کد خبر 580660
تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۲:۵۲

ارتش نیجر روز شنبه در درگیری با گروهی از تروریست های بوکوحرام که تلاش کردند به یک پاسگاه نظامی در مرز مشترک با این کشور و نیجریه حمله کنند، دوازده نفر از آنها را کشتند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری 'ای.پی' از نیامی، سرهنگ 'مصطفی لدرو' در این باره گفت:' در این درگیری که در نزدیکی منطقه دیفا واقع در جنوب شرقی نیجر روی داد، علاوه بر کشته شدن دوازده عضو این گروه تروریستی، متاسفانه سه نظامی نیز زخمی شدند.'

این مقام نظامی نیجر تاکید کرد که پس از این درگیری و تبادل آتش سنگین میان طرفین، شبه نظامیان بوکوحرام از منطقه متواری شدند و نیروهای ارتش مقادیری سلاح و مهمات از آنها به غنیمت گرفتند.

مناطق جنوب شرقی نیجر مدتی است که صحنه حملات شبه نظامیان بوکوحرام است و هزاران نفر که از حملات به منطقه دیفا گریخته اند.

اقدامات این گروه تروریستی و خودسر، از سال 2010 تاکنون سبب کشته شدن بیش از 13 هزار نفر شده است که بیشتر این افراد در یک سال گذشته جان خود را از دست داده اند. کودکان در نیجریه به شدت از اقدامات بوکوحرام آسیب دیده و وحشت زده شده اند.

نیجریه و کشورهای همسایه این کشور (چاد، نیجر، کامرون و بنین) سال گذشته توافق کردند که ارتشی متشکل از هشت هزار و 700 نظامی، پلیس و پرسنل غیرنظامی را برای نبردی گسترده تر با بوکوحرام و تحت حمایت اتحادیه آفریقا ایجاد کنند.

همه این فجایع در نبود دولتی مقتدر و ارتشی قدرتمند در نیجریه رخ می دهد. ناتوانی دولت و ارتش نیجریه در مقابله با تروریست ها سبب مرگ هزاران غیر نظامی شده است.

هدف اصلی این گروه تروریستی، تلاش برای تاسیس دولت در نیجریه با استفاده از قدرت سلاح است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس