و اینجا هم اینچنین پولها باد بره و خرج بشه . ایا نبایستی عشق به خدا و عشق به همنوع و انفاق در راه خدا روی دیوار نصب بشه کهتا اخر عمر عاقبت بخیر خواهند شد
  • نیما ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    خوشی آنان در زرق و برق است. بگذار خوش باشند. صد بار انتالیا بروم ... دم بر نمی زنند اما از مخالفان سرسخت سفرهای زیارتی دیگرانند.
  • ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    اي خاك حيف خون انهمه جوان فكرشو بكنيد اگه شهدا اين زمان و حال و روزش رو ميفهميدن؟؟؟
  • ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    باید اختلاس کنن اینجوری بهتره
  • محمد ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    فکار پوچ و بی خاصیت و بی تفاوتی بعضی ها نجسه، این نمایش حماقته...
  • ناشناس ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    برای این پولهازحمت کشیده نشده است و یا مفت است به قولی به صراحت بگوبم یا خودشان دزد هستن یا پدرشان البته باد آورده را باد میبرد اینها روشنفکر نیسنند روشنفکر نما هستند البته در زول تاریخ ضعفا یاور پیامبران واغنیا دشمنشان بودن وپول این افراد قسمت آموزان خیر نمیشود وپول هرکس قسمت ساخت ضریح امامان وکارهای خیر دیگر نمیشود زیرا منشا درستی ندارند
  • ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    مشرق نیوز اب سردی رو ریختی رومون .... دیوث های اقتصادی که موجب نفوذ فرهنگ غرب هستند ....
  • علی ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    تابی بی تاب . شجاعت که نداری پیامهای مرا بگذاری!!؟ لااقل گذاشتن نظر روی کامنت دیگران رو نبند. خجالت داره.
  • ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    وزیر ارشاد وقت داره به حراج تهرا ن بره ولی وقت نداره به جشنواره مردمی عمار سری بزنه !!!!!!
  • ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    روزگاری کاپیتالیسم (آمریکا)با فؤدالیسم (اروپا) سنتی با کارفرمایان جدید به قشر کارگر فشار وارد می کرد تا کمونیسم و سوسیالیسم یار گیری کنند = کمونسیم و سوسیالیسم بی دینی تبلیغ می کرد تا کاپیتالیسم یار گیری کند هر دو تیغه یک قیچی بودند برای هدف مشترک بلعیدن جهان با هم تعامل داشتند - امروز این حرامیان می خواهند قشر متوسط را ایران را از این راهها بشورانند به نفع آمریکا - نباید بگذارند این بار اهرم دیگر یار گیری آمریکا از درون ایران بر ضد ایران شکل بگیرد.
  • ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    0 0
    کمتر از 100 سال دیگه نه ماییم و نه اونها، نه نامی و نه نشانی، استخوان هایی پوسیده و از هم جدا افتاده بر روی خاک یا در دل خاک، دست هایی که روزی به قصد تفاخر تکانی میخورد تا شاید درخشش برق طلایش، چشمی را خیره کند، فردا استخوانیست در دهان سگی
  • ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    0 0
    چقدر به شما رسیده - مردم می فهمند این بازی نخ نماست از آن سوی مرزها دارد هدفمند دستور می گیرد - امام خمینی اینهارا رمزگشائی کرده کلاه سر مردم ایارن نخواهد رفت
  • ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    0 0
    وضعیت رقت باری دارن مانور حماقت به هر حال ظاهرا عقل چیزیه که هرکسی لزوما ازش برخوردار نیست.
  • تازه مسلمان نروژی ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    0 0
    به ضرس قاطع می گویم روزی خواهد آمد که این پول ها را داغ کنند و برپشت و پهلو و نشیمنگاهتان بچسبانند
  • تازه مسلمان نروژی ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    0 0
    خداوند از علمای دین بیعت گرفته که در برابر سیری ظالم/کظه ظالم/ و گرسنگی مظلوم /سغب مظلوم/ تماوش و تماوت نکنند
  • ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    0 0
    احسنت
  • ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    0 0
    برادر دردمند نیازمندم! از عمق جان با تو موافقم و این اعمال نفرت انگیز جاهلی را محکوم میکنم.
  • حسین ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    0 0
    به خدا چه در همین لهستان چه در کشورهای پیشرفته تر مثل سوئد و آلمان و اتریش .... انقدر فخر فروشی مرفهین نسبت به اقشار آسیب پذیر نیست و امنیت روانی‌ مردم انقدر در معرض خطر نیست. مثل روز روشنه که این جریان از خارج مدیریت می‌شه در ایران ، در اوج تحریمها که ساده‌ترین ارزاق مردم با مشکل وارد میشد یا اصلا وارد نمی‌شد لوکس‌ترین کالاها و پیشرفته‌ترین و گرانترین اتومبیلها به راحتی‌ از تمام کشورهای غربی با آگاهی‌ کامل دولتهای اونها به ایران صادر میشد، خوب آیا این جای سوال نداره ؟ آیا این خودش نشان دهنده طرح و برنامه ریزی پیچیده برای اغتشاش روانی‌ در جامعه نیست؟ چرا مسئولین اقدر سهل انگارند؟
  • ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    0 0
    این جماعت فقط با تقلید در دین مشکل دارن!
  • ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    0 0
    بالاخره پولهای یامفت باید یه جا خرج بشه دیگه
  • ساناز ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    0 0
    یک موی این کوخ نشینان به همه کاخ نشینان ارجحیت دارد (امام خمینی ).. . .. . . . خدا امام راحل را رحمت کند . . . کسی که در روز وفات ایشان در مقابل دوربین تلویزیون اشک می ریخت (احتمالا برای ترفیع و . . . ) اکنون پشت تریبون شوی جهالت و اشرافیت می ایستد و با نو اشرافیت فاسد لبخند زنان پالوده می نوشد . . . بیچاره مستضعفان که حتی نامشان را هم عوض کردند . . . .
  • ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    0 0
    چرا وقتی مردم به حج میرند می گویند چرا پولتون رو به فقرا نمیدید اما در برابر این همه ریخت وپاش ساکتند
  • پری مجرد38ساله ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    0 0
    احسنت گل گفتی آبجی
  • ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    0 0
    حسین اقای عزیز علت برگزاری اینطور مجالسی دقیقا قبح شکنی . نیش زذن به مردم عادی و در نتیجه ایجاد نا رضایتی و عملا دهن کجی به فرامین مقام معظم رهبری است . بانیان اصلی اینگونه مراسمها دقیقا میدونن چیکار دارن میکنن و مسیولین ما هم که خودشون رو به خواب زدن ان شا اله همون کسی که این مملکت رو تا خالا حفظش کرده خودش بعد از این هم حامی این مرد و ملت باشه
  • ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    0 0
    واقعا احسنت
  • موسوی ری شهری ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    0 0
    با شنیدن رقم سه میلیارد تومان برای خرید یک تابلو از سهراب سپهری و پرداخت آن توسط یکی از مشتریان داخل سالن بی اختیار به یاد حرف های روشنفکرانه برخی آدم ها می افتم ؛ کسانیکه تا صحبت از کمک به بازسازی حرم یکی از ائمه (علیهم السلام) می شود و یا وقتی پیرمرد و پیرزنی مستضعف، تمام پس انداز یا النگوی دستش را برای کمک به ساخت ضریح امامان معصوم (علیهم السلام) وقف می کند، دم از گرسنگی مردم می زنند. شبه روشنفکرانی که در رسانه هایشان مدام آرزو می کنند ای کاش این پول ها به جای هزینه شدن در این امور، به دست فقرا می رسید، یا مدرسه ای می شد برای تحصیل دانش آموزان فقیر. مطلب گویاست آن برخی آدم ها الان در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به شدت افسار فکر و ذهن مخاطب رو به دست گرفته و به ناکجا آباد میبرد و زهی از یک جو تعقل سلیم برای آن مخاطب
  • ناشناس ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
    0 0
    چرا توهین می کنید؟ نه برگزاری این حراج کار خلاف شرع است و نه خریداران کار خلافی می کنند این مسائل در جوامع پیشرفته حل شده است در آن جوامع هم فقیر و بی خانمان دارند و هم افرادی که تمکن مالی دارند اینجور خریدها را انجام می دهند اگر قرار باشد برای هر کاری به بهانه های ظاهر فریب به دست و پای دیگران بپیچیم همین افراد ثروتمند این پولها را در خارج از کشور خرج می کنند مردم باید آزاد باشند و اینقدر مورد سرزنش و انتقاد قزار نگیرند کسی که ثروتی دارد اختیار آن را دارد که هر طور دوست دارد خرج کند باید خوشحال باشیم که این رقمها در داخل کشور و برای اثر هنری وطنی خرج شده است و به هنر خودمان ارزش داده ایم نه در خارج و برای خرید اثر یک هنرمند خارجی و اگر می خواهیم این افراد ثروتشان را در کارهای خیر سرمایه گذاری کنند این راهش نیست این تفکر سطح پایین و عوامانه باعث فرار سرمایه ها و افراد توانمند و خلاق از کشور می شود
  • ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
    0 0
    ای واهی جانبازان و شهدا مسئولین شرمنده شما هستند
  • ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
    0 0
    رفتار مردم چین و سبک زندگیشون امروز در ایران. ظاهراً کشورهایی که به سمت پیشرفته شدن میرن اینجوری میشن!
  • جیمـــــــبو ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۲
    0 0
    اگر نمایشگاه خیریه بود و این رقم ها جابه جا میشد دست خوش داشت. اینجا نمایشگاه ثروت و فخرِ، مثل قضیه ی جولان خودروهای لوکسِ میلیاردی در تهران؛ از همون جنسِ.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس