کد خبر 581112
تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۷

هفت فرانسوی متهم به همکاری با گروه تروریستی تکفیری «داعش» فردا (دوشنبه) در دادگاه جنایی پاریس محاکمه می شوند.

 به گزارش مشرق، به نقل از خبرگزاری فرانسه از پاریس، دادگاه جنایی پاریس فردا (دوشنبه ) به اتهام هفت جوان فرانسوی 24 تا 27 ساله که همگی متولد منطقه «آلزاس» در شرق فرانسه هستند، رسیدگی می کند. اتهام مظنونان «پیوستن به گروه تروریستی داعش در سوریه در سال 2013 میلادی» اعلام شده است.

یکی از متهمان با نام «کریم محمد عقاد» 25 ساله برادر «فواد محمد عقاد» یکی از عوامل انتحاری حملات تروریستی 13 نوامبر (22 آبان) پاریس است.

در دسامبر 2013 (آذر/ دی 92)، 10 جوان فرانسوی، آلزاس را به قصد عزیمت به سوریه از مسیر آلمان و ترکیه، ترک کردند. هفت تن از این افراد را در بازگشت به فرانسه در 13 می 2014 (23 اردیبهشت 93)، نیروهای متعلق به «مدیریت کل امنیت داخلی» این کشور، بازداشت کردند.

تمامی اعضای این گروه، هدف عزیمت به سوریه را سفری بشردوستانه عنوان و اعلام می کنند: در سوریه به دام «افراد تشنه به خون» افتاده اند.

تاکنون سه عضو این گروه کشته شده اند. دو برادر با نام «مراد و یاسین بوجلال» کمی پس از عزیمت به سوریه در یک عملیات کشته شدند و فواد محمد عقاد نیز در سالن کنسرت «باتاکلان» پاریس به اقدام انتحاری دست زد.

دادگاه رسیدگی به اتهامات گروه موسوم به «شبکه استراسبورگ» تا هفتم ژوئن (18 خرداد) ادامه خواهد داشت و ممکن است متهمان به تحمل حبس تا 10 سال محکوم شوند.

مظنونان به همکاری با گروه داعش، اعلام کرده اند که توسط این گروه آموزش دیده اند و تنها برای آموزش، کلاشینکف به دست گرفته اند. پس از آن نیز در بخش های دیگری چون ماموریت خرید و آشپزی مشغول فعالیت شده اند.

این در حالی است که تصاویری از اعضای این گروه در سوریه موجود است که آنان را با لباس نظامی و اسلحه به دست نشان می دهد.

کریم محمد عقاد در دفاع از خود در برابر عکسی که وی را مسلح به کلاشینکف و چاقو نشان می دهد، اعلام کرده که سلاح خالی بوده و چاقو چیزی را نمی بریده است.

با این حال دادستانی پاریس، فهرستی منتسب به گروه تروریستی «داعش» را به دادگاه ارائه کرده که نام این افراد به عنوان عضو در آن ذکر شده است.

در حملات تروریستی 13 نوامبر پاریس، فرانسه برای نخستین بار در تاریخ خود هدف عملیات انتحاری قرار گرفت. در این حملات 130 نفر جان خود را از دست دادند و بیش از 350 نفر دیگر مجروح شدند.

پس از حمله تروریستی پاریس، در سراسر فرانسه وضعیت فوق العاده اعلام شد. این وضعیت پس از بارها تمدید همچنان ادامه دارد.

در حملات تروریستی بلژیک شامل انفجار بمب در فرودگاه و یک ایستگاه مترو در بروکسل در 22 مارس (3 فروردین)، دست کم 31 نفر کشته و حدود 300 نفر مجروح شدند.

گروه تروریستی تکفیری داعش مسئولیت هر دو حمله را بر عهده گرفت. همچنین همه عوامل این حمله ها، تروریست های اروپایی بودند.

کشورهای اروپایی که در آغاز ناآرامی های سوریه از مخالفان دولت این کشور حمایت کرده بودند، امروز بشدت از اقدام های تروریستی افرادی که از صحنه ناآرامی های سوریه به کشورهایشان بازمی گردند و به اقداماتی چون جذب نیرو برای تروریست ها و حملات تروریستی دست می زنند، نگرانند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس